Eyeopener

Met twee herders van mijn zoon die regelmatig bij ons zijn en ook logeren, was het erg lastig omdat honden 3 bazen hadden met verschillende aanpak. Wat ik geleerd heb; stressemmer die zich vult, gedrag inschatten, wat laat je hond zien, vertrouwen in je hond. Duidelijk zijn zonder te schreeuwen, relatie voorop . Er is nog veel te verbeteren maar het begin is er!

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Facebook

Veel geleerd en mooie inzichten

Ik ben de training van Aniek gaan volgen omdat onze twee ondeugende stabijtjes samen het hele bos op z’n kop zette. Blaffen en niet luisteren. De filmpjes gaven mij duidelijk inzicht, veel bruikbare tips op een toegankelijke manier uitgelegd. Kortom: aanrader voor iedereen die op een fijne, respectvolle manier met zijn viervoeter(s) wil samenleven!

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via instagram
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Dit fundamentals

Aniek laat je bewust worden, er kan nog zoveel meer.

Ik heb de 'Challenge your dog' aangeschaft en er absoluut geen spijt van gehad. Hier word heel duidelijk gemaakt dat er balans moet zijn tussen fysieke- en mentale uitdagingen en rust voor de hond. Mijn hondje Doedie is een kruising tussen een sheltie, chihuahua en Jack Russell. Zij is als puppy bij mij terecht gekomen en is nu 2 jaar, maar nog steeds heel lief. De rust neemt ze zelf en alhoewel ik een aantal mentale uitdagingen had aangeboden, zag ik in deze online training, dat er nog zoveel meer uitdagingen zijn en hiervan zijn er ook veel video's te zien in de online training over hoe je dat moet doen en maken o.a. een snuffel mat . Eigenlijk was dit hoofdstuk de eye opener, want de hersens actief houden vind ik heel belangrijk en het geeft voldoening voor de hond. Ook vond ik het onderwerp over de neus heel belangrijk om er bewust van te zijn dat deze het eerste is wat een hond gebruikt. Al met al lees ik alle emails die verstuurd worden, daarin staan ook altijd informatie in, waar je wat aan hebt. Heel veel succes Aniek in de aankomende jaren!!

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? internet
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? 'Challenge your dog'

Ik heb er iig weer wat van geleerd

Vind het fijn om via filmpjes en omschrijving van een bepaald gedrag van de hond, informatie te krijgen hoe je het kunt oplossen

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via fb
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? N.a.v. diverse mails op de link geklikt

Heel uitgebreid en nuttig op alle vlakken.

Ik heb twee cursussen gevolgd en vond ze zeer informatief en toepasbaar. Het is voor het eerst dat ik een hond heb, ben 54 jaar en heb wel veel tips en trics van een vriendin en op internet gevonden. En ook puppy cursus een aantal keren. Maar de cursussen van Aniek zijn zo beeldend en toepasbaar op alle verschillende gedragingen. Ik merkte dat ik veel dogmas had in mijn opvoeding met de hond. Onder andere leiderschap en dat je de baas moest zijn. En dat de hond een spiegel is van je eigen emoties, in mijn geval was ik onzeker en daardoor dacht ik dat mijn hond de baas werd....en ik dacht ook dat hij veel beweging nodig had. En voelde me gefrustreerd als ik dat niet altijd kon bieden. Gaandeweg leerde ik verschillende dingen en kon ik dat ook allemaal toepassen. En ook terug lezen. Onder andere snuffelmat en suffeldoos. Dat hij ook mentale uitdaging nodig heeft. En dat leiderschap niet dominant betekend maar dat je de hond leiding geeft in wat hij moet/mag doen. Er zijn nog steeds dingen die ik graag anders zou willen zien, maar de hoofdlijn is dat ik nu na 2 jaar een meer tevreden hond zie. Ik ben erg blij met Aniek en leer nog steeds van haar posts op instagram en neem die ook steeds mee in mijn gevoel en als reminder hoe om te gaan met mijn hond.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? instagram
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Online trainingen, weet zo niet meer welke.

Duidelijke uitleg

Doordat ik wat meer wilde weten over de opvoeding van en omgang met mijn hond kwam ik al surfend Aniek tegen. Ik heb, na het eea gelezen te hebben op haar website en via Instagram een training gekocht: Dogfundamentals. Leerzaam was dat! Ik kreeg een andere kijk op het gedrag van mijn hond, waardoor de samenwerking met hem verbeterde. Nog steeds volg ik Aniek op Insta en ik denk er nu over om nog eens een training aan te schaffen.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via Instagram
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Dogfundamentals

Een super ervaren hondenkenner en ook nog eens heel lief.

Ik volg Aniek al een tijdje via FB en zag de Ontspannen hond training Wij hebben een "rescue hondje" en alle hulp om haar beter te begrijpen is welkom en daarom hebben wij de training aangeschaft. Met name de schrik, hap en gezondheidsproblemen spelen vaak op bij ons hondje. Dat ik nu weet dat ik andere honden (en eigenaren) mag vermijden omdat het voor mij en mijn hond niet goed voelt dat dat okay is. Ontspannen hond zou ik een ieder aanraden, je kunt het op je eigen tempo volgen en eigen tijd en leert ook van anderen, de reactie van Aniek is heel snel.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Facebook
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Ontspannen hond

Fijne cursus

Cursus wordt duidelijk uitgelegd. Heel leuk om te volgen. Onze teckel wordt heerlijk uitgedaagd als we gaan wandelen.

Heel inspirerend

Aniek is duidelijk en vriendelijk, openminded met duidelijk veel kennis van de onderwerpen die ze aanbiedt.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via google
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Fundamentals, Challenge your dog en Ontspannen Hond

Fijne cursus

Hele leerzame cursus. Heb veel geleerd en ben Nilla beter gaan begrijpen. Super leuk en motiverend om lekker samen bezig te zijn met je hond.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Internet
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Challenge your dog en impuls training.

Een duidelijke uitleg in de Workshop

Deel genomen aan de Workshop ,, Challenger Your Dog ,, . Hierin behandelde Aniek vooral op een eenvoudige wijze onderwerpen die ik als honden bezitter dacht het wel te weten . Maar zelfs ik kon hier toch enige tips gebruiken . Na enige toepassingen op mijn hondje , zag ik toch iets van Ze begrijpt het .

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Ik heb haar Web site gevonden op Internet .De web site sprak mij aan
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Online training , Challenge Your Dog

Een totaal andere kijk op mijn hond!

Mijn 4e labrador “Oki” is compleet anders dan de 3 ervoor. Ipv een evenwichtige hond is ze snel van haar stuk en dat uit ze als een druk, onhandelbaar beest. Als mensen haar zien, zeggen ze “wat een blij ei”! Maar het tegendeel is waar. Ze liet thuis veel probleemgedrag zien: Blaffen, bijten, als een malle rondrennen en alles werd gesloopt. Buiten was ze niet te houden, zeker niet als we een andere hond tegenkwamen. Bij het corrigeren sprong ze altijd bij ons weg. Door de cursus en online filmpjes kwam ik erachter dat het allemaal opgepropte stress was. Ik kan haar nu beter lezen, laat haar niet meer met andere honden in aanraking komen aan de lijn en weet haar thuis te kalmeren. Ga een of twee keer naar een losloopgebied op rustige tijden en laat haar energie kwijt naast de fiets en dmv jachttraining. Met als gevolg een compleet andere hond. Buiten kan het aan de lijn nog wel eens lastig zijn, maar heb er vertrouwen in dat dat ook goed gaat komen.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via googelen
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Online training en Challenge Your dog

Zeer veel geleerd

Wij zijn de trotse bezitters van een golden retriever van 14 jaar (Vito) en een Labradoodle van 2 jaar (Cody). Het belangrijkste dat ik heb geleerd is dat de fiddle about, die Cody heel vaak liet zien onderweg, helemaal niet betekent dat hij blij is met de situatie. Zijn stress emmertje liep regelmatig over, wat resulteerde in een hyperactieve hond, die heel moeilijk zijn rust kon vinden. Nu vermijden we zoveel mogelijk het contact met andere honden. En we zorgen dagelijks voor mentale uitdagingen. Zijn etensbak wordt niet meer gebruikt. Hij is nu een stuk rustiger en slaapt meer en dieper.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Instagram

Fijn om door te lezen en tips te mogen ontvangen

Lees heel graag de mails van Ankie, er zitten altijd weer goede tips tussen, zeker met een overprikkelde hond weet ze je te overtuigen dat Je eerst bij je zelf te rade moet gaan, hoe rustiger de hond hoe beter je je hond kan begeleiden, de workshop Challenge your dogg raad ik dan ook aan, heel mooi om dat aan te gaan ,

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via veel te zoeken naar oplossingen kreeg ik op een gegeven moment haar mails met tips
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Mails tips eN een workshop Challeng your dog

Leuke tips

Leuke tips om een aantal dingetjes uit te proberen maar begrijpelijker wijs geen aha momenten omdat t natuurlijk voor dat geld ook een beknopt scala aan tips. Goed begin voor de startende honden bezitter

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Internet
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Challange your dog

Uitgebreide duidelijke uitleg

Goed uitgelegde oefeningen en tips om je hond mentaal aan het werk te zetten, maar voor mij geen verrassend nieuwe adviezen, wellicht komt dat doordat ik al wat langer honden bezit.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via instagram

Super leuke cursus!

Ik volg Aniek al een tijdje op instagram en ik ontavng ook haar nieuwsbrief. Tijdens het lezen van een nieuwsbrief kwam het aanbot Challenge Your Dog voorbij en ik dacht let's do this! Ik ben zelf heel erg leergierig en ik vind het altijd leuk om nieuwe dingen te leren, vooral als het gaat om mijn hond Snoop beter te leren begrijpen en te begeleiden in onze hectische mensen wereld. Snoop is een hele lieve en nieuwsgierige hond maar tegelijkertijd is hij ook heel erg onzeker en bang voor veel dingen die wij mensen als normaal zien. Denk aan auto's, fietsen vreemde mensen etc. met als gevolg dat een stukje wandelen in onze buurt een echte uitdaging was en dat hij helemaal overprikkeld en gefrustreerd in huis was. Door deze online training te volgen heb ik een hou vast gekregen om beter naar Snoop te kijken en hem helpen om zijn emmertje leeg te krijgen door mentaal uit te dagen. Ik merkte gelijk een verschil in zijn gedrag in huis en onze band begon ook steeds beter te worden met als gevolg dat onze dagelijkse wandelingen ook steeds beter gaan. We zijn er nog lang niet maar dit was zeker een fijne eerste stap! Kleine dingen maken echt een groot verschil.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Instagram
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Challenge Your Dog

Leuk

Het is leuk om aan challenge dof mee te doen Ik heb een nogal druk en bang uitgevallen hond. Dus heb ik geleerd dat je met rust en geduld een hoop kan leren.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Facebook
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Had ik het maar geweten en nog 2 maar die kan ik niet noemen

De workshop challenge your dog heeft mijn hond meer geleerd te ontspannen

Mijn hond is gauw overprikkeld wat soms lijd tot uitvallen aan de lijn op andere honden soms fietsers ,auto’s,door hem meer te laten snuffelen en zijn neus te gebruiken onder het wandelen,geeft dat aanzienlijk meer ontspanning

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via Facebook
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Workshop challenge your dog

"De cursus zit ongelooflijk goed in elkaar, ik voel veel meer verbinding met mijn hond"

Ik heb de 'challenge your dog' training gevolgd bij Aniek. Mijn hond was vaak onrustig, kon niet op z'n plek blijven liggen, stuiterde door het huis. Soms voelde ik mij wel een beetje machteloos. Ik was mij er nooit van bewust dat ik mijn hond (witte herder) alleen meer adrenaline en onrust bezorgde wanneer ik met een bal ging gooien of bepaalde activiteiten liet doen. De cursus was heel begrijpelijk en goed uitgelegd. Mijn hond slaapt beter, hij is rustiger en ik heb het gevoel dat ik hem veel beter snap. Vooral dat laatste is echt superfijn. Ik zou deze cursus zeker aanraden, het verandert wezenlijk iets! Voor jou en je hond.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via Google
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Online Training: challenge your dog

Over Aniek Wendt

Als hondencoach vindt Aniek het belangrijk dat we vooral kijken naar dat wat de hond nodig heeft om goed te kunnen functioneren in onze maatschappij. Wat we vaak tegenkomen is dat we de hond eigenlijk niet helemaal begrijpen en daardoor met miscommunicatie te maken krijgen. Aniek Wendt heeft een groot online platform met verschillende online training. En ook 1-op-1 en in groepsverband verzorgd ze verschillende trajecten en workshops. Je kan voor je hulpvragen met je hond terecht bij Aniek en haar team. Zij help je verder op weg met de problemen die er liggen. Of natuurlijk met de problemen die je juist wilt voorkomen in het opvoeden van je hond. Aniek heeft een holistische kijk op het gedrag van de hond. Dit betekent dat ze kijkt naar het totaalplaatje, maar vooral ook naar de onderliggende oorzaak. Wat speelt er nou echt? Daarnaast staat Aniek heel erg voor vertrouwen. De opvoeding met je hond eigen maken en het zelf kunnen oppakken. Met rust laten wat er allemaal wel niet als adviezen zijn en vertrouwen op je eigen kompas. Met een beetje van de juiste kennis en een beetje van jezelf, kom je dan een heel eind!