vriendelijk en duidelijk geholpen

vriendelijk en duidelijk geholpen

Makkelijk en geen gezeur .

Bedankt voor deze mooie review! We overwegen om van 'Makkelijk en geen gezeur' onze nieuwe slogan te maken ;-)

jullie kiezen maatschappijen die omvallen waardoor ik een zeer hoge last heb

Doordat jullie een onbetrouwbare leverancier hebben gekozen is deze omgevallen waardoor ik drie keer zoveel betaal. Dan krijg ik een voorstel dat duurder is dan wat ik op dat moment heb. Die zeg ik dan af en laat jullie dit weten. Vervolgens krijg ik wel een rekening voor het aandragen van jullie nieuwe leverancier met hoge tarief. Jullie hadden mij volgens mij moeten aanbieden blijvend op zoek te gaan naar een goede vervangede leverancier. Met andere woorden zeer slechte dienstverlening die jullie leveren op deze manier.

Wat vervelend dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Het is zeker niet zo dat we 'maatschappijen die omvallen' kiezen. We steken veel tijd in marktonderzoek en kijken naar de financiële gezondheid van energiebedrijven. Ons solvabiliteitsonderzoek haalde bijvoorbeeld de landelijke pers. Datzelfde onderzoek verbaasde ons ook omdat bedrijven die er relatief goed voorstonden alsnog omvielen en organisaties die er slecht voorstonden het in enkele gevallen wel gered hebben. De energiemarkt is het afgelopen half jaar zeer onvoorspelbaar geweest. Weet dat wij er alles aan doen om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. We hebben helaas geen glazen bol en kijken naar de beste oplossing van dat moment. Om onze klanten op de hoogte te houden van de energiemarkt stoppen we veel tijd in onze communicatie (en marktonderzoek). Ook is onze klantenservice dagelijks bereikbaar en nemen we uitgebreid de tijd voor klantvragen. Wij zoeken hoe dan ook altijd naar de beste oplossingen voor onze klanten. Zo zetten we onze klanten ook in deze tijd over naar de beste variabele tarieven omdat er ook in deze periode zonder vaste energiecontracten te besparen valt. De verschillen tussen variabele contracten zijn groot en kunnen oplopen tot 1.500 euro per jaar.

Altijd zeer goed behalve de laatste keer

Door energiecrisis werd mijn contract eerder dan de vervaldatum, 10 april 2022, in februari reeds ondergebracht bij United Consumers. Daar wij per 11 gingen verhuizen werd het contract nog afgesloten op het oude adres…… Toen ik de VLB hierover belde werd ik in eerste instantie niet teruggebeld……. Later werd mij verteld dat Nikki de dienst had verlaten en dat ik zelf maar ff met United Consumers moest bellen Toen ik dit deed werd mij te verstaan gegeven dat een adreswijziging niet werd geaccepteerd en mijn aanmelding geannuleerd! Ben nu zelf naar Essent gegaan en wacht met smart op een betere aanbieding van de VLB…. Mijn maandbedrag is ondertussen wel 2,5x hoger geworden Ook ben ik nooit meer benaderd door VLB voorheen beter contract

Echt heel goed en aan verschillende vrienden, kennissen en collega's doorgegeven.

Zie boven

Bedankt voor deze geweldige review.

Niet tevreden

In het najaar heb ik contact gehad met wat vragen toen kreeg ik iemand aan de lijn dat mijn toenmalig leverancier mogelijk ook failliet kon gaan. Ik gaf toen aan dat ik graag snel actie wilde. Dat is niet gebeurd en vervolgens ben ik van de ene naar de andere leverancier gegaan en overgeleverd aan ongeveer een verdubbeling van prijzen

Wat jammer dat u niet tevreden bent over onze service. Toen uw toenmalige leverancier failliet ging, hebben we u zo snel mogelijk overgezet naar een nieuwe leverancier.

Goede overstapservice

Overstap weer prima geregeld

Top gedaan.

Top gedaan dikke pluim voor alle medewerkers.

Mijn ervaring is op zich goed, jammer van de behoorlijke prijsverhoging.

Het voorbereidend werk gebeurt goed, daar heb ik vertrouwen in. Soms duurt de Reply op een mail wat lang. Jammer van de toch behoorlijke prijsverhoging.

Bedankt voor het mooie cijfer. Na jarenlang geen prijswijzigingen te hebben doorgevoerd, konden we niet anders dan dit jaar onze tarieven verhogen. We doen ons best om zo snel mogelijk op mail te reageren. Helaas kunnen we wegens de talloze vragen over de huidige situatie in de energiemarkt niet altijd even snel antwoorden op mail.

Extra betalen voor goedkopere energieleveranciers!

Het abonnement voor energie vanzelf geregeld wordt al geïncasseerd voor hier al een zekere prestatie voor is geleverd door VLB. Eigenlijk dus kosten die je van het voordeel moet aftrekken, en waar je vaak niet datgene krijgt wat je verwacht er voor te krijgen! Als reden wordt opgegeven de veranderde energiemarkt, dat lijkt mij een erg gemakkelijk argument/excuus. De energiemarkt is al sinds lange tijd geprivatiseerd en dus constant in beweging. Advies aan klantenservice: leer eerst iets over energiemarkt, en geef vervolgens de juiste informatie aan de klant.

We gaan graag met u in gesprek over onze dienstverlening, maar helaas krijgen we u niet te pakken als we u bellen. Het is vervelend dat u ontevreden bent. Achter de schermen gebeurt er ontzettend veel. Het klopt namelijk niet dat we 'niets doen' als er geen switch plaatsvindt. Dagelijks onderzoeken we de energiemarkt en bekijken we hoe we onze klanten kunnen helpen. We voeren ook actief onderzoek uit naar de energiemarkt en kwamen in de media met ons onderzoek naar de grote verschillen in variabele tarieven die verschillende energieleveranciers aanbieden. We hebben onze klanten overgezet van een duur variabel tarief naar een gunstiger aanbod. Zoals gezegd verkennen we dagelijks de markt zodat we op de hoogte zijn - en blijven - van de ontwikkelingen in de energiemarkt. Daarnaast kijken we wat de financiële gezondheid van energieleveranciers is zodat we onze klanten voor mogelijke faillissementen behoeden. In een half jaar tijd vielen er zes energiebedrijven om. De Vastelastenbond bestaat achttien jaar en we hebben de energiemarkt nog nooit zo onvoorspelbaar gezien als nu het geval is. Snel anticiperen, is noodzakelijk en dat is precies wat we doen. We zetten onze klanten over naar goedkopere variabele tarieven en vlak voor de oorlog in Oekraïne hebben we veel mensen aan een goed contract geholpen. Daarnaast kunnen onze klanten altijd bij ons terecht met vragen en nemen we uitgebreid de tijd voor klantvragen.

Een maand te vroeg opgezegd kost 250 euro

De vastelastenbond zorgt voor goede prijzen voor gas en elektriciteit echter ze hebben het contract een maand te vroeg opgezegd waardoor ik 50 euro boete heb betaald in plaats van 200 euro bonus ontvangen. Een voorstel van 100 euro om de 250 euro schade te compenseren is natuurlijk niet akkoord. Ik wacht nog op een oplossing.

Begint een grote onderneming te worden

Ben meer dan 10 jaar deelnemer. Altijd snel en vakkundig geholpen. De laatste anderhalf jaar breidt Vastelastenbond hun dienstverlening uit. Het begint een echt bedrijf te worden ipv vereniging met ideële doelstelling. Gevolg: onbenullige onduidelijke mailtjes, wachtrijen aan de telefoon, niet direct de deskundige medewerker aan de telefoon. Begint op de Belastingdienst te lijken. Slechte ontwikkeling

Het klopt dat de Vastelastenbond geen vereniging meer is. We stappen ook af van deze benaming. De laatste jaren zijn we bezig met een uitbreiding van ons dienstenaanbod omdat de consument dat van ons verwacht. In een snel veranderende maatschappij moet je als onderneming snel anticiperen op alle marktontwikkelingen. Dat gaat helaas soms gepaard met groeipijnen. We vinden het vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over onze service. We zijn continu bezig om onze dienstverlening uit te breiden en te verbeteren. Onze klanten zijn erg belangrijk voor ons. We nemen nog steeds uitgebreid de tijd voor elke klant en zullen dat ook blijven doen. Juist door de uitbreiding van ons dienstenaanbod kunnen we onze klanten beter helpen. We bieden voortaan onder meer een autoverzekering, overlijdensrisicoverzekering en de Duurzaamheidscheck aan. Die laatste aanvulling is een uitstekend voorbeeld van het idealisme waarmee de Vastelastenbond is opgericht. Naast lastenverlichting is zorg dragen voor het milieu ook een thema dat ons aan het hart gaat. (Woning)verduurzaming is bijvoorbeeld een thema waar niemand meer omheen kan. De Vastelastenbond ook niet en daarom bieden we consumenten de optie om de mogelijkheden hiervan te verkennen, hun ecologische voetafdruk te verkleinen en hun energierekening te verlagen.

Afspraak nagekomen en alles goed geregeld

Alles goed geregeld dankjewel

Hartelijk dank voor dit mooie cijfer!

Slechte ervaring

Meerdere keren contact gehad, ze zouden me meerdere keren terug bellen (Dorethea -hoofd afdeling) En daar ben ik nog steeds op aan het wachten . Ik ben al vanaf februari bezig om mijn vastenlasten bundel financieel terug te krijgen mvg lambert van de Munckhof 0644990448

Administratieve chaos

Slecht zaakjes op orde, komen afspraken niet na. Reageren niet of laat op mail. Dit zorgt voor veel irritatie

We zijn tot een overeenstemming gekomen en we dachten dat u tevreden was. Jammer dat u toch niet gelukkig blijkt te zijn met de gemaakte oplossing.

geen ervaring met jullie, maar vind jullie wel interessant

Ben op zoek ivm einde contract. De info en commentaren op jullie site zijn heel interessant. Heb een kanttekening bij jullie mening over Frank Energie. Jullie staan niet achter de variabele inkooptarieven. Begrijp ik, omdat het wellicht erg ondoorzichtig is als je er zoals veel mensen die jullie hulp zoeken niet veel van snapt. Toch is dit een interessant gebeuren. De tarieven zijn een stuk lager. Maar ze werken zo te zien met een abonnement van 120 euro per jaar. Dat maakt het voor kleinere verbruikers zoals ik minder interessant. Maar als ik meer dan mijn 500m3 en 1500kWh zou verbruiken dan zou ik het toch overwegen. Je kan er namelijk heel makkelijk vanaf als het tegenvalt. Als mijn gasverbruik 1000 of meer zou zijn is dat abonnement met hun prijzen zo terugverdiend.

Bedankt voor de beoordeling en de tip. De reden dat we (nog) niet met Frank Energie werken, is omdat dit energiebedrijf relatief kort op de markt is en zich nog niet 'bewezen' heeft. Wanneer we overwegen om met een energiebedrijf in zee te gaan, willen we deze partij een á twee jaar monitoren om te zien of het financieel stabiel is. We hebben nog geen jaarrekening van Frank Energie gezien dus weten niet hoe het bedrijf er financieel voorstaat. Voordat we onze klanten overzetten naar een energiebedrijf, willen we meer inzicht in de financiële gezondheid van de organisatie. Het afgelopen half jaar vielen zes energiebedrijven om omdat ze niet waren berekend op de crisis in de energiemarkt en niet solvabel waren om de crisis het hoofd te bieden. Wij willen onze klanten niet onderbrengen bij een partij waar we nog onvoldoende zicht op hebben.

Ik ben zeer blij met de Vastelastenbond.

Heerlijk om niet meer elk jaar zelf op zoek te moeten gaan naar een goede en goedkope energieleverancier.

Goed en betrouwbaar

Ik maak al verschillende jaren gebruik van deze service. Het voorgestelde jaarcontract is elke keer prima. Ik vertrouw op ze, en zelfs nu de energieprijzen zo omhoog gegaan zijn, hebben ze een, in verhouding, best goede deal voor me gevonden.

Wat fijn om te horen want dat is precies de reden waarom we Energie Vanzelf Geregeld hebben opgezet. Bedankt voor uw steun aan onze organisatie.

mijn ervaring is prima

Heb al verschillende keren met jullie gesproken. ben proficioneel toe gesproken "prima"

Dank voor jullie doortastendheid!

Ik ben heel blij dat jullie op de dag van de inval in de Oekraïne een energiecontract voor mij hebben afgesloten. Nu heb ik in ieder geval nog een jaar enigszins betaalbare energie.

Bedankt voor dit mooie cijfer Marcel! We zijn dagelijks bezig om de energiemarkt te monitoren. Wanneer er een interessante aanbieding voorbijkomt, springen we daar meteen op in.

Was prima geregeld

Vragen werden snel beantwoord, en er werd uitleg gegeven waarom ergens voor gekozen was.

Handig, maar met een prijskaartje!

Ik doe al een tijdje mee met deze dienst, maar zie de prijs voor bemiddeling door de Vastelastenbond over de jaren heen behoorlijk stijgen. Vraag me af of dit goed te verklaren is.

Het klopt dat onze tarieven dit jaar in prijs gestegen zijn. Na jarenlang geen enkele tariefwijziging te hebben doorgevoerd terwijl wij ook met stijgende kosten te maken hebben, besloten we dit jaar onze servicekosten te verhogen. Wij zijn dagelijks bezig om de energiemarkt te monitoren om op interessante aanbiedingen in te springen waarmee we het verschil kunnen maken. Vlak voor de inval in de Oekraïne hebben we klanten over laten stappen naar een betaalbaar energiecontract. Daarmee hebben we de kosten voor veel mensen kunnen drukken. Daarnaast zij we dagelijks telefonisch en per mail bereikbaar. De energiemarkt vraagt veel aandacht en we nemen de tijd voor alle klantvragen. Ook hebben we ons dienstenpakket uitgebreid met allerlei nieuwe services. Door marktonderzoek uit te voeren, kunnen we onze klanten beter helpen. Ons solvabiliteitsonderzoek naar energieleveranciers heeft voor veel media-aandacht gezorgd. We onderzochten de financiële gezondheid van energieleveranciers en ontdekten dat een flink aantal partijen er niet goed voorstond. Uiteindelijk zijn zes energiebedrijven omgevallen. We steken veel tijd in klantcontact, onderzoek en het verbeteren van onze service. Dat we na jarenlang hetzelfde tarief te hebben gehanteerd een prijsverhoging doorvoeren is ons inziens niet meer dan redelijk. Wanneer je onze service inschakelt, bespaar je sowieso op je vaste lasten dus je haalt je inleg eruit.

Prima, doen wat je mag verwachten

Helaas vanwege alle bedriegerij via email en telefoon jullie waarschuwing dat alles hard omhoog ging en dat we het beter vast konden leggen niet ter harte genomen met alle gevolgen van dien. Een volgende keer afspraak maken per mail met de klant en dan op afgesproken tijdstip bellen, mvg J Opdam

Hartelijk dank voor de feedback. Mocht u vragen hebben voor ons Customer Care Team kunt u hen ook zelf bellen op een tijdstip dat u het beste uitkomt. Dan weet u zeker dat u het voor u geschikte moment te pakken heeft.

Over Vastelastenbond

Onze missie is om de wereld van vaste lasten voor iedereen helder en overzichtelijk te maken. We zijn 100% onafhankelijk en dus niet gebonden aan leveranciers. We kunnen bestaan door de verschillende abonnementen die we aanbieden. Zo kunnen we altijd eerlijk zijn en ook echt het verschil maken. Samen zijn we een team van 20 experts met een club van ruim 150.000 leden.