Werkt snel maar van korte duur

Ik had 50 larven besteld, die snel werden geleverd. Vrijwel direct na openen van de zak, kropen de larven naar buiten. De volgende dagen was het resultaat al te zien: veel minder luizen. Ook leuk om de larven te zien kruipen. Maar na een week zag ik bijna geen larven meer kruipen, terwijl er nog bladluizen op de plant waren. Uiteindelijk 2 gezien op een blad, maar ze kruipen niet meer. Kortom, is een snelle manier om luizen te bestrijden. Maar het effect lijkt van korte duur. Onduidelijk waar al die larven gebleven zijn...

Snelle verzending maar alle beestjes waren dood na 1 dag openen

Snelle verzending. Zakje geopend en volgende dag waren alle larven dood . Jammer

Beste Dali, Vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent. Ik verwacht echter dat de larven niet dood waren, maar al lekker aan het eten waren op het gewas. Wat je zeer waarschijnlijk hebt gezien, zijn de vervellingen van de larven, die achter gebleven zijn in het zakje. Larven vervellen 3x voordat ze uitgroeien tot een volwassen lieveheersbeestje en dat doen ze ook in het zakje. De vervellingen lijken erg op dode larven, maar het verschil is dat wanneer je een vervelling tegen het licht houdt, je er doorheen kun kijken. Ik ben dan ook benieuwd of de overlast door bladluis verminderd is. Met vriendelijke groeten, Claudia van Bruggen

snel ontvangen en alles leefde nog

Voor het eerst een bestelling geplaatst voor Lieveheersbeestjes. Ze werden snel geleverd en waren alle 25 nog in leven.

Geen verschil

500st gekocht voor een spint plaag op een slaapkamer. Het gaat om zo'n 20 planten en volgens de verpakking kan een oppervlakte die vele malen groter is bestreden worden met 500st. Nu 3 weken later is er niks van de roofmijten te zien, de spint daarin tegen heeft het goed naar zijn zin en vermeerderd gestaag. Erg jammer

Beste Lennard, Zeker jammer om te lezen dat de spint zich vermeerderd heeft en de roofmijten niet geholpen hebben met de bestrijding. Bij spint is het velen malen lastiger om aan te geven hoeveel roofmijten er nodig zijn, dan bij bijvoorbeeld het aantal larven om bladluis mee te bestrijden. De oppervlakte die wij aangeven zal ik aanpassen, ik zie dat dit verwarring oplevert en dat is niet de bedoeling. Werken met roofmijten vraagt aandacht. Doordat spinten en roofmijten zo klein zijn, is er meestal een loep nodig om een goed beeld te krijgen van de plaag druk. Wanneer je 5 planten hebt met webben kan het nodig zijn om daar zelfs 2 x 500 roofmijten in te zetten. Ook moeten de roofmijten van de ene naar de andere plant kunnen bewegen. Eerder gebruikte bestrijdingsmiddelen kunnen ook van invloed zijn op de werking van de roofmijten. Nu ben je ontevreden, wellicht komt er een moment dat je het nog een wil proberen. Voel je dan vrij om contact met mij op te nemen, dan kan ik je begeleiden in het proces en kan onvrede worden voorkomen. Met vriendelijke groeten, Claudia van Bruggen

Snelle service en duidelijke uitleg.

Ik bestelde aaltjes tegen de taxuskeverlarven. Het is te vroeg om te zien of het werkt. Hopelijk verdrinken ze niet nu twee weken na uitgieten van de aaltjes zoveel regen valt. Overigens vond ik wel de larven in de grond maar geen kevers, wel heel veel gaten in bladeren kamperfoelie, Persicaria, klimop en andere planten in deel van de tuin. Mooi bedrijf heeft u overigens! Misschien in het voorjaar herhalen????

FANTASTISCH!!!!

Enige tijd geleden heb ik 100 lieveheersbeestjes-larven gekocht voor onze olijfwilg (leiboompje). Omdat wij regelmatig moesten 'spuiten' om de luis onder controle te houden, wilde ik één keer de lieveheersbeestjes proberen - ik vond ze eerlijk gezegd best prijzig. Maar vanaf nu ga ik nooit meer spuiten en als het nodig is ga ik weer de larfjes bestellen! En.....ons boompje heeft er nog nooit zo mooi uitgezien! Heel veel dank!!!!!!

Alles perfect geregeld niks op aan te merken

Was alles maar zo duidelijk!

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

Persoonlijk, betrokken, passie, eerlijk.

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

Prima info over het versturen, aandacht voor zeer hoge temperaturen, dan wordt verzending aangepast, vervroegd in mijn geval. Al eerder had ik succes bij de bestrijding van appelbloedluis, echt fantastisch. Nu proberen bij de wollige dopluis, met alle vertrouwen dat ook dit gaat lukken.

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

De bestelling werd snel geleverd. Ook al deden de larven van de lieveheersbeestjes hun werk niet zo snel als beschreven, uiteindelijk waren we wel in ca. 2 maanden van alle bladluizen af in de tuin.... en we hebben een zeer grote tuin met erg veel luisjes!!! Dus ik weet niet of ik dan dit bedrijf aan moet bevelen, de snelle service en het product in ieder geval wel!!!

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

Goede producten. Duidelijke omschrijving artikelen, wat je nodig hebt en hoe toe te passen. Snelle levering.

slechter dan verwacht

Pluspunten

Leuk idee dat het biologisch is

De lieveheerslarve waren bijna allemaal inactief. Van de 50 die ik heb besteld waren er minder dan 10 actief. Uiteindelijk heeft het niet geholpen met de bestrijding

Beste Jan, Hartelijk dank voor je feedback. Goed om te weten is dat de larven voordat ze gaan verpoppen drie keer vervellen. Ze groeien dus net als slangen. In deze fase zitten ze stil en lijken ze dood, maar dat zijn ze echter niet. Belangrijk is dan ook om ze dan niet te verstoren, dat kan dodelijk voor ze zijn. Dit is met name ook de reden dat wij adviseren de larven uit te strooien over de gewassen en niet met de hand uit te zetten. Het uitblijven van het resultaat kan te maken hebben met de aanwezigheid van mieren of wellicht zijn er te weinig larven uitgezet om binnen 2 weken resultaat te zien. Vaak volgt dat dan enkele weken later alsnog. Ik hoop dat dat ook bij jou het geval is. Vriendelijke groeten, Claudia van Bruggen

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

Gewoon goede service.

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

De bestelling werdt uitgesteld door het warme weer, zodat de larve goed vervoerd zouden worden. Dat vindt ik respectvol naar de beestjes.

Op het filmpje lijkt er een klemmetje aan te zitten (het zakje) maar dat was niet zo. Zakjes met tape bevestigd, gaat ook. Maar dan heb je even het idee dat er iets niet is meegeleverd.

goede service, goed behandeld

Pluspunten

De luis is binnen ongeveer twee weken vrijwel verdwenen! Snelle levering.

goede service, goed behandeld

Pluspunten

We vonden duidelijke, goed leesbaare informatie over de beestjes en het gebruik. De bestelling is zorgvuldig uitgevoerd met inachtneming van de levertijd en buitentemperatuur .

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

De levering van de larven werd door het bedrijf in verband met de warmte uitgesteld en dat vond ik wel heel erg attent van het bedrijf. Ze zijn dus ook begaan met het dierenwelzijn en niet alleen maar uit op grote winsten. Chapeau hiervoor. En binnen 3 weken waren we verlost van de bladluizen dus de larven hebben uitstekend hun best gedaan. En het werkt dus ook echt. Vorig jaar ook uitstekend gedaan.

Ga zo door.

goede service, goed behandeld

Pluspunten

Keurige afhandeling, ziet er netjes uit.

Nvt

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

Perfecte levering, goede communicatie

zeer slecht, onaanvaardbaar

Pluspunten

Super idee.

Eind mei larven besteld. Uitgezet, weinig van gezien, begreep dat dit niet vreemd is, alleen hebben we nog steeds luizen. Jammer, maar niet effectief geweest.

Beste Kim, Jammer dat je geen effect hebt gezien van de inzet van de larven. Kan het zo zijn dat er mieren op het gewas aanwezig waren? Mieren beschermen namelijk de luizen en vallen de larven aan. Mocht je het prettig vinden om te kijken naar een oplossing voel je dan vrij om mij foto's te sturen van het gewas en de plaag druk, dan kijk ik even met je mee. Met vriendelijke groeten, Claudia van Bruggen

goede service, goed behandeld

Pluspunten

Duidelijkheid over levering (uitgesteld ivm warmte) Goed product: de pruimenboom is luisvrij en produceert volop ongeschonden blaadjes

slechter dan verwacht

Veel larven zijn niet meer levend

Geachte klant, Uit uw beoordeling maak ik op dat u niet tevreden bent, wel vind ik het fijn om te lezen dat u ons wel aanbeveelt. Regelmatig worden de vervellingen van de larven verward met dode larven en dat is niet wat het is. Ik ben dan ook nieuwsgierig of de larven hun werk hebben gedaan en de bladluis is verminderd of verdwenen. Larven vervellen 3 x voordat ze uitgroeien tot een volwassen lieveheersbeestje en dat doen ze ook in het zakje. Daardoor kan het idee ontstaan dat er veel dode larven in het zakje zitten. Het verschil tussen een dode larve en een vervelling is dat u door de vervelling heen kunt kijken. Met vriendelijke groeten, Claudia van Bruggen

Over Rood met Zwarte Stippen

Rood met Zwarte Stippen is een webwinkel waar consumenten eenvoudig en snel lieveheersbeestjes en allerlei andere natuurlijke vijanden tegen plagen in de tuin kunnen bestellen. Uiterlijk de volgende werkdag worden ze verzonden en ze gaan gewoon door de brievenbus, wel zo handig. Het is onze missie om consumenten te laten ervaren hoe eenvoudig en effectief het is om de natuur in te zetten bij het bestrijden van plagen, zoals bijvoorbeeld bladluis, in de tuin. De natuur kan alles zelf oplossen, alleen heeft ze af en toe onze hulp nodig om weer in balans te komen. En die hulp kunt u eenvoudig organiseren. Nieuwsgierig? Lees verder op www.roodmetzwartestippen.nl