Ik heb aan het begin van de zomer een kleine appelboom in mijn tuin gezet. Super blij mee, maar hij zat binnen no time vol met luis. Ik wist niet dat je lieveheersbeestlarven kon bestellen via internet, nooit over nagedacht. Wat een uitkomst. Natuur vriendelijk en zij doen al het werk!! Bezorging was snel, netjes verpakt. Ik ga zeker weer bestellen, zodra ik een nieuwe luizen aanval krijg.

Luizenprobleem opgelost!

Enkele weken na het uitzetten van de larven van de lieveheersbeestjes zijn de luizen in mijn bruidssluier al bijna helemaal verdwenen. Blij mee!

Zonder gif succes verzekert.!!

Perfect resultaat

Even geprobeerd om een paar larven op een ander appelboompje te verplaatsen, maar de wind hielp niet mee. Het zakje volgens de instructie opgehangen in een boom en nu na twee weken zien we een stevige verbetering in het gebladerte.

Heel tevreden

Voor de tweede maal lieveheersbeestjeslarven besteld voor luis in onze sierappel. Snelle levering, duidelijke uitleg, eenvoudig in gebruik. En binnen no time geen luis meer te zien.

De larven werken.

De larven doen zeker hun werk, maar ik moest wel 2 batches kopen.

goede service en klantgericht

We kopen al meerder jaren hier onze larve voor lieveheersbeestje en telkens wordt alles netjes verzorgd. Ook als je een probleem hebt, staan ze je netjes te woord en zoeken ze mee naar een oplossing.

Geen resultaat

De lieveherenbeestjes kwamen niet uit. Ze waren niet levensvatbaar. Derhalve geen resultaat.

Hoi Peter, Dank voor de terugkoppeling van je ervaring. Je geeft aan de je geen lieveheersbeestjes hebt gezien en zou zomaar kunnen. De larven ontwikkelen zich in drie tot vijf weken tot een volwassen lieveheersbeestjes. In die periode vervellen ze drie keer, waarvan er in de meeste gevallen één vervelling plaats vindt in het zakje. De achter gebleven vervellingen lijken erg op dode larven, het verschil is dat je er doorheen kunt kijken. De larven zullen op zoek naar de luizen en eten er velen per dag om zo uit te kunnen groeien tot een volwassen lieveheersbeestje. Wanneer de larven na 3 tot 5 weken volwassen zijn, is meestal het overgrote deel van de luizen weg. Daardoor is er niet meer voldoende voeding voor de larven en de volwassen lieveheersbeestjes en zullen de volwassen beestjes ervoor kiezen om elders op zoek te gaan naar voeding. Wanneer er nog wel veel luizen aanwezig zijn zullen de volwassen beestjes eitjes leggen en zo zorgdragen voor een biologisch evenwicht. Het niet zien van volwassen lieveheersbeestjes wil dus niet zeggen dat de larven hun werk niet hebben gedaan. Interessant is of de luizenoverlast verdwenen is. Ik ben dan ook benieuwd hoe dat nu bij jou is. Wanneer je nog overlast door de luizen ervaart, voel je dan vrij om mij wat foto's te sturen van de overlast dan kijk ik even met je mee. Ook is het behulpzaam om zelf te kijken of er mieren in het gewas aanwezig zijn, wanneer dat zo is helpt het wanneer je de mieren weert of bestrijdt, meer hierover lees je hier: https://www.roodmetzwartestippen.nl/webshop/natuurlijke-vijanden/tegen-bladluis/waar-moet-ik-op-letten/ Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Zonde van je geld

Zaten misschien 10 levende laven in me pakketje de rest was plat en uitgedroogd.

Hoi Samantha, Dank voor je terugkoppeling, dat geeft mij ruimte om uit te leggen wat je zeer waarschijnlijk hebt gezien. De larven vervellen meerdere keren voordat ze uitgroeien tot een volwassen lieveheersbeestje. Ook in het zakje vervellen ze. Ze zitten dan 24 uur 'doodstil' en barsten daarna uit hun velletje. Dit velletje laten ze achter in het zakje en kan de indruk wekken dat er veel uitgedroogde en platte larven in het zakje zitten. Wanneer je echter goed kijkt zul je zien dat je door deze 'larven' heen kunt kijken. Ik hoop dan ook dat je de inhoud van het zakje hebt uitgestrooid over de bovenzijde van het gewas met luis of hebt opgehangen in het gewas en dat je inmiddels kunt zien dat de overlast door de luizen een stuk minder of zelfs al verdwenen is. Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Snel

Snelle levering, goed verpakt.

De lieveheersbeestlarve helpen me altijd snel van luis af.

Werkt super

Voor de tweede maal bestelling gedaan omdat vorig jaar prima is bevallen om de wolluis met lieveheersbeestjes te bestrijden. Hopelijk dit jaar weer!

Afwachten

Vorig jaar goed resultaat gehad. Dit jaar lijkt een zakje niet voldoende te zijn, dus nog een zakje besteld. In afwachting...

Hoi Eliza, Ik hoop dat een extra zakje de oplossing voor je is. Wellicht verstandig om ook even te kijken of er mieren in het gewas aanwezig zijn. Mieren beschermen namelijk de luizen en maken het de larven lastig en soms zelfs onmogelijk om de luizen te bestrijden. Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Ik heb al meerdere keren bij Rood met zwarte stippen besteld en dat die ik natuurlijk alleen als ik tevreden ben. Goede, snelle service en ook goede uitleg bij de producyen die ik kocht.

Snelle levering van de beloofde lieve larven

Ik heb de bestelde larven snel in huis gekregen en zij hebben goed hun werk gedaan!

Probleem opgelost

Gemakkelijk de juiste natuurlijke vijand gevonden tegen een vervelende plaag in onze tuin, snel bezorgd, gemakkelijk uitgezet en het probleem was hiermee snel verholpen. Super!

snel geleverd, en werkt perfect

Larven van lieveheersbeestjes gekocht tegen luizen. Niet verwacht dat dat zo snel zou werken in mijn appelboom. Zou ze zo weer kopen als dat nodig is. Heb al zoveel geprobeerd, maar wilde niet iets kopen wat ook het grondwater vergiftigd.

Super goed geholpen

duidelijke site, vriendelijke mensen.

30 larfjes van lieveheersbeestjes

Wonder boven wonder! In het begin (ik had me niet goed voorbereid) verwachtte ik van die mooie rode lieveheersbeestjes die aan het werk zouden gaan. Tot ik begreep dat de larfjes hun buikjes vol eten aan de bladluis! En zie: de bladluis is als sneeuw voor de zon verdwenen!. Opgegeten!

Hoi Bernadette, Dank voor je review, jammer dat je ons onvoldoende beoordeelt en niet aanbeveelt. Dat je na twee weken geen lieveheersbeestjes ziet is niet vreemd, de larven hebben drie tot vijf weken nodig om uit te kunnen groeien tot een volwassen lieveheersbeestje. In de tussentijd eten de larven veel luizen om zo uit te kunnen groeien tot volwassen lieveheersbeestje. Interessant is dan ook hoe het met de overlast door de luizen is? Is die er nog of zijn de luizen inmiddels vermindert of zelfs verdwenen? Wanneer dat zo is, zullen de larven wanneer ze volgroeid zijn wegvliegen of eerder al elders op zoek gaan naar voeding. Zo is de inzet van de larven succesvol voor het doel, alleen zie je geen volwassen lieveheersbeestjes. Ik ben benieuwd of de overlast door luizen verdwenen is en lees dat graag. Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

De larven tegen bladluis werden snel geleverd.

Prima verzorgd en stipt geleverd

Ik had larven van lieveheersbeestjes gekocht en zoals aangegeven het zakje met open bovenkant aan de stam van mijn rozenstruik gehangen. De grotere larven begonnen meteen omhoog te klimmen. Helaas moest ik het zakje met zaagsel en resterende larven over de struik uitstrooien ivm voorspelde regenbuien. Maar, wat schetst mijn verbazing: na een aantal dagen, het was inmiddels weer langere perioden droog. Bleken alle luizen verdwenen! Een wonder van de natuur inderdaad. Helaas waren nergen roodborstjes te zien. Weggevlogen? Ik weet het niet. Wel opeens de mierenkolonie van vorig jaar weer voor mijn tuindeuren actief. Nou ja, we zien wel waar dat op uitloopt. Er heet water overheen gooien, zoals iemand aanraadde, gaat mij te ver. Groetjes, Ilonka

Snelle levering van gezonde diertjes

We hadden last van luis in de hortensia, dus larven van het lieveheersbeestje besteld. Ze kwamen op tijd en zijn nu bezig de luis op te eten. Uit eerdere ervaring weten we dat het een week of 2 a 3 duurt voordat alle luis verdwenen is. Dus we wachten nog even af. Voor nu zijn we super tevreden

Good source for ladybugs

I had an aphid infestation in my garden and ordered lady larvae from Rood met Zwarte Stippen. After some weeks from releasing the larvae in the garden, all the aphids disappeared.

Goede klantenservice

Na een vertraging van de zending wordt er een nieuw zakje opgestuurd. Helemaal top!

Goede snelle service en goed product

Met zorg verpakte larven in goede staat ontvangen en goede ontwikkeling tot lieveheersbeestjes

Over Rood met Zwarte Stippen

Rood met Zwarte Stippen is een webwinkel waar consumenten eenvoudig en snel lieveheersbeestjes en allerlei andere natuurlijke vijanden tegen plagen in de tuin kunnen bestellen. Uiterlijk de volgende werkdag worden ze verzonden en ze gaan gewoon door de brievenbus, wel zo handig. Het is onze missie om consumenten te laten ervaren hoe eenvoudig en effectief het is om de natuur in te zetten bij het bestrijden van plagen, zoals bijvoorbeeld bladluis, in de tuin. De natuur kan alles zelf oplossen, alleen heeft ze af en toe onze hulp nodig om weer in balans te komen. En die hulp kunt u eenvoudig organiseren. Nieuwsgierig? Lees verder op www.roodmetzwartestippen.nl