Werkt als een trein, top!

En helemaal duurzaam.

Snel geleverd en effectief

De larfjes werden snel en goed geleverd, ze eten zichzelf lekker vol en worden al flink.

Last van luis in 2 bomen, de lieveheersbeestjes / larven wisten er wel raad mee

2 bomen met luis, de auto zat onder. De lieveheersbeestjes of eigenlijk de larven wisten wel wat te doen. Bomen zijn weer gezond !

Top service en een leuk product/proces in je tuin!

Snelle levering van de liverheersbeestjeslarven. In eerste instantie wist ik niet zo goed wat het resultaat zou zijn, maar het resultaat is top, ik kan geen bladluis meer vinden. Daarnaast was het heel leuk om de larven te zien rondwandelen en zich door te tuin te zien verspreiden, verpoppen en tot een lieveheersbeestje te groeien.

ongeloof

had larfjes van het lieveheersbeestjes twee stippen gekocht .ze waren goed aangekomen . en ik heb ze ook uitgezet op een mooie zonnige dag . zo al in de bijsluiter stond ,,en op een kersenboom met bladluis. de bladluis is nu helemaal weg alleen heb geen lieveheersbeestjes gezien .Maar ik ben van mijn bladluis af dus zal wel hebben gewerkt ik ben te vrede met deze ervaring .

Beste Grada, Wat een prachtige titel van deze review; De natuur heeft jou daadwerkelijk verwonderd! Wanneer de luizen weg zijn, zullen de larven wanneer ze uitgegroeid zijn tot een volwassen lieveheersbeestje elders op zoek gaan naar voeding. Minder leuk voor ons, maar meestal is het niet zien van de lieveheersbeestjes een goed teken; dan zijn de luizen meestal ook weg. Dank voor je review en laat de natuur je verwonderen! Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Ik ben erg tevreden

De lieveheersbeestjes larven doen goed hun best om de luizen onder controle te krijgen

Alles op tijd geleverd. Maar tot nu toe geen lieveheersbeestje gezien

Ondanks het opvolgen van de meegestuurde handleiding tot nu toe geen lieveheersbeestje kunnen ontdekken. Maar ze kunnen natuurlijk naar de tuin van de buren uitgevlogen zijn. Dus voor onze rozen weinig nut gehad.

Beste Marten, Dank voor het delen van je ervaring. Het feit dat je geen lieveheersbeestjes ziet betekend meestal dat de larven goed hun werk hebben gedaan en dat er niet meer voldoende voeding was voor de volwassen lieveheersbeestjes, waardoor ze elders op zoek zijn gegaan naar luizen. Nu lees ik ook dat het voor jouw rozen weinig nut heeft gehad. Daardoor ga ik er vanuit dat er nog luizen op de rozen aanwezig zijn en dat is natuurlijk niet de bedoeling. De aanwezigheid van mieren is vaak een reden van het uitblijven van resultaat. Mieren beschermen namelijk de luizen en maken het de larven lastig en regelmatig zelfs onmogelijk om de luizen te bestrijden. Het weren van mieren komt de bestrijding van de luizen dan ook ten goede. Daarnaast is de natuur een dynamisch geheel, waardoor de bestrijding van de luizen van allerlei factoren afhankelijk is. Wanneer je het prettig vindt als ik met je meekijk, voel je dan vrij om een paar foto's te sturen in groot formaat van de rozen, de plaag en de plaagdruk. Hartelijke groet, Sandipa van Bruggen

Uitstekende service, maar weinig larve.

Ik wilde het eerst graag testen, dus had er 30 besteld. De volledigheid van de informatie overtrof mijn verwachtingen. Veel verzend informatie en nog meer handige tips! Vandaag kwamen ze binnen en ben er gelijk mee aan de slag gegaan. Ik heb het zakje geleegd in een grote witte Tupperware bak, om te kijken hoe ze er uit zouden zien. Ik heb 10 gezonde larven kunnen uitzetten. Er zaten wat dode bij en het zou kunnen dat er nog wat verscholen zaten in het zaagsel. Maar dit kunnen er geen 20 geweest zijn, aangezien ik het zaagsel redelijk goed heb bekeken. Dus daarom kan ik geen volle score geven. Ondanks dat heb ik wel larve uit kunnen zetten en in combinatie met de service kom ik wel tot een voldoende. Ik heb gekozen voor aanbevelen: “Nee”, omdat ik alleen bedrijven/diensten aanbeveel, welke er echt bovenuit steken.

Beste Jorn, Dank voor je zorgvuldige review, dat geeft mij de ruimte om uit te leggen wat je gezien hebt. Ik zie dat de bestelling snel geleverd is, dus dat is prettig en maakt dat ik verwacht dat onderstaande toelichting u helderheid gaat geven.  De larven zijn klein en vaak ook lastig te zien. Sommige zijn groter, andere nog maar in het eerste vervel stadium en daardoor lastig te zien. Behulpzaam om te weten is dat wij jonge larven versturen. Naast het feit dat deze langer op het gewas blijven heeft het ook voordelen wanneer we te maken krijgen met vertragingen die de postbezorging regelmatig op lopen. Kleiner larven vervellen snel achter elkaar en wanneer dat ook in het zakje gebeurt is dat prettig. Ze zitten dan namelijk 24 uur stil, lijken dood maar zijn volop in leven en ondertussen hebben ze geen last van de reis. Het nadeel van de kleinere larven is dat ze slechter zichtbaar zijn en het nadeel van het vervel proces kan zijn dat mensen denken dat de larven dood zijn omdat ze aan het vervellen zijn of de achter gebleven vervellingen aanzien voor dode larven.  We leven in een wereld waarin we uitgedaagd worden om te blijven vertrouwen. Naar mijn idee komt het te vaak voor dat een leverancier de kantjes ervan af loopt of iets anders levert dan werd voorgespiegeld. Geld verdienen lijkt dan de grote motivator te zijn ipv liefde voor wat iemand doet. Ik vind dat pijnlijk en jammer, want het zorgt voor alertheid en wantrouwen bij consumenten. Ik ben me ervan bewust dat wij bij Rood met Zwarte Stippen een levend, en voor veel mensen een nieuwe manier van tuinplaag bestrijding leveren en dat brengt interessante uitdagingen met zich mee. De ervaringen zoals hierboven beschreven zullen veel mensen herkennen en wanneer je dan een nieuwe aankoop doet, waarvan de inhoud lastig te controleren is en het product nog onbekend, doet dat een appèl op je vertrouwen. Ik zie het dan ook als een uitdaging om hierin juist een positieve bevestiging bij mijn klanten te creëren. Een bevestiging die ondersteunend is aan het vertrouwen van mensen en hoop ook op die manier bij te dragen aan een mooiere wereld. Om het proces van ontwikkeling van de larven wat beter te kunnen begrijpen is het vast fijn om te weten dat de larven voordat ze gaan verpoppen, drie keer vervellen, in de fasen ertussen eten ze volop bladluizen! Ze groeien dus net als slangen. In deze fase zitten ze stil en lijken ze dood, maar dat zijn ze echter niet. Belangrijk is dan ook om ze dan niet te verstoren, dat kan dodelijk voor ze zijn. Dit is met name de reden dat wij adviseren de larven uit te strooien over de gewassen of het zakje op te hangen in het gewas en niet met de hand uit te zetten. Ook al is de bedoeling nog zo goed, voor de larven is dit vaak minder prettig en regelmatig zelfs dodelijk. Het verschil tussen vervelhuidjes en dode larven is dat je door de vervellingen heen kunt kijken. De larven waar je niet doorheen kunt kijken en met de achterkant van hun lijfjes vastzitten aan het zaagsel zijn nog aan het vervellen. De totale ontwikkeling van larven naar volwassen lieveheersbeestje duurt 3 tot 5 weken.  Zelf krijgen wij de larven dagelijks aangeleverd vanuit de kweker en regelmatig doen wij steekproeven. Wanneer ik een zakje met 50 larven tel, ben ik daar gemiddeld 20 minuten mee bezig. En als ervaren larven teller, gebruik ik daarbij ook nog een loep. Dus het is niet vreemd dat je de indruk hebt dat er minder larven in het zakje zitten. Ik hoop dan ook altijd dat klanten ervoor kiezen om te vertrouwen en de inhoud van het zakje uitstrooien over het gewas of het zakje ophangen, dan kunnen de larven op een door hun zelf gekozen moment het zakje verlaten en op zoek gaan naar de luizen.  Ik hoop dat mijn uitleg vertrouwen geeft dat ondanks dat het geleverde product voor u niet controleerbaar was, toch van zowel hoogstaande kwaliteit als kwantiteit was. Laat de natuur u verwonderen! Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Zeer snel en goed resultaat

Al enkele jaren ervaring met bestellingen. Correcte afhandeling van bestellingen met een zeer snel resultaat. Kortom: zeer tevreden.

Super goed, Effectief en Doordacht!

Ten eerste, ik was flink sceptisch of het zou werken. Maar het werkt gewoon echt! Vorige jaren onze rozenboompjes met allerlei spul vol gespoten in de hoop de plagen te laten verdwijnen. Maar dat voelde toch flink dubbel, je best doen om te kunnen genieten van mooie natuur terwijl je allerlei gifstoffen erop moet spuiten, die ongetwijfeld super slecht zijn voor de natuur. Dus we waagden een poging met lieveheersbeestjes, mocht het niet werken, de fles gif stond nog in de garage... Een dag na bestelling kreeg ik een mail van Sandipa dat de levering een dagje later zou komen ivm de hittegolf, het zou de larven niet te goede komen om met die hitte in de bus van de postbode te zitten. Slim nagedacht en fijn dat ze even een bericht stuurde, met natuurproducten moet je gewoon wat voorzichtiger zijn qua bezorging. Eenmaal aangekomen de eenvoudige handleiding goed doorgenomen en het zakje aan de stam opgehangen. Al vrij snel verdwenen en bladluizen links en rechts, en inmiddels zitten de lieveheersbeestjes te genieten van de laatste luizen. De plant geniet, niet eerder hebben we tegelijkertijd zoveel grote rozen gehad! Maar wellicht is dat toeval, wie weet. In ieder geval werkt het boven verwachtingen goed. Ik ga zeker weer bestellen als ik het in de toekomst nodig heb! Extra leuk: Je ziet de verschillende stadia van een lieveheersbeestje!

Nieuwe ervaring

Wij hebben de natuurlijke vijand van de luis ingezet voor onze rozenstruik. Deze staat bij de voordeur van ons kantoor, natuurlijk werd er sceptisch door iedereen gereageerd en wilde we niet geloven dat we werkelijk iets per post zouden krijgen. Maar er werd keurig een zakje met lieveheerbeestjeslarven bezorgd. Ze zijn met zakje en al in de rozenstruik gehangen en hebben storm en regen overleefd, dit dankzij de gebruikskaart met handige tips en maatregelen. Onze rozenstruik staat er prachtig bij, waar eerst de luis opviel zijn het nu alleen nog de rozen die stralen.

Helemaal naar wens

Makkelijk besteld, snel geleverd met een duidelijk verhaal. En de tuin zit nu vol met lieveheersbeestjes, poppen en larven.

Zeer goede service

De communicatie is erg vriendelijk en persoonlijk. De levering moest een dag wachten ivm het weer en het welzijn van de larven. Dit werd duidelijk uitgelegd.

Vlotte levering

Het werkt echt!

Het is een fantastisch concept, wat echt werkt! Binnen een week kon ik al resultaat zien in mijn tuin, waar met name al mijn rozen fors belaagd werden door bladluis. Ik wist dat het op natuurlijke wijze effectief inzetten van de larven van lieveheersbeestjes werkt, ik had ze ook altijd zelf voldoende in mijn tuin, alleen dit jaar niet....Dus larven besteld bij Rood met Zwarte Stippen. De communicatie van dit bedrijfje is heel goed, alles wordt stap voor stap uitgelegd, het kan gewoon niet mis gaan.

Na mijn bestelling kreeg ik direct een mail dat het wat langer zou duren i.v.m. drukte. Toch snel ontvangen. Blij mee.

Superservice met gewenst resultaat

Larven werden een dag later verzonden omdat het te warm was en ze het anders niet tijdens de post zouden overleven. Kreeg hier een duidelijke mail over. Dat is nog eens meedenken. Alle luizen weg (boom wel half kaal omdat ik zelf te laat heb besteld) en overal in de tuin vind ik larven. TOP

Echt top!

Wat fijn dat we onze rozenstruik op een natuurlijke manier van bladluis konden ontdoen. Het zakje met larven ontvingen we redelijk snel. En binnen 2 weken was de luis weg, zoals aangegeven. Heel erg fijn!

Topervaring

Goede levering, ondanks dagje vertraging en redelijk wat regen zijn de bladluizen volledig verdwenen!

De bladluizen zijn bijna allemaal verdwenen

In slechts 2 weken zijn de bladluizen bijna allemaal verdwenen. En het insectenguisje wordt goed bezocht.

good product fast delivery

everything went fine, easy ordering, and fast delivery

Werkt perfect

Snel, makkelijk, zeer effectief, niet duur en goed voor het milieu, wat wil je nog meer? Zeer grote aanrader!

Snel en netjes geleverd, overal dikke larven te zien

Leuk om de natuur een handje te helpen. Nu na anderhalve week zijn er overal flinke larven van lieveheersbeestjes te vinden in mijn met luizen belaagde heg. Ze doen er zich tegoed en ik kijk uit naar de lieveheersbeestjes zelf en hoop dat ze nog even blijven ivm het luizenparadijs waarin ze verkeren!

Super concept, helaas wel weinig levende larfjes

Ik vind dit zo'n goed systeem! Ik had helaas wel veel dode larfjes in het zakje, en het heeft dan ook niet geholpen. Vorig jaar een gekoelde variant binnen gekregen, dat ging wel goed!

Hoi Sanne, Ik zie dat ik nog helemaal niet op jouw review heb gereageerd, excuus daarvoor dat was niet mijn bedoeling! Vervelend om te lezen dat je veel dode larven in het zakje hebt aangetroffen. Inmiddels is het natuurlijk alweer wat langer geleden dus ik kan me voorstellen dat je niet meer precies weet hoe dat er uit zag, maar het komt regelmatig voor dat de achter gebleven vervellingen worden aangezien voor dode larven. Behulpzaam om te weten is dat wij jonge larven versturen. Naast het feit dat deze langer op het gewas blijven heeft het ook voordelen wanneer we te maken krijgen met vertragingen die de postbezorging regelmatig op lopen. Kleiner larven vervellen snel achter elkaar en wanneer dat ook in het zakje gebeurt is dat prettig. Ze zitten dan namelijk 24 uur stil, lijken dood maar zijn volop in leven en ondertussen hebben ze geen last van de reis. Het nadeel van de kleinere larven is dat ze slechter zichtbaar zijn en het nadeel van het vervel proces kan zijn dat mensen denken dat de larven dood zijn omdat ze aan het vervellen zijn of de achter gebleven vervellingen aanzien voor dode larven. Het feit dat de inzet van de larven niet geholpen heeft, bevestigd natuurlijk de gedachten van de dode larven, maar kan ook zijn dat er mieren op het gewas aanwezig waren? Mieren beschermen namelijk de luizen en maken het de larven lastig om de luizen te bestrijden. En het kan natuurlijk ook gewoon een keer niet goed gaan. Wij behandelen de larven zo respectvol en zorgvuldig mogelijk, maar vanaf het moment dat ze met de post meegaan heb ik geen invloed meer op wat er dan met ze gebeurt. Dus er zijn vele opties voor uitleg waardoor je gezien hebt wat gezien hebt. Wanneer je na het lezen van dit bericht van mening bent dat het toch om dode larven ging, hoor ik dat graag van je en vinden we samen vast een passende oplossing. Hartelijke groet, Sandipa van Bruggen

Nu al veel minder bladluizen

Over Rood met Zwarte Stippen

Rood met Zwarte Stippen is een webwinkel waar consumenten eenvoudig en snel lieveheersbeestjes en allerlei andere natuurlijke vijanden tegen plagen in de tuin kunnen bestellen. Uiterlijk de volgende werkdag worden ze verzonden en ze gaan gewoon door de brievenbus, wel zo handig. Het is onze missie om consumenten te laten ervaren hoe eenvoudig en effectief het is om de natuur in te zetten bij het bestrijden van plagen, zoals bijvoorbeeld bladluis, in de tuin. De natuur kan alles zelf oplossen, alleen heeft ze af en toe onze hulp nodig om weer in balans te komen. En die hulp kunt u eenvoudig organiseren. Nieuwsgierig? Lees verder op www.roodmetzwartestippen.nl