Filters

2

Grote verschrikking

Opgelicht door Coolblue met veel leugens! Uiteindelijk afgewimpeld met een bericht van een lekke band 5 minuten voor bezorging…Nieuwe bezorgdatum? 3 dagen later!

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? Klantvriendelijk
2

De reparateur heeft je product niet kunnen repareren en is terug naar je opgestuurd.

Een senseo-koffiezetter gekocht en na een half jaar al kapot. Onder de garantie teruggestuurd voor reparatie. Na vier weken kreeg ik het bericht: "De reparateur heeft je product niet kunnen repareren. Het product is terug naar je opgestuurd. " De chatfunctie van de klantenservice werd na mijn vraag WAT NU?, doodleuk onbeantwoord gesloten. Via whatsapp werd medegedeeld om te kijken of het apparaat het misschien toch nog deed. Na vier tv's (2 voor de kinderen, een dure Sony en een slaapkamer Sony), een smartphone, soundbar, smartwatch, game-computer met monitor etc., durf ik hier niks meer te kopen, jammer. Coolblue maakt de mooie praatjes dus niet waar. De review die ik heb geschreven voor het apparaat is niet geplaatst. Coolblue glimlacht mij keihard uit.

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? Klant als koning behandelen
1

Welke glimlach? Waardeloos!

Voor jaren altijd alles bij Coolblue besteld met de meest simpele reden: makkelijk, geen gedoe en goede service. Maar sinds januari al zoveel tijd en frustratie gehad over een simpel Nuki keypad van slechts 5 mnd oud en een claim van een laptop. Als ik de recente reviews lees, heeft Coolblue een standaard reactie op service gevallen: gebruikersschade! In dit geval gaven ze aan waterschade omdat het product spatwaterdicht zou zijn en niet geschikt was voor buitengebruik. Maar op de site van Coolblue staat dat het IP65 waarde (waterdicht) heeft en dat je het op de buitendeur/raam/muur moet bevestigen. Hoe anders is het mogelijk om je buitendeur van buiten met de keypad te openen? Maar helaas snappen ze dat niet bij back-office. Tja en dan begint het hele gedoe: back office mailt alleen, klantenservice kan niks doen, weer mailen, weer bellen, weer mailen, weer bellen, dan worden er beloftes gedaan door klantenservice en na 2 dagen mailt back office weer dat klantenservice dit niet had mogen toezeggen en wordt het weer teruggedraaid. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd doordat klantenservice en back office niet met elkaar communiceren. Eindconclusie na heel veel weken bellen en mailen; ik zit nog steeds met een kapotte keypad en vanwege de laptop inmiddels nu ook nog met een paar honderd euro shoptegoed omdat klantenservice een fout heeft gemaakt. Alles voor een glimlach?

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? voor een glimlach koop svp bij een ander bedrijf
1

Waardeloos

Apparaat kapot binnen de garantie. Omdat ze het niet kunnen repareren krijg ik 75% van de aanschaf waarde terug en daar kan ik het mee doen. Artikelen die ik meestuurde om het product veilig aan te krijgen zijn al 'vernietigd'. Alles voor een glimlach klinkt lekker op tv maar de klantenservice denkt hier anders over

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? N.v.t.

Reactie van het bedrijf

Hi Rene, Dit is natuurlijk niet verlopen hoe we het beiden willen. We zoeken het graag nog een beetje verder voor je uit. Wil je je ordernummer samen met deze review mailen naar [email protected]? Met vriendelijke groet, Coolblue

10

Precies zoals je zou wensen.

Onze vaatwasser ging kapot, dus maar nieuwe bestellen, kwam vrij snel op de site van Coolblue. Natuurlijk heel veel keuze tussen alle soorten en maten, maar door te filteren en te vergelijken vrij snel een goeie keus gemaakt. Toen ik hem eenmaal besteld had kreeg ik savonds een mailtje met een tijdsbestek van4 uur, handig om te weten, en die nacht erop een tijdsbestek van 1 uur. Dan weet je precies waar je aan toe bent, en dan word je zelfs van te voren nog vriendelijk opgebeld door een enthousiaste bezorger dat hij onderweg is. Van A tot Z niks om aan te merken, echt goed gewoon zoals je zou wensen. En de vaatwasser draait intussen top!

  • Aanbevelen? Ja
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? N.v.t.
1

Defecte broodbakmachine en slechte service

Ik heb een broodbakmachine van 180 euro gekocht via coolblue, die op dag 31 (terug stuur garantie tot 30 dagen) niet bleek te werken. De dispenser voor automatische toevoer van ingrediënten deed het eerst wel en stopte er toen mee. Toen ze zeiden dat ik op dag 31 niet meer mijn geld terug kon krijgen, maar dat het gerepareerd kon worden, vond ik dat geen probleem. Ik wilde alleen een goed product. Het product is opgestuurd voor reparatie en toen kreeg ik een mail dat de reparatie te lang ging duren dus dat ik een nieuw product kreeg. Opzich fijn, maar het nieuwe product had precies hetzelfde defect. Toen was ik al niet helemaal blij, maar moest ik hem van coolblue opnieuw opsturen voor reparatie. De mw. aan de telefoon verzekerde mij ervan dat wanneer het nu niet verholpen zou zijn ik mijn geld terug kon krijgen. Deze keer werd mijn product gerepareerd, alleen had hij weer hetzelfde defect toen ik hem terug had. Ik heb coolblue opgebeld en toen werd er ineens gezegd dat het helemaal niet waar is dat ik mijn geld terug kon krijgen, want dat het product nog minimaal 2 a 3x opgestuurd moest worden voor reparatie. Dat dit de regels zijn. En dat de eerste keer dat ik hem opgestuurd heb niet mee telt, omdat ik toen een nieuw product heb gekregen (waar ik niet om gevraagd heb). Ik heb al heel veel bij coolblue besteld en als er niks aan de hand is, leveren ze een prima service. Maar dit valt me echt enorm tegen en vind ik echt super slecht. Het product werkt gewoon niet naar behoren en ik hoor me geld gewoon terug te krijgen inmiddels.

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? Geld terug geven als iets gewoon niet werkt en niet gerepareerd kan worden
10

Geweldig

Wasdroger is vanmiddag afgeleverd. De bezorgers waren vriendelijk en behulpzaaam.

  • Aanbevelen? Ja
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? Deze bezorgers houden
1

Welke service?

Vandaag kwamen ze de derde vaatwasser installeren, maar dit keer hadden ze er geen bij zich. Lees even mee, hoe Coolblue de glimlach van mijn gezicht sloeg. Feit: 4 januari, vaatwasser kapot, gemaild.  Belofte: Binnen 2 dagen neemt iemand contact op.  Feit: 5 dagen later neemt iemand contact op. Belofte: Binnen 3 dagen een monteur. Feit: na 10 dagen is er een monteur.  Feit: vaatwasser total loss. Belofte: binnen 48 uur een reactie. Feit: Na 8 dagen een reactieBelofte: nieuwe vaatwasser. Feit: bijbetalen link werkt niet.Belofte: nieuwe link.Feit: naar winkel betalen, niks anders mogelijk. (serieus waar) Feit: aan telefoon met medewerker officiële klacht ingediend (40 minuten werk) Feit: na drie weken niks op gehoord. Belofte: deskundig inbouwen. Feit: Siemens constateert: slecht inbouwen door Coolblue  Belofte: nieuwe vaatwasser. Feit: gemonteerde vaatwasser is stuk wordt geconstateerd door monteurs. Feit: tafelblad beschadigd door monteur: 380 euro schade. Feit: tijdens reparatie 2 weken geen keukentafel. Feit: uren bezig om reparateur te vinden en een offerte te krijgen. Feit: aanvraag gedaan voor compensatie tijd, geen keukentafel, vrije dagen. Belofte: binnen 5 dagen antwoord. Feit: na een week nog steeds geen antwoord. Belofte: tussen 13.15 en 14.15 nieuwe vaatwasser. Feit: vrije middag opgenomen. Feit: monteur belt: hebt u een vaatwasser? Want ik heb hem niet bij me.  Feit: geen nieuwe vaatwasser, voor niks vrije middag genomen Feit: tig mails gestuurd met klachten en problemen Feit: 1 keer een reactie: ik zie dat het probleem is opgelost. Laatste belofte: we komen de vaatwasser halen en betalen de aanschafprijs terug op je bankrekening, evenals de schade aan het tafelblad, en we doen een voorstel voor een compensatie. Feit: ? 

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? Ga voor een glimlach naar je lokale winkelier. In mijn geval goedkoper in aanschaf, gratis installatie.

Reactie van het bedrijf

Goedenavond, Wat rot om terug te lezen dat je niet helemaal tevreden bent met onze service. Dit is niet helemaal verlopen zoals we beide hadden gehoopt! Ik raad je aan jouw verhaal en je bestelgegevens op te sturen naar [email protected]. Dan kunnen we samen uitzoeken of we nog iets voor je kunnen betekenen. Met een glimlach, Coolblue

1

Bagger service

In oktober voor mijn dochter een wasmachine gekocht via Coolblue als kado voor haar eerste eigen huisje. Vanaf dag 1 lekkage in de machine. Gebruik gemaakt van de niet tevreden omruilgarantie. Prima.Nieuwe machine, helaas ook weer lekkage. Mijn dochter heeft meerdere malen geprobeerd om contact via de Coolblue app-service te krijgen, dit is meerdere malen niet gelukt, of er werd niet meer gereageerd. Telefonisch slecht bereikbaar met wachttijden van meer dan en half uur. Uiteindelijk is het gelukt om een monteur van Coolblue langs te laten komen, maar die verwees haar naar Beko, de leverancier van de wasmachine. Coolblue heeft een monteur van Beko geregeld, maar deze monteur legde de bal weer bij Coolblue en vroeg zelfs 95 euro voorrijkosten. Dit heeft mijn dochter weten tegen te houden aangezien zij niet degene was die de eventuele reparatie had aangevraagd. Daarna hebben mijn dochter en ik samen contact gemaakt met Coolblue. In dit gesprek werden we netjes te woord gestaan door Lisa, met de garantie dat we binnen 2 dagen bericht zouden krijgen. Of geld terug of een andere wasmachine.... Je raad het al, geen van beide. Wel is mijn dochter minstens 8 keer gebeld door Beko om een reparatie in te plannen. Dit was niet de afspraak. Vervolgens heb ik zelf maar weer contact opgenomen, en toen was het verhaal dat het termijn van 30 dagen niet tevreden omruilgarantie was verlopen. Wel zou mijn dochter in de loop van week 7 een telefoontje van Coolblue ontvangen, maar daar is nog steeds het wachten op. Dus op de vraag of ik tevreden ben kan ik helaas niet anders zeggen dat ik het zeer betreur dat mijn zo goed bedoelde verrassing van een nieuwe wasmachine voor mijn dochter in een hele grote teleurstelling lijkt te eindigen. En nu??? Tja ik weet het niet meer. Het enige dat we willen is een goed functionerende wasmachine en dat is voor bijna 500 euro toch niet teveel gevraagd. Kom gewoon met een nette oplossing Coolblue.

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? Nou wat dacht je van de mail eens te lezen. Zelfs op bovenstaan verhaal geen reactie mogen krijgen.

Reactie van het bedrijf

Goedenavond, Wat rot om terug te lezen dat je niet helemaal tevreden bent met onze service. Vooral niet omdat het gaat over het eerste huisje van je dochter. Dit is niet helemaal verlopen zoals we beide hadden gehoopt! Ik raad je aan jouw verhaal en je bestelgegevens op te sturen naar [email protected]. Dan kunnen we samen uitzoeken of we nog iets voor je kunnen betekenen. Met een glimlach, Coolblue

1

Spel gekocht op een Nintendo kaart

Spel gekocht op een vaste Nintendo kaart, stuurde hem terug en kreeg hem ook weer retour gestuurd. Beetje rare situatie, copieren niet mogelijk. Binnen halve terug gestuurd

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? Zulke dingen moet je gewoon retour kunnen zenden

Reactie van het bedrijf

Hi Andre, Logisch dat je je afvraagt waarom je je spel niet naar ons kan retourneren. In onze retoursvoorwaarden kan je terugvinden dat we software waarvan de verzegeling is verbroken nooit retour aannemen. Meer informatie staat op onze website: https://www.coolblue.nl/klantenservice/retourneren-en-ruilen/retourneren-en-ruilen/retourvoorwaarden#:~:text=Wat%20zijn%20de%20uitzonderingen%20op%20retourneren%3F Mocht jouw situatie net iets anders zijn, kun je ons mailen op [email protected] met jouw ordernummer en jouw verhaal. Dan kunnen we altijd nog eens uitzoeken of we iets voor je kunnen betekenen. Met een glimlach, Coolblue

10

Perfect

Wasmachine besteld binnen 1 dag geleverd door twee bezorgers even vriendelijk en kundig. Oude machine mee retour genomen en goede uitleg gekregen ook als ik niet tevreden zou zijn wat ik kon doen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? N.v.t.
1

Geen garantie

In oktober een ETNA combi oven gekocht. Zonder doos als tweedekansje ontvangen. Daar zijn we mee akkoord gegaan. Nu blijkt de klep niet lekker te sluiten, de afgelopen weken ging dat perfect. We hebben na uitvoerig onderzoek een klein scheurtje in de klep ontdekt. Dit bij coolblue gemeld. Conclusie was: gebruikersschade en succes er verder mee. Totaal niet van Coolblue gewend!

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? Meer klantgericht denken

Reactie van het bedrijf

Hallo William, Wat enorm balen dat jouw ETNA oven schade heeft en dat je een prijsopgave hebt ontvangen voor het herstel. Wij geven op elke aankoop 30 dagen tevredenheidsgarantie, dat betekent dat je in deze periode ook jouw aankoop moet testen en tijdig moet aangeven als jouw product met schade is aangekomen zodat wij dit netjes voor je kunnen oplossen. Dit zijn ook de plichten die jij als consument hebt. Je hebt de oven in oktober 2023 besteld en pas op februari 2024 gemeld dat de deur niet goed dichtgaat en een scheur heeft, doordat er een langere periode overheen is gegaan kunnen wij niet meer in kaart brengen hoe de schade is ontstaan en valt schade aan het apparaat onder gebruikersschade. We moeten hiermee helaas wel concluderen dat gebruikersschade in deze kwestie terecht is. Met vriendelijke groet, Coolblue

1

Reparatie service slecht

Voor het eerst een melding gedaan na jaren klant te zijn voor een reparatie bij Coolblue. Airpods 3 die nog in garantie waren werkte onverwacht niet naar behoren. Naar de winkel toe om de Airpods aan te melden voor reparatie. Airpods bekeken (schade en viezigheid) door de medewerker en goed gekeurd voor reparatie. Reparatie service stuurt de Airpods direct terug op. Reden: ivm de hygiene. Uiteraard gelijk gebeld naar de klantenservice en zij gaven aan dat het inderdaad raar is. Op basis van de foto's was er een plekje te zien op de metalen schanier van het hoesje. Niet noemenswaardig. Gelijk weer terug gestuurd bij ontvangst. Paar weken niets gehoord, gebeld en daarna een mailtje met: De reparatie van je Apple AirPods 3 met nummer xxxxxxx valt helaas niet onder de garantie. De reden hiervoor is: "De Airpods zijn defect door overmatige bevuiling en dienen vervangen te worden ". De airpods zijn voortijdig gecontroleerd in de winkel. Aanbieding van coolblue: Reparatie kosten 201,62 euro of 65 euro onderzoekskosten en de airpods worden terug gestuurd of niks en de airpods worden vernietigd. Nieuwe airpods zijn 200 euro. En voor 65 euro (onderzoekskosten) heb je 1 nieuwe Airpod. Het lijkt erop dat Coolblue een ontmoedingsbeleid voert op airpods. Ik heb de airpods naar behoren gebruikt en schoongemaakt. Ik heb telefonisch aangegeven dat ik het niet mee eens ben. Ik zou terug gebeld binnen 24 uur maar is niet gebeurd. Een paar dagen later zelf gebeld maar nu werd de dame vijandig en ik uiteraard ook. Ik moest mailen en niet meer bellen. Ze wilde mij niet doorverbinden met de manager en ook de notitie oplezen (waarschijnlijk kwijt). Ik ben uiteraard niet eens met de oplossing. Ik heb ze gemaild. Ik ben benieuwd.

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? Waar is de glimlach?

Reactie van het bedrijf

Beste Dimitri, Je hebt de Airpods in de winkel bij ons binnengebracht voor een reparatie wegens audioproblemen. Op het intakeformulier staat dat onze winkelmedewerker het volgende heeft genoteerd: 'krassen, vuil'. De reparateurs hebben de Airpods onderzocht en hebben ook gezien dat beide Airpods ernstig bevuild zijn tot achter aan het gaas met oorsmeer en andere vuildeeltjes. We hebben vier foto's met je gedeeld waarop deze overmatige bevuiling goed te zien is. Doordat de Airpods verstopt zitten met vuil veroorzaakt dit audioproblemen en dit komt overeen met de opgegeven klacht. We kunnen hierdoor geen garantieclaim indienen. Wij geven de kosten door we doorkrijgen van de reparateur. Het is mogelijk dat deze de aanschafwaarde overstijgen, we laten aan jou de keuze of je deze wilt betalen of dat je zelf kiest voor een nieuw product. Dit vermelden wij ook in de prijsopgave die je hebt ontvangen. We snappen dat het een enorme tegenvaller is dat de garantie is afgewezen, helaas hebben we geen andere oplossing voor je. Met vriendelijke groet, Coolblue

1

Alles voor een glimlach, nu nog oplossingen

In april 2022 een wasmachine gekocht via Coolblue. In november 2022 was deze voor de eerste keer kapot doordat er (delen van) kledingstukken verdwijnen in de rand van de trommel. In januari 2024 weer kapot. Coolblue werkt met Let Me Repair, een bedrijf dat niet op telefoontjes en e mails reageert. Na 2,5 week (en veel herinneringen van mij aan Coolblue en van Coolblue aan LMR) kwam er een monteur. Op dat moment was het probleem niet op te lossen. Vervolgens weer 2 weken moeten wachten. Inmiddels is de machine gerepareerd, maar dat heeft precies een maand geduurd. Coolblue heeft de afspraak dat ze steeds opnieuw een reminder mogen sturen naar de monteur. Bij iedere mail die ik naar Coolblue stuurde, losten zij niets op. Een excuus en een glimlach, dat kreeg ik wel, maar een oplossing, nee. Uiteindelijk werd mijn case doorgestuurd naar de backoffice en ik zou binnen 2 dagen bericht krijgen. Ik heb nooit een reactie van de backoffice gehad. Ja er kwam uiteindelijk een monteur, na meerdere dagen, maar een excuus of een optie om mee te denken kwam er niet. De klantenservice van Coolblue reageert snel, maar zonder oplossing en oja... Steeds opnieuw die glimlach. Dat irriteert als je zelf allang geen glimlach meer hebt. Tip aan Coolblue: zorg voor de glimlach op het gezicht van je klant, niet op de gezichten van je klantenservice! Los het op, in plaats van de klant van het kastje naar de muur te sturen. Zorg voor een vervangend product of een tijdige oplossing. Tip voor de burger: koop je wasmachine a.u.b. bij een lokale winkel!

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? N.v.t.

Reactie van het bedrijf

Hallo Eline, We enorm balen om te horen dat de reparatie op jouw wasmachine langer op zich liet wachten. Sorry dat het niet is gelukt om de wasmachine eerder te repareren. Bij een reparatie houden we ons aan de gemaakte serviceafspraken die wij met de fabrikant hebben. Helaas liet de fabrikant ook weten dat het hen niet lukte om je te bereiken om een afspraak te maken en ook dat er een afspraak was gewijzigd waardoor er ook wat vertraging in het proces zat. We begrijpen dat het frustrerend is om een tijdje niet goed te kunnen wassen en we doen er ook alles aan om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Hopelijk kunnen we je in de toekomst weer een fijnere service bieden. Met vriendelijke groet, Coolblue

1

Geen service als het er op aankomt

Een wasdroger die na 2 weken gebruik defect blijkt te zijn (defecte warmtewisselaar) wordt geen vervangende droger voor geleverd. Ik blijk het recht te hebben de droger te retourneren ( ja duh!), en ik mag een nieuwe droger bestellen (WTF?). De meerprijs die er inmiddels was mag ik zelf betalen. Geen compensatie, ze vinden dat allemaal heel normaal. Nou ik niet!

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? Neem je klanten serieus.

Reactie van het bedrijf

Hallo Peter, Wat enorm vervelend dat je een wasdroger hebt gekocht die al snel defect bleek te zijn, hier mag je natuurlijk niet de dupe van zijn! We zien inderdaad dat je een omruiling hebt gehad en dat je hiervoor hebt moeten bijbetalen omdat het huidige model niet meer op voorraad was. We kunnen het ons voorstellen dat je het hier niet mee eens bent. Vanwege het ongemak mag je deze wasdroger alsnog voor dezelfde prijs hebben, we zullen het verschil spoedig terugstorten op je rekening. Hopelijk ben je alsnog tevreden met je aankoop. Met vriendelijke groet, Coolblue

1

Slechte klantenservice

Mijn reparatie is al drie weken kwijt maar ze kunnen dit niet oplossen. Steeds beloven ze me terug te bellen maar dit gebeurt niet. Zeer matige service

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? N.v.t.

Reactie van het bedrijf

Hi Maarten, We zien dat je contact met ons hebt gehad via de mail. Ook zien we dat wij gisteren jouw product naar je hebben verstuurd. Wij hopen dat jouw product nu weer goed werkt. Onze excuses dat de reparatie langer heeft geduurd dan we beiden hadden gewild. Nog vragen over jouw reparatie? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Met vriendelijke groet, Coolblue

1

Garantie wasmachine

Mijn wasmachine lekt. Hier al 2 weken geleden melding van gemaakt, nu diverse telefoontjes verder en het resultaat…. Hij is nog steeds niet gemaakt. Vandaag maar weer gebeld nu is er een “spoed” melding van gemaakt. Geloof er geen bal meer van. Wat een troosteloze service krijg je voortaan bij Coolblue. De service is compleet verdwenen bij dit bedrijf, met juist die service zijn ze ze groot geworden en ben ik er trouw blijven bestellen. Mij zijn ze kwijt…

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? Teveel om op te noemen

Reactie van het bedrijf

Hi Bas, Dit is natuurlijk niet verlopen hoe we het beiden willen. We zoeken het graag nog een beetje verder voor je uit. Wil je je ordernummer samen met deze review mailen naar [email protected]? Met vriendelijke groet, Coolblue

2

Schandalig en misleidend

ze melden op de website voor 23:59 besteld, volgende dag bezorgd. Dat is niet waar. Zaterdag besteld, zaterdagavond geen bericht over bezorging. Gebeld,... maar nee kon ook na 24:00 uur komen die mail Dan zijn de gesloten. Zondagmorgen gebeld en kom erachter dat bezorging niet zonder enig overleg is verplaatst naar dinsdag bezorgen op een tijdstip dat je niet kunt! Dan komen ze mevrouw, krijg je na 24 minuten in de wacht te horen. Maar dan kan ik niet, geef ik aan, wel 's avonds... of ik even 29 euro wil bijbetalen dan?!? Schandalig en niet opgeloste klacht,... dus bestelling geannuleerd! Niet te geloven dit...

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? waarmaken wat je belooft en als het dan toch een keer niet lukt, contact opnemen

Reactie van het bedrijf

Hi Mirjam, Dit is natuurlijk niet verlopen hoe we het beiden willen. Onze excuses hiervoor. We kijken nog graag met je mee naar deze situatie. Wil je je ordernummer samen met deze review mailen naar [email protected]? Met vriendelijke groet, Coolblue

2

Onbetrouwbare service komen geen enkele afspraak na

Een laptop met verzekering ter reparatie gegeven. Ipv van op de hoogte te worden gehouden zoals hun mail zegt, is de laptop zonder akkoord gewoon vernietigd. Hier doen ze uiteraast laconiek over. Niemand weet wat hier de regels over zijn.. Een creditnota minus eigen risico maar ook kosten verzekering kwijt. Het bedrag zou gestort worden zoals ook mail zegt. Maar nee het wordt een tegoed. Na diverse medewerkers te hebben gesproken hebben 2 gezegd dat gestort zou worden Dat was niet zo.. opgenomen gesprekken zouden worden teruggeluisterd, uiteraard niet gedaan. Per mail een dooddoend antwoord. Fijne dag nog! Zit met een tegoed terwijl ik nooit meer iets v Coolblue wil.

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? Te veel om op te noemen

Reactie van het bedrijf

Beste E., Dankjewel voor het schrijven van je review. We hebben naar de situatie gekeken en zien dat je al contact bent gekomen met het team dat handelt namens ons management Als het goed zijn we daar tot een oplossing gekomen. Het tegoed is teruggedraaid en overgemaakt naar je rekening. Gezien het ongemak willen wij je graag een persoonlijke korting bieden van 25,- euro. De persoonlijke korting kan je dan vinden in je Coolblue-account bij het afrekenen van een bestelling en is een jaar geldig. Zo bepaal je zelf wanneer en waarvoor je de korting inzet. We hopen dat jij je kan vinden in dit aanbod. Laat je ons weten of we de korting in orde mogen maken? Alvast bedankt voor je reactie! Met vriendelijke groet, Coolblue

1

Ronduit schandalig

Met een maand bedenktijd heb ik een televisie retour gestuurd naar de winkel. Deze hebben zij 12 januari opgehaald maar na een week kreeg ik mail dat ze de tv kwijt zijn. Na twee weken mail dat zij een onderzoek instellen. Na een maand ontvang ik een mail waarin zij stellen "onderzoek" te hebben gedaan (over de uitslag doen zij geen mededelingen) en ze bieden geen oplossing voor het het probleem. Ik heb ze niet laten tekenen toen zij het toestel kwamen halen en dus kan ik niks bewijzen en kan ik nu fluiten naar mijn €449,- Zijn hebben iets kwijt gemaakt en stellen de klant aansprakelijk. Nu moet ik een jurist inschakelen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? Klant actief telefonisch benaderen en niet afschepen met mails

Reactie van het bedrijf

Hi Angelique, Wat rot om terug te lezen dat je televisie kwijt is geraakt en je hier geen geld voor terug hebt gekregen. Dit is niet helemaal verlopen zoals we beide hadden gehoopt! Ik raad je aan jouw verhaal en je bestelgegevens op te sturen naar [email protected]. Dan kunnen we samen uitzoeken of we nog iets voor je kunnen betekenen. Met een glimlach, Coolblue

1

Retouren/Omruiling afhandeling zeer slecht

Afzuigkap besteld, wordt geleverd via postnl in een doos die te groot en lomp is om het fatsoenlijk te tillen dus je raad het al beschadigd dezelfde dag nog retour gestuurd voor een omruiling. Na een week geen reactie vanuit coolblue dus ik ga zelf even bellen en wordt eerst afgescheept dat het wat langer duurt met het verwerken van de retouren. Ik moet nog even 2 dagen wachten….prima Vervolgens weer contact opgenomen en wat blijkt ze zijn het pakket kwijt. (let wel een doos die je met 2 man moet tillen....). Ok dan wil ik graag mijn geld terug. Klantenservice vertelt doodleuk dat er een onderzoek gestart wordt en dat ik nog 4- tot 10dgn geduld moet hebben voor iets wat ik zelf niet veroorzaakt hebt? En dan moet ik waarschijnlijk nog enkele dagen wachten voordat het wordt terug gestort. Dit is belachelijk het is NIET mijn probleem en mijn geld houden jullie gewoon gegijzeld. Ik ben nu nota bene genoodzaakt om te koken zonder afzuiging. Nogmaals als de papieren kloppen waarom maken jullie er dan een klantenprobleem van? Ik heb geen product en mijn geld houden jullie doodleuk vast??!! Dit soort producten horen gewoonweg niet met postnl verzonden te worden.

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? N.v.t.

Reactie van het bedrijf

Hi Leon, Wat rot om terug te lezen dat je niet helemaal tevreden bent met onze service. Dit is niet helemaal verlopen zoals we beide hadden gehoopt! Ik raad je aan jouw verhaal en je bestelgegevens op te sturen naar [email protected]. Dan kunnen we samen uitzoeken of we nog iets voor je kunnen betekenen. Met een glimlach, Coolblue

1

Service zonder glimlach

1 jaar geleden een Drone gekocht. Op advies verkoper via internet een repair agreement gekocht. Helaas nu schade en wil ik gebruik maken van de repair agreement. Heb hulp ingeroepen van helpdesk. Zeggen niets te kunnen doen omdat verzekering niet via hun gekocht is. Zelfs wat hulp om de Drone dan op een andere manier te laten aanmelden is al te veel voor ze!

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? Had de klant geholpen om artikel alsnog op de juiste manier op te sturen, dan kan dat toch een glimlach opleveren.

Reactie van het bedrijf

Hi Pim, Wat rot dat jouw product defect is en je er niet helemaal uit komt met je reparatie. We kunnen ons goed voorstellen dat je wat meer hulp verwacht met jouw verzekering. Ik raad je aan jouw verhaal en je bestelgegevens op te sturen naar [email protected]. Dan kunnen we samen uitzoeken of we nog iets voor je kunnen betekenen. Met een glimlach, Coolblue

1

Zeer slecht!

Wat een slechte service!!!! 4 maanden geleden een computerscherm besteld en nu al kapot. Netjes gebeld en retour gestuurd. Krijg ik hem vandaag terug gestuurd met de modeling dat die niet te repareren is. Weer contact op genomen word er even dood leuk gezegd dat het mijn eigen schuld is dat het scherm het niet meer doet en dat ik ook geen nieuwe krijg. Hoe dan hij staat al sinds ontvangst op mijn bureau. Echt waar ik heb dit nog nooit meegemaakt en ik zal er ook nooit meer wat bestellen!

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? Niet meer betellen

Reactie van het bedrijf

Hi Kim, Wat rot om terug te lezen dat je niet helemaal tevreden bent met onze service. Ik kan me goed voorstellen dat je extra informatie wilt over je reparatie. Ik raad je aan jouw verhaal en je bestelgegevens op te sturen naar [email protected]. Dan kunnen we samen uitzoeken of we nog iets voor je kunnen betekenen. Met een glimlach, Coolblue

1

Zeer slechte service

In December 2023 gemeld dat de televisie defect was, men zou direct actie ondernemen maar na een week nog geen reactie, dus gebeld met de klantenservice hier heeft men de eerste fout gemaakt. Wij hebben de reparatie aangemeld in BELGIE. Wij gaan het herstellen en de televisie wordt bij u opgehaald dus niet. bij navraag jij wij gaan het nu goed doen bevestiging dat hij 4 Januari wordt op gehaald dit is inderdaad gebeurd. twee dagen later staat er iemand van Coolblue voor de deur met de melding ik kom u televisie op halen. bij navraag hoe het staat met de reparatie er wordt geacht op onderdelen. Op 15 Januari informatie dat de monteur er nog mee bezig is wij verwachte dat de reparatie met een week gereed. Op 26 Januari weer een bericht dat de opgehaalde televisie is ingescand in hun magazijn na te zijn opgehaald op 4 Januari bij navraag ja wij kunnen hier niets aan veranderd dus u moet maar afwachten. Op zaterdag een berichtje dat wij u gaan compenseren met een sorry voucher maar nog steeds geen oplossing, zondag 4 Februari wederom een niets zeggend bericht dat zij op dit moment niet kunnen doen u moet maar afwachten. Het gaat om een televisie welke nog in de garantie termijn valt en van mijn moeder is zij is 96 jaar en dan bied men een sorry voucher aan. ik adviseer een ider niet meer bij Coolblue te kopen want als men iets nieuwe wil kopen kan alles, maar vraag niets als er iets niet meer werkt EEN ZEER SLECHTE SERVICE COLBLUE

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? een betere service afdeling

Reactie van het bedrijf

Hi Cor, We zien dat we al met elkaar in contact zijn geweest via de mail en dat we het hebben opgelost. Mocht er toch nog iets zijn dan horen we het graag van je. Je kan dan in dezelfde mail conversatie een bericht sturen. Hopelijk is de nieuwe televisie naar wens! Met vriendelijke groet, Coolblue

1

Het woordt help desk bij coolblue is ironie van de bovenste plank.

Besteld is een Canon I-SENSYS MF657CDW Dit is een goed werkende printer waarvan ik er al 3 op kantoor heb staan. Deze review is ter info voor anderen. De printer heb ik op 27 december ontvangen van Coolblue. Na installatie print hij niet goed. Ik heb aangegeven dat het de cartridges waren, maar dat kon niet volgens het service centrum. Ik heb deze toen moeten afgeven bij een Coolblue winkel (niet plezante ervaring is zwaar apparaat). Na ontvangst van de nieuwe bleek deze hetzelfde probleem te hebben. Ik heb Coolblue gebeld, maar dat kon niet de cartridge zijn. Ik ben met CANON in gesprek gegaan en die hebben aangegeven het is of de cartridges OF een geheel onbekend en nog niet eerder tegengekomen probleem waardoor de printer naar canon moet worden gestuurd. Aangezien de toners net zo veel kosten als de printer heb ik dit aangegeven op 3 januari bij Coolblue waarna beloofd is dat het zou worden besproken en ik er antwoord van krijg. 9 januari niks gehoord en gebeld bleek het verhaal niet te zijn doorgestuurd. 15 januari gebeld bleek het verhaal niet te zijn doorgestuurd. 19 januari is er vervolgens mail verkeer geweest waaruit bleek dat het verhaal niet goed is overgekomen. Ik heb het op de mail gezet en nogmaals telefonisch doorgegeven. 23 januari Bleek het nogmaals niet begrepen dat ik verwacht dat Coolblue nieuwe toners levert omdat de meegeleverde defect waren. Na meermaals en over meerdere dagen zowel telefonisch als over de mail uitleggen kwam het beeld eindelijk binnen. Rond de 28ste waren eindelijk de nieuwe toners binnen waarna ik nu toch, eindelijk, gebruik kan gaan maken van deze printer.

  • Aanbevelen? Nee
  • Heb je nog tips of verbeterpunten? Leer te luisteren als zowel leveranciers als klanten iets aangeven, Doe onderzoek, en boven alles waarborg dat een vraag daadwerkelijk aankomt bij je back office!

Over Coolblue

Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis in huis. Zelfs op zondag. Bij Coolblue kies je uit ruim 60.000 producten, van tablets tot stofzuigers. Je krijgt altijd persoonlijk en specialistisch advies in onze 300+ shops. Voor vragen kun je 7 dagen per week tot 23:59 bij onze klantenservice terecht. Via de telefoon, maar ook via social media. Je kunt 30 dagen nadenken over je aankoop. Toch niet helemaal tevreden na je aankoop? Geen probleem.. Mocht u een goede ervaring met ons hebben dan stellen we het op prijs als u deze wilt delen in een beoordeling of recensie. Een minder goede ervaring of klacht vernemen we ook graag waarbij we er alles aan zullen doen om deze naar tevredenheid op te lossen.

Kiyoh Reviews

• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier.