Geen verschil

500st gekocht voor een spint plaag op een slaapkamer. Het gaat om zo'n 20 planten en volgens de verpakking kan een oppervlakte die vele malen groter is bestreden worden met 500st. Nu 3 weken later is er niks van de roofmijten te zien, de spint daarin tegen heeft het goed naar zijn zin en vermeerderd gestaag. Erg jammer

Snelle service en duidelijke uitleg.

Ik bestelde aaltjes tegen de taxuskeverlarven. Het is te vroeg om te zien of het werkt. Hopelijk verdrinken ze niet nu twee weken na uitgieten van de aaltjes zoveel regen valt. Overigens vond ik wel de larven in de grond maar geen kevers, wel heel veel gaten in bladeren kamperfoelie, Persicaria, klimop en andere planten in deel van de tuin. Mooi bedrijf heeft u overigens! Misschien in het voorjaar herhalen????

FANTASTISCH!!!!

Enige tijd geleden heb ik 100 lieveheersbeestjes-larven gekocht voor onze olijfwilg (leiboompje). Omdat wij regelmatig moesten 'spuiten' om de luis onder controle te houden, wilde ik één keer de lieveheersbeestjes proberen - ik vond ze eerlijk gezegd best prijzig. Maar vanaf nu ga ik nooit meer spuiten en als het nodig is ga ik weer de larfjes bestellen! En.....ons boompje heeft er nog nooit zo mooi uitgezien! Heel veel dank!!!!!!

Alles perfect geregeld niks op aan te merken

Was alles maar zo duidelijk!

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

Persoonlijk, betrokken, passie, eerlijk.

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

Prima info over het versturen, aandacht voor zeer hoge temperaturen, dan wordt verzending aangepast, vervroegd in mijn geval. Al eerder had ik succes bij de bestrijding van appelbloedluis, echt fantastisch. Nu proberen bij de wollige dopluis, met alle vertrouwen dat ook dit gaat lukken.

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

De bestelling werd snel geleverd. Ook al deden de larven van de lieveheersbeestjes hun werk niet zo snel als beschreven, uiteindelijk waren we wel in ca. 2 maanden van alle bladluizen af in de tuin.... en we hebben een zeer grote tuin met erg veel luisjes!!! Dus ik weet niet of ik dan dit bedrijf aan moet bevelen, de snelle service en het product in ieder geval wel!!!

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

Goede producten. Duidelijke omschrijving artikelen, wat je nodig hebt en hoe toe te passen. Snelle levering.

slechter dan verwacht

Pluspunten

Leuk idee dat het biologisch is

De lieveheerslarve waren bijna allemaal inactief. Van de 50 die ik heb besteld waren er minder dan 10 actief. Uiteindelijk heeft het niet geholpen met de bestrijding

Beste Jan, Hartelijk dank voor je feedback. Goed om te weten is dat de larven voordat ze gaan verpoppen drie keer vervellen. Ze groeien dus net als slangen. In deze fase zitten ze stil en lijken ze dood, maar dat zijn ze echter niet. Belangrijk is dan ook om ze dan niet te verstoren, dat kan dodelijk voor ze zijn. Dit is met name ook de reden dat wij adviseren de larven uit te strooien over de gewassen en niet met de hand uit te zetten. Het uitblijven van het resultaat kan te maken hebben met de aanwezigheid van mieren of wellicht zijn er te weinig larven uitgezet om binnen 2 weken resultaat te zien. Vaak volgt dat dan enkele weken later alsnog. Ik hoop dat dat ook bij jou het geval is. Vriendelijke groeten, Claudia van Bruggen

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

Gewoon goede service.

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

De bestelling werdt uitgesteld door het warme weer, zodat de larve goed vervoerd zouden worden. Dat vindt ik respectvol naar de beestjes.

Op het filmpje lijkt er een klemmetje aan te zitten (het zakje) maar dat was niet zo. Zakjes met tape bevestigd, gaat ook. Maar dan heb je even het idee dat er iets niet is meegeleverd.

goede service, goed behandeld

Pluspunten

De luis is binnen ongeveer twee weken vrijwel verdwenen! Snelle levering.

goede service, goed behandeld

Pluspunten

We vonden duidelijke, goed leesbaare informatie over de beestjes en het gebruik. De bestelling is zorgvuldig uitgevoerd met inachtneming van de levertijd en buitentemperatuur .

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

De levering van de larven werd door het bedrijf in verband met de warmte uitgesteld en dat vond ik wel heel erg attent van het bedrijf. Ze zijn dus ook begaan met het dierenwelzijn en niet alleen maar uit op grote winsten. Chapeau hiervoor. En binnen 3 weken waren we verlost van de bladluizen dus de larven hebben uitstekend hun best gedaan. En het werkt dus ook echt. Vorig jaar ook uitstekend gedaan.

Ga zo door.

goede service, goed behandeld

Pluspunten

Keurige afhandeling, ziet er netjes uit.

Nvt

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

Perfecte levering, goede communicatie

zeer slecht, onaanvaardbaar

Pluspunten

Super idee.

Eind mei larven besteld. Uitgezet, weinig van gezien, begreep dat dit niet vreemd is, alleen hebben we nog steeds luizen. Jammer, maar niet effectief geweest.

Beste Kim, Jammer dat je geen effect hebt gezien van de inzet van de larven. Kan het zo zijn dat er mieren op het gewas aanwezig waren? Mieren beschermen namelijk de luizen en vallen de larven aan. Mocht je het prettig vinden om te kijken naar een oplossing voel je dan vrij om mij foto's te sturen van het gewas en de plaag druk, dan kijk ik even met je mee. Met vriendelijke groeten, Claudia van Bruggen

goede service, goed behandeld

Pluspunten

Duidelijkheid over levering (uitgesteld ivm warmte) Goed product: de pruimenboom is luisvrij en produceert volop ongeschonden blaadjes

slechter dan verwacht

Veel larven zijn niet meer levend

Geachte klant, Uit uw beoordeling maak ik op dat u niet tevreden bent, wel vind ik het fijn om te lezen dat u ons wel aanbeveelt. Regelmatig worden de vervellingen van de larven verward met dode larven en dat is niet wat het is. Ik ben dan ook nieuwsgierig of de larven hun werk hebben gedaan en de bladluis is verminderd of verdwenen. Larven vervellen 3 x voordat ze uitgroeien tot een volwassen lieveheersbeestje en dat doen ze ook in het zakje. Daardoor kan het idee ontstaan dat er veel dode larven in het zakje zitten. Het verschil tussen een dode larve en een vervelling is dat u door de vervelling heen kunt kijken. Met vriendelijke groeten, Claudia van Bruggen

goede service, goed behandeld

Pluspunten

Verzorgde toezending

Uitleg over duur ontwikkeling larven en wat te verwachten. Heb niet meer dan 5-10 lieveheersbeestjes terug gezien

Geachte klant, Het kan inderdaad zo zijn dat er maar weinig volwassen lieveheersbeestjes terug te vinden zijn. Wanneer de luizen goed bestreden zijn en er niet meer voldoende te eten is voor de volwassen beestjes zullen ze wegvliegen. Wanneer er nog ruim voldoende te eten is, zullen de volwassen beestjes eitjes leggen en ervoor zorgen dat er een biologisch evenwicht ontstaat. Ik zal uw tip meenemen, dank hiervoor! Met vriendelijke groeten, Claudia van Bruggen

perfect, definitely recommended

voldoende, een redelijke ervaring

Pluspunten

goed dat er bedrijven met deze missie zijn. ga vooral zo door.

aanbod van een zakje geduld, 12 dagen na aankoop van Lieveheersbeestjes (larven) worden mijn Oleanders nog steeds opgevre.... en geteisterd door bladluizen

Beste Ilja, Zakje geduld blijven lastig... Maar inderdaad inzet van larven vraagt tijd en geduld. Wanneer er voldoende larven zijn ingezet zien we meestal na 2 weken dat het aantal luizen begint af te nemen of zelfs al is verdwenen. Hiervoor is het belangrijk dat er geen mieren op het gewas aanwezig zijn. Mieren beschermen namelijk de luizen en maken het de larven lastig. Wanneer u het prettig vindt dat ik met u meekijk, stuurt u dan wat foto's van het gewas en de plaag naar info@roodmetzwartestippen.nl Met vriendelijke groeten, Claudia van Bruggen