Jammer

Helaas geen lieveheersbeestje te zien... verleden jaar wel! Misschien te laat besteld.. 28 mei.. Nu overal gaatjes in t blad van de kersenboom. . Volgend jaar toch eerder " de boom in"...

Heel erg nuttig

Super nuttig en vriendelijke manier om van moeten en luizen af te komen.

Snelle levering. Duidelijke uitleg.

Duidelijke bijgevoegde uitleg. En het werkt!

werkt prima

verdelen bij grotere aantallen over meerdere zakjes zou de vijfde ster opleveren

Heerlijk om de natuur zijn werk zien te doen

Ik moest het maar eens zien. 100 van die beestjes die doen wat ze moeten doen. Weinig tot eigenlijk geen resultaat… maar ja, ik ben dan ook ongeduldig en wat bleek… een week later zag ik resultaat en binnen 2 weken nagenoeg geen bladluis te zien. Fijn… natuur blij, ik blij en mijn planten ook… volgend jaar bestel ik ze weer!!!!

Effectief en makkelijke logistiek

Elk jaar bestel ik hier 1 of meerdere malen nematoden tegen naaktslakken en larven tegen wollige dopluis. De nematoden helpen echt goed (ik moest wel even zoeken naar de goede timing, het eerste jaar was ik te laat), afgelopen jaar voor het eerst de behandeling herhaald na 2 mnd. met nog beter resultaat. De wollige dopluis is niet helemaal weg, maar wel veel beter beheersbaar. Proces is prima: duidelijke info over gebruik, makkelijke bestelling en verzending.

Goed, snel geleverd

Al een paar keer wat besteld. Gaat altijd goed zonder problemen.

Excellent

The ladybirds arrived promptly and all in good order. They took barely 3 days to clear my blackcurrant plants of the infestation of whitefly. I can highly recommend this company and am considering investing in some nematodes to deter the slugs next year.

Super service en levering

Na de 1e keer lieveheersbeestjes larven te hebben besteld, had ik het idee dat er maar weinig in de boom zaten. Ik zag wel mieren. Opgezocht op hun site en meteen actie ondernomen tegen de mieren. Aangezien dit niet af nam tips gevraagd op de pagina. Binnen 8 uur reactie, heel vriendelijk en netjes e de tips ter harte genomen. Super gewoon!

Snelle levering en een prima resultaat: luizen zijn al met een week verdwenen

Niks geen larfjes of lieveheersbeestje gezien

Geen larfjes gezien tussen het zaagsel. Alles gedaan zoals op de bijsluiter vermeld was. Ook niks uitgekomen en nog volop bladluis.

Beste Gerarda, Ik kan met voorstellen dat je nog weinig effect van de inzet van de larven hebt gezien. De afgelopen twee mei weken waren kou en regenachtig en daardoor is de activiteit van de larven laag en zijn ze minder hongerig. Nu de temperaturen zijn gestegen neemt ook de activiteit van de larven toe en daardoor worden ze ook hongerig. Ook de bladluizen zullen meer nakomelingen verzorgen, dus nu is het aan de larven om ervoor te zorgen dat ze meer luizen eten dan er dagelijks bijkomen. Wanneer ze dat punt hebben bereikt zul je gaan zien dat het aantal luizen begint af te nemen. Wat je kunt doen is kijken of er mieren in het gewas zitten. Mieren beschermen namelijk de bladluizen en maken het de larven moeilijk en soms zelfs onmogelijk om de luizen te eten, waardoor je geen resultaat van de inzet van de larven zult ervaren. Dat je de larven niet ziet is niet vreemd. Ze verlaten het zakje om op zoek te gaan naar voeding. In het zakje zul je alleen de achtergebleven vervellingen zien. Ook in het gewas zijn ze lastig terug te vinden, jammer voor ons, maar het helpt ze om te overleven. Ik hoop dat de natuur je alsnog zal verwonderen! Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Geen luizen meer

Super product! Verzending was snel. Na het bestellen zag ik dat het de hele dag zou gaan regenen: dan zouden mijn lieveheersbeestjeslarven misschien wel kunnen verdrinken. Snel een dakje gemaakt boven mijn plantenbak met de meeste luizen en ze daar uitgezet. Er zaten al grote en kleine larven in. Sommige luilakken wilden niet het zakje uitklimmen, na drie dagen maar een beetje geholpen. Zie nu geen luis meer zitten en 'mijn' babylieveheersbeestjes vrolijk door de tuin wandelen, heel fijn!

Bezige larfjes

De lieveheersbeestjeslarven die ik bij rood met zwarte stippen kocht, zijn hard aan het werk. De eerste dagen ben je ze kwijt, want ze zijn nog zo klein en kunnen zich goed verstoppen. Inmiddels kom ik ze regelmatig tegen. De klimrozen hebben nog maar weinig bladluis en beginnen al uitbundig te bloeien. Dit is het het derde jaar dat ik de natuurlijke vijand van bladluizen uitzet en het werkt fantastisch. Het lijkt misschien even prijzig, maar het kost je verder geen enkele moeite. Je schaadt de natuur niet met chemische middelen en hoeft de behandeling dit jaar niet meer te herhalen. Niet alleen zijn de larven zeer effectief tegen bladluis, rood met zwarte stippen is ook een fijne webshop. Dit jaar had ik niet goed op de weersvoorspelling gelet toen ik de larven bestelde. Ze kwamen aan toen er slecht weer op komst was. Ik heb toen goed telefonisch advies gekregen over hoe ik het moest aanpakken en het is allemaal goed gekomen! Dus heb je last van bladluis, probeer eens een stel lieveheersbeestjes :)

Natuurlijk product!

Rekening houden met het weer bij aankoop

Ik koop jaarlijks larven, daar instaan dan meestal lieveheersbeestjes uit. Maar dit jaar was het echter regenachtig en winderig en mijn larven zijn nu weg. Houd daarom met het weer rekening als je larven koopt, want je investering kan dus ook ‘wegwaaien’…

Duidelijk, zowel in het zoeken naar een oplossing voor het probleem als hoe de "oplossing" te gebrui

Kom hier al twee jaar en zal dat zeker blijven doen.

Goede natuurvriendelijke oplossing voor bladluis

Levering snel en correct. De lieveheersbeestjes larven kwamen per post enzijn actief bezig de ergste plaag te consumeren

100 lieveheersbeestjes? Volksverlakkerij

Ik heb de envelop in de boom gehangen. Bij regen binnengehaald. Meermalen per Elke dag gedurende twee weken gekeken of er enig leven ontstond. We zijn nu drie weken verder, nog geen lieveheersbeestje ontdekt. En kom nu niet met de opmerking dat de natuur ondoorgrondelijk is. Meet gewoon bij elke klant het resultaat en presenteer je succes rate in concrete cijfers. Dan kun je je klanten een betrouwbaar resultaat voorspiegelen. Dit is echt flauwekul

Beste Ikina, Wat vervelend voor je dat je de inzet van larven zo ervaart. Mocht je openstaan om wat te leren over de werking van larven van het lieveheersbeestje als bestrijder van bladluis, zodat je met een andere blik naar je aankoop en de natuur kan kijken, voel je dan welkom om te reageren op deze reactie. Ik wens je een fijne dag! Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Snelle levering nog veel luizen

De larven van lieveheersbeestjes zijn supersnel geleverd. Helaas heb ik hooguit twee larven gezien en mijn meidoorn zit na een paar weken nog vol luizen. Er zijn nauwelijks mieren in de meidoorn te bekennen dus dat kan het probleem niet zijn. Jammer, ik had er meer van verwacht.

Beste Mariëtte, Ik snap dat je meer van de inzet van de larven had verwacht en ik lees dat nu, na deze koude mei maand, ook vaker. Doordat de temperaturen zo laag zijn geweest, zijn de larven traag en daardoor ook minder hongerig. De luizen zijn gelukkig ook trager, maar baren nog steeds levend nieuwe nakomelingen en dat zijn er soms meer dan de larven eten wanneer de temperaturen laag zijn. Gelukkig is nu het warmere weer aangebroken! Dat is vast voor velen prettig, en ook de larven varen daar wel bij. Ze worden actiever en dus hongerige. Nu is het hun uitdaging om meer luizen te gaan eten dan er dagelijks bij komen. Dat zal de eerste week warm weer vast nog wat lastig zijn, maar wanneer er voldoende larven in de meidoorn zitten, zul je gaan zien dat de bladluis overlast stopt met toenemen. Wanneer dat punt bereikt is en het in de boom veilig is voor de larven en er dus nauwelijks of geen mieren zijn, dan zul je gaan zien dat de overlast kleiner wordt en over twee weken zelfs verdwenen is. Mochten er toch nog luizen zijn, dan zullen de larven die na 3 tot 5 weken volwassen worden (door de kou nu na waarschijnlijk 5 weken), blijven en eitjes leggen en zo zelf zorgen voor een biologisch evenwicht. Ik hoop dat mijn toelichting je geruststelt. Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan hoor ik dat graag. Fijne dag! Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Goede producten, mooie service, uitstekend resultaat

Ik heb 2 jaar in het voorjaar de lieveheersbeestjeslarven besteld en uitgezet. In 10 dagen van de luizen af op roos, vlinderstruiken en hortensia's! Op een milieuvriendelijke manier. Echt top!! Keurige levering. Duidelijke gebruiksaanwijzing. En fantastisch resultaat!

snelle levering, en na het uitzetten al snel geen bladluis meer te vinden in mijn tuin

Soepele oplossing toen het pakket niet werd bezorgd, super

Snel, sympathiek en goeie spullen

Tegengevallen

Alles gedaan zoals vermeldt. Er zaten 2 levende in rest waren nog kleine zwarte larven dus nog steeds niet leven. Dus helaas geen succes.

Beste AJ, Fijn dat u terugkoppelt dat u niet tevreden bent, dat geeft mij ruimte om informatie te verstrekken en om wanneer dat nog nodig is samen te kijken naar uw situatie. Doordat de temperaturen de afgelopen weken zo laag zijn geweest, waren de larven traag en daardoor ook minder hongerig. De luizen zijn gelukkig ook trager, maar baren nog steeds levend nieuwe nakomelingen en dat zijn er soms meer dan de larven eten wanneer de temperaturen laag zijn. Gelukkig zijn de temperaturen nu flink gestegen en dat komt de activiteit en daarmee de eetlust van de larven ten goede. Ook de luizen zullen meer jonge baren maar wanneer er voldoende larven in het gewas zitten zult u na 1 tot 2 weken gaan zien dat de plaag stopt met toenemen. Wanneer dat punt eenmaal is bereikt zal de plaag snel afnemen. De zwarte levenloze larven die u in het zakje gezien heeft zijn zeer waarschijnlijk de achtergebleven vervellingen van de larven. De larven vervellen drie keer en zo ook in het zakje, dat is met name de reden waarom wij adviseren om de larven zoveel mogelijk met rust te laten. Regelmatig worden de larven die nog aan het vervellen zijn aangezien voor dode larven en dat is zonde. Ik verwacht dat geduld u gaat helpen en dat u over 2 weken zult zien dat het aantal luizen is afgenomen. Mocht dat niet zo zijn voelt u zich dan vrij om wat foto's te sturen waarop de plaag en de grote van het gewas goed te zien is, dan kijk ik even met u mee. Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Prima en snel

Ik kreeg keurig wat ik had besteld en ook nog razendsnel. De luizen zijn zo goed als weg en het is mooi om de verschillende stadia van het lieveheersbeestje van dicht bij mee te maken. Wel een note: let goed op de kiertjes enzo in het zakje, daar zitten de larven ook verstopt, zonde dat je ze plet wanneer je het zakje daar vastpakt.

Mooi assortiment

Sympathiek en betrouwbaar.

Over Rood met Zwarte Stippen

Rood met Zwarte Stippen is een webwinkel waar consumenten eenvoudig en snel lieveheersbeestjes en allerlei andere natuurlijke vijanden tegen plagen in de tuin kunnen bestellen. Uiterlijk de volgende werkdag worden ze verzonden en ze gaan gewoon door de brievenbus, wel zo handig. Het is onze missie om consumenten te laten ervaren hoe eenvoudig en effectief het is om de natuur in te zetten bij het bestrijden van plagen, zoals bijvoorbeeld bladluis, in de tuin. De natuur kan alles zelf oplossen, alleen heeft ze af en toe onze hulp nodig om weer in balans te komen. En die hulp kunt u eenvoudig organiseren. Nieuwsgierig? Lees verder op www.roodmetzwartestippen.nl