Laden reviews...
Laden reviews...
356 beoordelingen in de laatste 12 maanden
Geverifieerde reviews
Top beoordeeld
Review overzicht
De verzamelde reviews bevestigen doorgaans goede houtkwaliteit en nette verpakking. Levering verschijnt wisselend op tijd; enkele opdrachten komen eerder dan verwacht en andere later aan. Consistentie in communicatie varieert, waardoor klantenfragmenten ontevredenheid ervaren ondanks de kwaliteitswaarborg.
Tweede keer dat ik bestel na goede ervaring vorige keer. Op de site staat levering volgende werkdag. Helaas. Het werden uiteindelijk twee deelleveringen veel later waardoor ik twee keer een dag heb moeten reserveren. Bovendien was de laatste deellevering niet geleverd in het aangekondige tijdvak waardoor ik niet thuis was en de chauffeur besloot de pallet naar eigen inzicht ergens te plaatsen onder de carport. Ondanks een briefje bij de voordeur om mij te bellen indien ik niet thuis zou zijn. Op zich niet slecht bedacht die plek maar nu geen plaats meer voor de auto. Dus de gestapelde hout pallet leeg gehaald, pallet wel op de goede plek gezet en het hout weer erin. Mooie workout dat dan weer wel maar dan kun je net zo goed een bigbag laten komen. Kortom hout van goede kwaliteit maar twee sterren aftrek ivm logistiek.
Beveelt niet aan
11 June 2026
Frank
Nijmegen
Bijzonder dat ik word gevraagd voor een review, want mijn bestelling is nog helemaal niet geleverd. Dus dit wordt geen goede review. Afgelopen donderdag 21 juni netjes voor 16:00 uur een bestelling van 1000kg hout gedaan. Zou de volgende dag geleverd worden. Super handig, want dan was ik ook thuis. Wel een track and trace ontvangen, maar verder niets. Er stond dat er maandag geleverd zou worden. Ik was zelf niet thuis maandag, dus geregeld dat iemand het zou kunnen ontvangen (ja ik weet zelf ook dat het 2e pinksterdag was, maar de track and trace gaf 25 juni aan). Nu is het donderdag 28 juni (een week later) en heb ik nog niets ontvangen. Had ook al de klantenservice een mail gestuurd, maar ook daar geen reactie op ontvangen. Ik begin me echt zorgen te maken of ik überhaupt nog wel deze bestelling geleverd krijgt. Tip voor mensen die hier wat willen gaan bestellen, check ook even de review site trust pilot. Hopelijk wordt mijn bestelling alsnog geleverd of krijg ik snel mijn geld terug.
Beveelt niet aan
28 May 2026
Wouter van den Heuvel
Pijnacker
Het hout wat ik heb besteld is goed droog en een mooie lengte.,De score was hoger geweest als het hout op de aangegeven datum was afgeleverd
Beveelt aan
27 May 2026
johanna
VEGHEL
Besteld op de 12e, zou geleverd worden op de 18e. Niet dus, 19e ook niets, 20e... Ja, volgens track&trace zou het worden afgeleverd tussen 21 uur en 23:20 uur. Je verwacht het niet, dus niets geleverd. Op de 21e maar even mailtje gedaan met openhaardhoutxl.nl wanneer we het konden verwachten. Helaas geen antwoord. Eindelijk op de 22e geleverd door een aardige chauffeur. Nu is het op dit moment zomers weer, dus zit ik niet per sé te springen om brandhout. Maar als je als webwinkelier je mail niet beanwoordt, krijg je van mij geen voldoende. Prijs was overigens wel oke.
Beveelt niet aan
22 May 2026
gw
Sneek
Tot en met de bestelling gaat het prima. Maar daarna is het heel stil op een onduidelijk bericht over de verzending na. In dit bericht staat onduidelijk aangegeven: verwachte levering 18 mei. Daarna niets meer gehoord en ook nog niet geleverd. Hoe kun je dan een goede review schrijven. Heb vorig jaar ook bij deze firma besteld maar moest toen er ook al achteraan. Uiteindelijk geleverd en kwaliteit was toen goed.
Beveelt niet aan
19 May 2026
Wil van Opzeeland
ZEIST
Hout van prima kwaliteit, goed en stevig verpakt. Voor openhaard hout voor mij de nr. 1
Beveelt aan
11 May 2026
Louis
Hendrik-Ido-Ambacht
Werd netjes achterom afgeleverd cf mijn bijzonderheden en was mooi op tijd
Beveelt aan
8 May 2026
John Van Bergen
SCHAGEN
Uit eindelijk is goed haardhout geleverd, maar de communicatie met het bedrijf verloopt zeer moeizaam. Ik had een fout in de postcode en naar veel belletjes, emails en whattsapps kwam er een klein berichtje. De beloofde levertijd was geen 2 dagen - maar ruim 2 weken ... Alles bij elkaar vond ik het geen prettige ervaring, maar eerlijk is eerlijk het hout is goed , Denk dat ik hier niet meer ga bestellen Mike
Beveelt niet aan
15 April 2026
Mike Van Oosterhout
Sprang-Capelle
Ik heb op 26 maart hout besteld. Vandaag 14 april! heb ik mijn berken haardhout nog steeds niet binnen. Ondanks beloftes en excuses. Ik heb gisteren Raben groep gebeld, deze zouden me terugbellen, maar ook dat bleek een loze belofte.
Beveelt niet aan
14 April 2026
Roland Labruyere
Koedijk
Na wat vertraging met Pasen is er door een uiterst vriendelijke transporteur een grote pallet berkenhout aan huis geleverd. Mooie blokken, geen knoesten, stammen en/of verfresten, kortom fantastische kwaliteit. Ook de droging mag genoemd worden: perfect! Voortaan voor mij de nieuwe vaste leverancier!
Beveelt aan
13 April 2026
Bert
Delft
Speciaal een week vantevoren besteld zodat het afgeleverd zou worden op mijn vrije dag. De gehele dag zitten wachten, helaas. Ik ben benieuwd wanneer het nu geleverd gaat worden. Tracking van de bezorgdienst werkt niet. Geen telefonisch en app contact te krijgen met de leverancier en de bezorgdienst. Wel een email sturen met de vraag om een recensie te plaatsen, hierbij!
Beveelt niet aan
13 April 2026
Pieter Groot
Voorburg
website belooft volgende dag te leveren, maar daar is niets van waar. dit is op zich geen probleem als er wel over gecommuniceerd zou zijn. de mensen van openhaardhout.xl waren volledig onbereikbaar (aangegeven tel nummer werkt bijv niet) en reageren niet op email/whatsapp. Uiteindelijk toch geleverd (gelukkig!) maar ook weer op een andere dag en zonder verder overleg.
Beveelt niet aan
13 April 2026
J
Urmond
Je verwacht als je 1,8 kuub hout koopt ook 1,8 kuub te ontvangen. En bij aflevering blijkt dan dat het om de buitenmaten gaat èn het krat ook nog niet volledig gevuld is. Beetje jammer. Zeker als bij navraag wordt gemaild (want bellen gaat niet, het op de website vermelde nummer is niet in gebruik) dat het om de buitenmaten gaat en ze er niets aan kunnen doen dat de krat niet helemaal vol is. Er werd nog aan toegevoegd dat dit bij andere leveranciers ook gebeurd. Bij een andere leverancier 1,8 kuub besteld, en die ook netjes ontvangen...... Dit is dus een leverancier die wat mij betreft afvalt..... Klanttevredenheid niet gegarandeerd.....
Beveelt niet aan
9 April 2026
P.F.
Medemblik
Ik heb vorige week een XL pallet eiken besteld. Ten eerste is het geen xl-pallet, en de pallet is niet afgevuld. Er ontbreek hout! Ik een appje met foto gestuurd, werd niet op gereageerd. Daarna mailtje gestuurd. Daar krijg ik de enige zin op “ kunt u een foto sturen” Dat twee keer gedaan en verder niks meer van dit bedrijf gehoord. Lekker dan. Ik hoop dat dit nog opgelost wordt.
Beveelt niet aan
5 April 2026
Gerard
Louwerens
Niet op juiste datum geleverd. Heel veel hele kleine stukjes hout. Niet telefonisch bereikbaar en geen reactie op mail.
Beveelt niet aan
1 April 2026
jeroen schinkel
Hilversum
Wij hadden aangegeven dat de levering per kooiaap moest ivm onverharde weg op het erf en hier ook extra voor betaald. Helaas kwam de levering met een “normale” transporteur met pompwagen. Gevolg, uren lang heen en weer lopen met de kruiwagen. Kan gebeuren, maar nooit een reactie gekregen op mijn mail richting naar klanten service. Daarnaast zat er ook dennen hout gemengd in het eikenhout, ik denk zo’n 10%. Al met al teleurstellend dat er niet gereageerd is. Jammer.
Beveelt niet aan
31 March 2026
Van Houten
Rucphen
Goed gestapelde krat berkenhout. Droog en zonder een overdaad schors. Op tijd voor de garagedeur bezorgd door een behulpzame chauffeur. Aanbevelenswaard.
Beveelt aan
25 March 2026
Hans
Son en Breugel
De levering was mooi op tijd. De pallet was goed gevuld. De chauffeur wilde de pallet in de tuin zetten maar ging niet door de poort.
Beveelt aan
24 March 2026
Rob
Purmerend
In het verleden vaker besteld, maar deze keer laat het bedrijf het afweten. Er is telefonisch blijkbaar geen contact mogelijk; op een e-mail wordt niet gereageerd. Wat kan ik nog doen? Paul Bruning
Beveelt niet aan
9 March 2026
Paul
Brunssum
Op geplande dag geen levering. En op de mail stond van welk bedrijf er vervoerd werd . Na lang bellen en verschillende bedrijven werd de volgende dag , door weer een ander bedrijf geleverd. Pallet was kapot en werd door veel sjorbanden bij elkaar gehouden en was op een extra pallet geplaatst. Slordig allemaal.
Beveelt niet aan
9 March 2026
Evert
Uithoorn
Deze meneer levert zelf geen hout maar lijkt een dropshipper van hout via andere bedrijven. voor 16:00 besteld is absoluut NIET de volgende dag in huis. Meneer reageert ook niet op mail/app en telefoonnummer is uitgeschakeld. Uiteindelijk wel mijn hout gekregen vandaar de 2 sterren
Beveelt niet aan
7 March 2026
Joop
Bergen
Hout is goed droog maar wel veel blokken waar de schors van los laat.
Beveelt aan
7 March 2026
Roling
Oosterhout
Buitenzijde van de pallet hout ziet er goed uit. Jammer dat in de binnenste stapel (van de drie lagen hout) (te) veel ‘afval’ hout meegestuurd wordt. Zal voor de volgende bestelling een andere aanbieder een kans geven!!
Beveelt niet aan
7 March 2026
Leo Sies
Assendelft
Een grote pallet met prima eiken haardhout. Keurig geleverd door een hele goede chauffeur. Hij had er geen moeite mee om de pallet, op de door ons gewenste plaats neer te zetten. Geweldig. Hartelijke dank. Tot de volgende levering.
Beveelt aan
28 February 2026
Gert
Soest
Goed hout en snelle levering
Beveelt aan
25 February 2026
Alexander Jacobus von Morgen
Almere
schellebroek 102
1813 SE Alkmaar
Branch
Schoonheid, Verzorging
Specializations
Huidverzorging, Beauty, Cosmetica
Webshops