Zeer vriendelijk en zeer attent en meedenkend en reageren zeer snel op e-mails foontjes

Slechte klantenservice, reageren niet op klachten

Een zeer slechte klantenservice. Er wordt letterlijk (inmiddels) 6 weken niet gereageerd als je het bedrijf mailt met een klacht. Uiteraard gaat de facturatie wel gewoon door. Inmiddels 3 reminders gestuurd maar tot op heden niets vernomen. Ook telefonisch vaak niet bereikbaar en als je eindelijk iemand aan de lijn hebt kan die de vraag niet beantwoorden. De belofte dat je wordt teruggebeld wordt niet nagekomen.

Vakbekwame organisatie.

Zeer goed. Heel goed vakwerk afgeleverd. Goede communicatie. Mooi dat van het hele project foto’s zijn gemaakt, zodat vrienden en kennissen kunnen zien wat de installatie inhoudt.

Beste Peter, Wat fijn om te horen allemaal! Vergeet onze vriendenkorting niet wanneer je anderen enthousiast hebt gemaakt met de foto's ;) Bedankt voor je bijdrage aan een duurzamere samenleving. Zonnige groet, Solease

Top geregeld.

Sinds een paar maanden nu zonnepanelen op ons dak. En in deze maanden sta ik flink op te wekken! Ik verwacht ruim boven de ingeschatte jaaropbrengst uit te komen. Contact met Solease was prettig en kundig. Dik tevreden. De installatie werd door SolarNRG verzorgd. Ook het contact, afstemming en de uiteindelijke plaatsing was allemaal dik in orde.

Hi Bernard, Bedankt voor je mooie review! Geniet van je opbrengst deze zomer. Zonnige groet, Solease

Zeer slecht!!

In juni 2022 zijn wij de aanvraag gestart. Na 2 maand kregen we wederom een nieuwe offerte , omdat de eerste offerte niet uitvoerbaar meer was. De materialen waren niet meer leverbaar. We kregen een andere offerte en mochten weer wachten. Tussentijds hebben we meerdere malen contact met Solease gehad om te vragen wanneer we nu de panelen konden verwachten. In maart 2023 kregen we te horen ( na de zoveelste keer bellen) dat er een nieuwe installatie partner was gevonden en dat we wederom mochten wachten. We hebben in het afgelopen jaar echt meerdere malen contact met Solease en iedere keer werd er geen antwoord gegeven op onze vragen. " Ze konden geen uitspraken doen". En wij mochten wachten op installatie. Na een jaar waren wij Solease zo zat, dat wij afgezien hebben van verdere samenwerking. We kregen een reactie hierop waarin onze naam ook nog verkeerd was gespeld. Een dag later hebben we met Zonneplan contact gezocht ( 1 mei 2023). Resultaat: begin juni worden door dit bedrijf zonnepanelen op ons dak gelegd. Solease heeft ons een jaar lang aan het lijntje gehouden. En nu hebben we via een andere firma binnen 6 weken zonnepanelen op ons dak. Kortom: ik zou een ieder aan bevelen om absoluut geen zaken te doen met Solease. Er zijn zeker andere partijen die wel waarmaken wat ze aanbieden.

Slecht

Zonnepanelen besteld vorig jaar maart 2022. Ruim een jaar gewacht. Bedrijf had een andere installatie partner in de arm genomen. Dus liep al uit. Tot 4 keer toe een afspraak ingepland. Derde keer afspraak niemand op komen dagen. Ook zou er een schouw op verzoek van Solease moeten komen. Niemand geweest. Toch twee keer email gehad van solease of alles goed was gegaan met de schouw?! Nog aangegeven voor de vierde afspraak dat er nog geen schouw was geweest. Antwoord van Solease was dat diegene die de schouw deed maar beter een andere baan moest zoeken. Dus niemand heeft geschouwd. Installateurs hadden zelfs onderling een meningsverschil waar de zonnepanelen geplaatst moesten worden. Een verfrommeld papier met Google earth foto. Opdracht was aan de oostkant van mijn huis waar de minste uren zon schijnt. Dat was niet waar ik ze wilde hebben. Optie was om ze op mijn platte dak van mijn dakopbouw te plaatsen . Dat wilde ik niet omdat ik niet wist of de dakopbouw de constructie kon dragen. Plus als er lekkage zou zijn of de dakbedekking vernieuwd moest worden dat dat lastig was. Installateurs gaven mij daarin gelijk. Er was wel een stuk dak met pannen boven de dakopbouw maar dat bleek volgens hun niet te kunnen. Dus alleen de optie op de oostkant bleef over. Dus weinig rendement en daar ga ik niet veel geld aan investeren. Ik heb de koopovereenkomst/ offerte laten ontbinden per email. Die annulering werd bevestigd per mail. Krijg ik na een paar dagen een mail waarin staat dat de panelen zijn gelegd en of ik de factuur wilde betalen. Dus helemaal klaar er mee en ook met zonnepanelen. Ik doe het niet meer. Het ging om 6 panelen.

Beste Lenie, Veel van onze orders lagen de afgelopen maanden bij een installatiepartner waar we inmiddels niet meer mee samenwerken. Het was voor ons op dat moment simpelweg onmogelijk om hier iets over te kunnen communiceren óf om deze orders ergens anders onder te brengen. Vandaar het gebrek aan transparantie; dit zat ons zelf ook absoluut niet lekker. We vinden het uiteraard erg vervelend om te horen dat je deze ervaring hebt gehad. Solease bestaat inmiddels al ruim 11 jaar en in die tijd hebben we vooral positieve klantfeedback gehad. Het afgelopen jaar was voor ons op meerdere vlakken uitdagend. Het was voor ons geen kwestie van niet 'willen' communiceren, maar we konden daadwerkelijk niet communiceren; doordat veel van onze orders bij een partner lagen waar we inmiddels niet meer mee samenwerking konden we voor sommige van onze klanten geen kant op. We hadden zodoende soms ook beperkt contact met die partner over installaties en daardoor kan het zijn dat je de factuur al kreeg voordat de panelen op je dak lagen. We zijn hier niet trots op, maar hebben altijd naar eer en weten gehandeld. Excuus voor deze gang van zaken. We hopen dat je alsnog kiest voor duurzame energie in de toekomst. Zonnige groet, het Solease Team

Zeer onprofessioneel

Augustus besteld voor plaatsing februari. Uitgesteld zonder duidelijk antwoord. Gepland voor 24/04 hiervoor zouden we voor een schouw gecontacteerd worden niemand gehoord, 24/04 vakantie dag opgeofferd niemand gekomen ZONDER te verwittigen geen mail telefoon sms niets, Zelf maar gebeld... en 5 x moeten terugbellen voor een antwoord zonder uitleg. Om 18.30h bericht van installateur gekregen dat ze 25/06 zouden komen in ochtend, heel dag gewacht niemand gezien geen telefoon geen mail geen sms, dus zelf weer gebeld met verantwoordelijke hij winst van niets en zou me dezelfde dag terug iets laten weten, ja hoor zelfde verhaal, geen telefoon terug nog een mail of sms. Een echte schande. Heb vandaag een mail gestuurd dat ze niet meer welkom zijn. Mijn schouw van het nieuwe bedrijf is volgende woensdag . Mijn panelen zullen zeer snel op mijn dak liggen maar zeker niet meer van bij hen. Graag wil ik aan solease vragen om enkel commentaar te geven als mijn verhaal niet klopt. U zal zien dat het heel erg leeg zal blijven hieronder.

ontime and perfect service

we had very perfect end to end execution for our solar pannel.

Zee slecht!!

Ik raad het sterk af om zaken te doen met deze onderneming. In april 2022 hebben we een offerte getekend met de belofte dat de zonnepanelen binnen 10-12 weken zouden worden geïnstalleerd. Tot nu toe is er echter niets gebeurd, ondanks meerdere e-mails en telefoontjes. Het bedrijf is niet in staat om informatie te geven over wanneer de zonnepanelen geïnstalleerd zullen worden. Elke keer als we contact hebben met iemand, krijgen we een andere uitleg voor de vertraging. Ze zijn niet in staat om oplossingen aan te bieden en lijken geen idee te hebben wat er aan de hand is. Het enige wat ze lijken te doen is ons laten wachten en hun beloften niet nakomen. Ze zijn alleen geïnteresseerd in het aannemen van nieuwe klanten en het vullen van hun orderboek, maar hebben geen enkele intentie om hun toezeggingen na te komen. Het is onduidelijk waarom ze zich hierop toe leggen, of het nu gaat om het verkrijgen van investeringsfondsen of iets anders. Ik raad aan om voorzichtig te zijn als je overweegt om zonnepanelen aan te schaffen bij Solease. Er zijn meerdere recente klachten geweest over het bedrijf, waaronder vertragingen in installaties en gebrek aan communicatie en verantwoording. Het is belangrijk om je onderzoek te doen en na te gaan wat andere klanten zeggen voordat je een beslissing maakt. Het is beter om een andere leverancier te zoeken als je zonnepanelen wilt, in plaats van een risico te nemen met Solease.

Beste Ali, We proberen altijd zo transparant mogelijk te zijn naar onze klanten en werken hard om iedereen binnen aanzienlijke tijd te installeren. Veel van onze orders lagen de afgelopen maanden bij een installatiepartner waar we inmiddels niet meer mee samenwerken. Het was voor ons op dat moment simpelweg onmogelijk om hier iets over te kunnen communiceren óf om deze orders ergens anders onder te brengen. Op dit moment zijn we weer flink aan het opschalen, zodat onze doorlooptijden hopelijk snel zullen teruglopen. Hopende op je begrip voor de situatie. We hadden het zelf ook graag anders gezien. Zonnige groet, Solease

De contacten en service waren uitstekend De installateurs die de panelen plaatsten waren vakbekwaam en goed

Beste Henk, Bedankt voor deze review! Zonnige groet, Solease

Alles prima.

Mijn ervaring is prima. Vriendelijke mensen, goede service en prima verhouding kwaliteit en kosten.

Beste Ben, Hartelijk dank voor je review! Geniet van je groene stroom :) Zonnige groet, Solease

Het bedrijf heeft bij ons waargemaakt wat ze hebben beloofd

Beste Jan, Bedankt voor je mooie rapportcijfer, daar zijn we trots op! Laat de zon maar weer komen! Zonnige groet, Solease

Heel bij met onze zonnepanelen

Begin november zijn bij ons zonnepanelen geplaatst. We hebben er 5 maanden op moeten wachten, maar dat is begrijpelijk, we kunnen tenslotte bijna dagelijks lezen over de personeelstekorten overal, dus ook in dit vakgebied. Maar ons geduld is beloond, onze zonnepanelen liggen nu te wachten op zonnige dagen. Daar moeten we nog wel heel even geduld voor hebben, maar die komen vanzelf. Over de montage niets dan lof, de installateurs hebben keurig gewerkt en de installatie met twee groepen panelen heel mooi en netjes opgeleverd. Ook de schouw vooraf vonden wij zeer professioneel, er zijn diverse zaken daaruit voortgekomen.

Hi Edwin, Bedankt voor je review! We zijn ontzettend blij om te horen dat alles naar wens verlopen is. Het is spijtig dat het soms zo lang duurt voor we kunnen installeren, maar wat fijn dat je eindelijk kunt gaan genieten van een lagere energierekening! Samen maken we de wereld een stukje duurzamer :) Zonnige groet, Solease

communicatief zeer slecht

In april 2022 al zonnepanelen besteld bij Solease. Keurige offerte en goed plan. Sindsdien is het stil. Na 1 mailtje 'we zijn u niet vergeten', niets meer gehoord. Na talloze malen bellen en via social media contact, nog geen enkele toezegging behalve 'we doen ons best'. In de zomer maar contact opgenomen en een plandatum van 20 december mogen ontvangen. Echter deze is eenzijdig geannuleerd door Solease zonder enige communicatie. We kwamen er pas achter toen we zelf navraag gingen doen. Na ruim 8 maanden zitten we nog steeds te wachten. We snappen dat het druk is, maar geef in elk geval een indicatie van wat je kan verwachten. Zo ga je niet om met klanten die een offerte van duizenden euro's tekenen. Hoe lang moeten we nog wachten? Dit is gewoon niet acceptabel op geen enkele manier.

Hi Silvan, Bedankt voor je feedback. We doen er alles aan om het zo snel mogelijk voor je op te lossen. We zijn als bedrijf afhankelijk van onze partners, maar weet dat we er achter de schermen hard aan werken om onze installatiecapaciteit uit te breiden, zodat we ook jouw zonnepanelen snel kunnen gaan installeren. Zonnige groet, Solease

Slechte ervaring, teleurgesteld

In februari zonnepanelen aangevraagd. Zouden 18 juli geplaatst worden. De dag van installatie vrij genomen en alles gereld. Die morgen worden we gebeld dat de installatie niet doorging. Er zou een. nieuwe afspraak gemaakt worden. Dat werd 15 augustus. Die dag kwamen ze maar bij plaatsen van de zonnepanelen bleek dat ze te groot waren en aan weerszijde een halve meter op de daken van de buren kwamen. Dus alles weer ingepakt, en weer een dag voor niets vrij genomen. Er werd mij wel belooft dat er een compensatie op de rekening zou komen. Maar die heb ik nooit gekregen. Na veel bellen en mailen zijn op 30 oktober eindelijk de zonnepanelen geplaatst. Voor dat de panelen geplaatst waren heb ik heel wat chagrijn gehad en heeft het me veel tijd en vrije dagen gekost. En naar de compensatie kon ik fluiten. Dus je begrijpt dat ik niet bepaalt tevreden ben over dit bedrijf.

Slechte ervaring, teleurgesteld.

Jaarbeursplein 22 3521 AP Utrecht

Over Solease

Wij hebben de droom om de wereld beter achter te laten voor onze kinderen dan dat we hem kregen. Daarom werken we hard om alle geschikte daken in Nederland (maar uiteindelijk in de hele wereld) vol te krijgen met zonnepanelen. Wij doen dit bij Solease al sinds 2011 door zonnepanelen volledig ontzorgd te verhuren. Zo maken wij duurzame zonne-energie van eigen dak bereikbaar voor iedereen, zodat zoveel mogelijk mensen vandaag al kunnen beginnen met het besparen van euro’s en CO2.