Is al de tweede keer dat ik lieveheersbeestjes bij ze bestel. En volgend jaar gewoon weer :-)

niet oke

van de 30 beestjes waren er nog maar 5 in leven Ik heb ze direct op de planten gedaan .Heel jammer Heb nu nog steeds last van luizen.duurde ook 1 dag langer voor ze er waren

Geachte heer Van Teijn, Vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent over de inzet van de larven en nog steeds bladluis heeft. De larven kunnen prima twee dagen onderweg zijn, dus dat zal niet het probleem zijn. De het lijkt dat er slechts een aantal larven in leven zijn hoor ik vaker, echter meestal blijkt dat dit gaat om larven die aan het vervellen zijn of dat de achter gebleven vervellingen aangezien worden voor dode larven. De larven vervellen namelijk drie keer voordat ze in de laatste fase in pop gaan en dat doen ze ook in het zakje. Wanneer u mij een foto stuurt van het gewas met luis en een paar foto's van de plaag en plaag druk dan kijk ik even met u mee wat er aan de hand kan zijn. Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Natuurlijke producten voor een beter leven in de tuin

Op deze site kennis gemaakt met een insectenhotel om lieveheersbeestjes en bijen te laten overwinteren. Mooi om hieraan mee te werken. Product is volledig milieubewust geproduceerd. Nu maar wachten wie komen logeren...

Zeer goeie webshop

Snelle levering van de lieveheersbeestjes larven. Netjes verpakt.

In 1 zin uitstekend!

Ik heb 100 stuks Adalia besteld voor 9 strekkende meter bamboe. Deze zit elk jaar vol met gele bamboeluis. Normaal spoot ik met pokon of een ander middeltje, maar dat hielp nooit voldoende. Dit jaar zat de bamboe weer vol en was ik er klaar mee. Ik had al eerder gehoord van lieveheersbeestjeslarves, en wilde ze een kans geven. Ik heb ze daarom midden juni besteld, maar een maandje eerder was volgens mij nog beter geweest. De larven zijn goed aangekomen (door de brievenbus), en door regenval heb ik een dagje of 2 moeten wachten. Je kunt ze gewoon in de verpakking laten. Ik heb het zakje opengemaakt en ergens rechtop in het midden neer gezet. Een paar uur erna zaten ze allemaal aan tafel in het sterrenrestaurant. Het lijkt misschien dat er een boel zijn dood gegaan, maar dit waren hier allemaal velletjes van het vervellen (staat ook duidelijk in de handleiding, maar toch wilde ik ze bijna gaan tellen...). Het duurt wel even eer je resultaat ziet (hier na zo'n 2 weken), en ik denk hoe eerder je erbij bent hoe beter het effect is. Nu, in augustus, is er bijna geen luis meer te zien. Dit is al zeker een maand zo. Lieveheersbeestjes zijn er echter genoeg, maar dat is alleen maar leuk. Lang verhaal, maar de korte samenvatting is dat het gewoon erg goed werkt. Volgend jaar bestel ik er weer 100, maar dan ietsjes eerder!

Goed bezig!

Gelukt. De larven is de luis de baas

Het werkt, alle bladluis weg

Pakket kwam snel per post, uitleg simpel en na een aantal weken al direct resultaat. Ben er blij mee, net zoals mijn rozen.

Superservice!

Heb diverse keren larven van lieveheersbeestjes besteld. Supersnel in huis, werken als de bestelwagen bladluis. Een paar keer was het erg warm, werd ik gebeld of ik het goed vond dat ze later verstuurd werden. Fijn dat ze meedenken! Top geregeld.

Dag luizenplaag!

Mijn mini-moestuin zat onder de luizen. Omdat ik het graag biologisch houd, heb ik 15 larfjes besteld bij Rood met Zwarte Stippen. Deze kwamen de volgende dag al per post binnen. De inhoud heb ik uitgestrooid en binnen een halfuur zag ik het eerste larfje al eten van de luizen. Na anderhalve week was de luizenplaag voorbij. Nog een week later waren de larfjes volgroeid naar lieveheersbeestjes. Tevens ben ik erg tevreden over de klantenservice. Ik kreeg heel snel reactie op mijn vragen per mail. Ik raad het heel erg aan!

Al meerdere jaren goede service met goede idealen.

Elk jaar levering met zorg. Vindt het uitgangspunt van dit bedrijf erg goed. Site is duidelijk en basic dus geen flitsende irritante reclame.

Heel tevreden

Ik ben heel tevreden met rood met zwarte stippen. En met de geleverde larven van lieveheersbeestjes. Na uitzetten zie je ze eerst een aar dagen niet. Maar nu we twee weken verder zijn, zie ik er regelmatig een lopen en hun werk doen. :-) En zijn ze gegroeid. Mijn dahlia is gered! Ik hoop dat als ze volwassen zijn ook eitjes gaan leggen.

Natuurvriendelijk de luizen te lijf.

De bestelling werd netjes verpakt bezorgd. De baby lieveheersbeestjes hebben zich heerlijk te goed gedaan aan de luizen. Zo werden deze milieuvriendelijk verwijderd.

Hmmmm

Was heel erg hoopvol ! Maar heb niet 1 lieveheersbeestje in mijn boom gezien !!! En totaal geen leven uit mijn zakje zien komen . Heb het idee dat ik alleen een zakje zaagsel gekocht heb helaas . Betty kappen

Beste Betty, Fijn dat je laat weten dat je niet tevreden bent omdat je geen lieveheersbeestjes ziet en het idee hebt dat het zakje alleen zaagsel hebt geregen. Dit gebeurt vaker en vaak is het zo dat de natuur ons dan toch verwondert! Ik ben dan ook erg benieuwd hoe het is met de luis. Ik zie dat je larven tegen wollige dopluis of appelbloedluis hebt gekocht; zie je al dat er wolzakjes beginnen in te drogen? Mocht dat niet zo zijn voel je dan vrij om mij wat foto's van de plaag te mailen en een foto van de boom dan kijk ik even met je mee. Ik ben benieuwd en hoor het graag van je. Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Geleverd wat ik besteld had

Levendige larven van lieveheersbeestjes ontvangen. Ondanks de (vliegende) mierenexplosie van een week later heeft het wel heel goed geholpen tegen bladluis. Ik ben tevreden.

last van bladluizen in verschillende planten . Na het loslaten van de larven zijn deze binnen een week de helft minder. Heb meteen nieuwe besteld om andere delen van de tuin te behandelen.

Al jaren heel tevreden

Al jaren gebruik ik de natuurlijke middelen tegen wollige dopluis en naaktslakken. Bestelproces is duidelijk en vlot. Gewoon door de brievenbus, dus makkelijk. Instructies voor de toepassing ook voor dummies als ikzelf helder. En bij mij steeds succesvol ( te bestrijden "plaag" diertjes, zijn niet volledig weg, maar wel aanzienlijk gereduceerd en beheersbaar. ) Ik blijf graag gebruik maken van Rood met Zwarte Stippen!

Duidelijke instructie, netjes verzonden

Duidelijke instructie, netjes verzonden. Heeft goed gewerkt in onze tuin. Helaas best wel duur.

Snel en zorgvuldig, met respect voor natuur

De lievenheersbeest-larfjes waren in 2 dagen binnen, in een goede verpakking met strooisel. Daarbij wordt zelfs gekeken naar het welzijn van de larfjes (ook al zijn het zelf minuscule roofdiertjes): wanneer het te heet is voor ze om tijdens de reis te overleven, worden ze na de hittegolf verzonden. Waarom zou je überhaupt nog met chemicaliën werken, als het natuur-vriendelijk kan?

Goede communicatie en geweldige producten.

Na 14 dagen is er echt resultaat te zien. De larven hebben hun werk verricht. Duidelijk een verbetering tegen bladluis. En dat op natuurlijke basis. Volgend jaar wacht ik de bladluis niet af maar hang de zakjes eerder in mijn portugese laurier boompjes.

Leuk geprobeerd maar verpest door de regen

Afgelopen week heb ik de bestelling van de larven binnen gekregen, de eerste larfjes begonnen meteen aan de bladluizen. Ik heb het zakje onder de blaadjes opgehangen. Helaas is door de hevige regenval het zakje volgelopen met regenwater. Toen ik hier achterkwam heb ik meteen gaatjes in het zakje geknipt zodat het water weg kon lopen. Toen het droog werd heb ik de inhoud bekeken, maar de resterende diertjes hebben het niet overleefd. Erg jammer want er is nog genoeg te eten voor ze. Het zou fijn als je het zakje makkelijker kan ophangen punaise in een boom kan wel maar in een vlinderstruik wordt dit lastig.

Beste Liesbeth, Hartelijk dank voor je feedback. Vervelend om te lezen dat het zakje volgelopen is met water, dan kan het inderdaad zo zijn dat de larven die nog aan het genieten waren van de voeding in het zakje of aan het vervellen waren verdronken zijn. Niet fijn. Wat een vertekend beeld kan geven zijn de achter gebleven vervellingen, die lijken erg op larven. Daardoor kan het lijken dat er veel meer larven dood zijn, dan in werkelijkheid zo is. Ik hoop dan ook dat je over 1 tot 2 weken kunt genieten van een luisvrije vlinderstruik! Mocht je nog een tip hebben voor de bevestiging of soort zakje dan hoor ik dat graag. Ik snap wat je schrijft over het ophangen, maar weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe dit op te lossen. Fijne dag! Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Lang geen 100 larves geleverd

We hebben 100 larven besteld en een hotel. Snelle levering. Maar bij lange na geen 100 larven geleverd gekregen. Redelijk prijzig bovendien. Makers van hotel staan we wel postitief tegenover

Beste Doortje, Hartelijk dank voor je feedback en leuk dat je vermeld dat je positief staat tegenover de makers van het hotel. Wat betreft het aantal larven, dat hoor en lees ik vaker en ik snap ook dat dit zo ervaren wordt. De larven zijn klein en vaak ook lastig te zien. Sommige zijn groter, andere nog maar in het eerste vervel stadium en daardoor lastig te zien. Goed om te weten is dat wij nu, anders dan andere jaren nog kleinere larven versturen. Dat heeft alles te maken met de vertragingen die de postbezorging regelmatig op lopen. Kleiner larven vervellen veel en dat is fijn wanneer dat in het zakje gebeurt. Ze zitten dan namelijk 24 uur stil, lijken dood maar zijn dat zeker niet. Het nadeel van de kleinere larven is dat ze slechter zichtbaar zijn en dat levert ons weer veel vragen op. Maar dat weegt niet op tegen het feit dat we graag diervriendelijke een kwalitatief hoogstaand product willen afleveren. Zelf krijgen wij de larven aangeleverd vanuit de kweker en regelmatig doe ik dan steekproeven. Wanneer ik een zakje met 50 larven tel, ben ik daar gemiddeld 20 minuten mee bezig, nu in deze tijd nog 10 minuten langer, en ik gebruik daarbij ook nog een loep en ik heb het al heel vaak geoefend. Dus het is niet vreemd dat je de indruk hebt dat er minder larven in het zakje zaten. Ik snap je reactie en herken hem ook vanuit mijn kennismaking met larven. Het heeft mij geleerd, dat sommige dingen niet of lastig te controleren zijn en dat wanneer ik dat loslaat, ik me mag verwonderen over het resultaat. Ik hoop dat jij ook die ervaring hebt. Mocht dat anders zijn dan hoor ik dat graag, zodat we samen op onderzoek kunnen gaan naar de reden van het uitblijven van resultaat. Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Na uitzetten op linde en heg vol luis geen larven meer de vlgd dag en nog steeds luis helaas

T heeft dus niet t effect gehad wat ik hoopte, maar kan moeilijk de larven dwingen in mijn heg te blijven Na t uitzetten niets meer te zien ook de dagen daarna niet met als resultaat nog steeds Luis

Beste L, Dat is niet fijn en ook niet de bedoeling. Wanneer je mij wat foto's van de haag stuurt, dan kijk ik even met je mee. Een foto van de gehele haag en een foto van de plaag en plaag druk, geeft mij vaak een goed beeld van de situatie. Ook is het goed om te kijken of er mieren in de haag aanwezig zijn. Mieren beschermen namelijk de bladluizen en vallen de larven aan. Ik hoor graag! Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Plant dood en nog steeds bladluis

De plant met bladluis deed het prima totdat de lieveheersbeestjelarven kwamen. Sindsdien is de plant doodgegaan (bamboe) en zit er nog steeds bladluis op. De larven zijn bijna allemaal ontpopt tot lieveheersbeestjes en uitgevlogen.

Beste Nine, Dat klinkt niet fijn. Wanneer je het prettig vindt als ik met je meekijk naar wat hier de oorzaak van kan zijn, voel je dan vrij om mij wat foto's te sturen. Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Over Rood met Zwarte Stippen

Rood met Zwarte Stippen is een webwinkel waar consumenten eenvoudig en snel lieveheersbeestjes en allerlei andere natuurlijke vijanden tegen plagen in de tuin kunnen bestellen. Uiterlijk de volgende werkdag worden ze verzonden en ze gaan gewoon door de brievenbus, wel zo handig. Het is onze missie om consumenten te laten ervaren hoe eenvoudig en effectief het is om de natuur in te zetten bij het bestrijden van plagen, zoals bijvoorbeeld bladluis, in de tuin. De natuur kan alles zelf oplossen, alleen heeft ze af en toe onze hulp nodig om weer in balans te komen. En die hulp kunt u eenvoudig organiseren. Nieuwsgierig? Lees verder op www.roodmetzwartestippen.nl