Onze lupines zaten opeens onder de luis, de larven hadden een feestmaal. Inmiddels staan de lupines er weer stralend bij.

Bladluis is weg, 5 sterren

Ik ging de eerste bladluizen even volgen, kijken wat ze gingen doen. De buren verklaarden me nu echt voor gek, ze zien me elke dag naar een 40 cm hoge klimop staren.. De eerste bladluis werd gegrepen door een mier. De tweede ook, en de derde.. toen dacht ik echt shit, dat had ik moeten weten dan had ik eerst de mieren aangepakt. Ik balen. Maar wat denk je, 10 dagen later komt buurman naar me toe en zegt alles is weg he? Ik zoeken, helemaal clean. Is het dus toch gelukt. Nu heb ik ook een paar beginnende lieveheersbeestjes op de auto gevonden. Soort van cocon. Dus ze zijn klaar, uitgegeten, plantje heeft ineens weer groene blaadjes, de wereld 100 lieveheersbeestjes rijker, iemand heeft weer geld verdiend en ik heb de buurvrouw blij gemaakt. Dit is gewoon 5 sterren. 6. Maar dat kan je niet invoeren. Dus laat je strichnine voortaan maar in de kast.

Werkt fantastisch

Binnen 2 weken waren we van de luizen verlost. Het is wel belangrijk om er voor te zorgen dat de mieren ook wegzijn want die verdedigen de bladluizen.

Snelle levering. Fijn in de brievenbus.

Het pakket is prima geleverd, gebruiksaanwijzing duidelijk. Helaas hebben alle mieren de larve opgegeten en zijn er geen lieveheersbeestjes uitgekomen.. voer voor de mieren dus!

Beste Zoha, Dat is vervelend! Mieren beschermen inderdaad de luizen en vallen de larven aan, waardoor het ze soms onmogelijk gemaakt wordt om de luizen op te eten. De mieren eten de larven niet, maar verdedigen de luizen, omdat ze dol zijn op de honingdauw, het plakspul wat de luizen uitscheiden. Mieren weren of bestrijden helpt de bestrijding van de luizen. Tips hoe je dit zonder gif zou kunnen doen vindt je in de tekst bovenaan deze pagina: https://www.roodmetzwartestippen.nl/webshop/natuurlijke-vijanden/mieren/ Ik hoop dat die je gaan helpen. Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Geen lieveheersbeestje te bekennen!

Informatie voorziening en bezorging via post prima, maar nu twee weken verder en heb geen enkel lieveheersbeestje in de tuin gezien. Ik heb de instructies op de verpakking exact opgevolgd maar niets. En dat terwijl er op het strand kennelijk een ware plaag is. Ondertussen vreten de bladluizen lekker door aan mijn planten. Geen aanrader dus

Beste Dick, Fijn dat je mij laat weten dat je niet tevreden bent over de werking van de larven. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je gaat zien dat de luizen verdwijnen. Kan het zijn dat er mieren op de planten aanwezig zijn? Mieren beschermen namelijk de bladluizen en vallen de larven aan. Het helpt de bestrijding van de luizen wanneer je mieren weert of bestrijdt. De ontwikkeling van larve tot volwassen lieveheersbeestje duurt ongeveer 3 tot 5 weken, dus in jouw geval zou het zo moeten zijn dat je de eerste lieveheersbeestjes ziet. Zeker omdat er nog luis is. Dat je die niet ziet, vind ik een interessant gegeven en ik ben benieuwd wat daar de reden van kan zijn. Wanneer je het prettig vindt als ik hierover met je meedenk, voel je dan vrij om mij wat foto's van de planten en de luizen te sturen, liefst in groot formaat, dan kijk ik even met je mee. Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Zo ga je niet met klanten om

De bestelling die ik heb gedaan was helaas niet op orde, van de 25 beloofde lieveheersbeestjes kwamen er maar 7 aan, waarvan de helft binnen een paar uur dood op de grond lag. Daar had ik pech mee, maar goed, zoiets kan gebeuren. Lang getwijfeld of ik dit zou moeten melden, uiteindelijk toch mijn klacht gemaild. Wat me vooral tegen de borst stuit is de manier waarop er defensief op mijn klacht gereageerd wordt, en alle schuld bij mij (de klant) wordt neergelegd. Dat ik geen recht meer heb op restitutie snap ik, maar blijkbaar is een beetje empathie ook te veel gevraagd. Heel vervelende ervaring.

Beste Tim, Jammer dat je onze mailwisseling ervaren hebt als een heel vervelende ervaring. Zoals al eerder aan je geschreven gaat onze mailwisseling voor mij niet over schuld of wantrouwen, voor mij gaat het over contact maken en samen leren en naar oplossingen zoeken. Ik vind het jammer om te lezen dat je het gevoel van schuld en wantrouwen niet los kan laten. Daardoor is het voor mij onmogelijk om je een gevoel van empathie te geven en zul je mijn reactie als defensief en met gebrek aan empathie blijven ervaren, ondanks dat dat voor mij niet zo is. Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Twijfelachtig

Ik had 30 larven besteld en toen ik de verpakking open maakte heb ik er 7 of 8 levend gezien. Volgens zeggen zitten er ook héél kleine in maar het leek ons dat die dood waren. Ook veel lege velletjes. Zodra de levende de VLINDERSTRUIK in gingen heb ik ze niet meer gezien.

Beste R, De natuur heeft zoveel waarover wij ons kunnen verbazen en er is zoveel wat anders gaat dan wij vaak denken, dus ik kan me voorstellen dat het gevoel daarbij twijfelachtig is. De larven zijn klein en vaak ook lastig te zien. Sommige zijn groter, andere nog maar in het eerste vervel stadium en daardoor lastig te zien. Goed om te weten is dat wij dit jaar, anders dan andere jaren nog kleinere larven versturen. Dat heeft alles te maken met de vertragingen die de postbezorging regelmatig op lopen. Kleiner larven vervellen veel en dat is fijn wanneer dat in het zakje gebeurt. Ze zitten dan namelijk 24 uur stil, lijken dood maar zijn dat zeker niet. Het nadeel van de kleinere larven is dat ze slechter zichtbaar zijn en dat levert ons weer veel vragen op. Maar dat weegt niet op tegen het feit dat we graag diervriendelijke een kwalitatief hoogstaand product willen afleveren. Voordat de larven verpoppen, vervellen ze drie keer. In deze fase zitten ze stil en lijken ze dood, maar dat zijn ze niet. Belangrijk is dan ook om ze niet te verstoren, dat kan dodelijk voor ze zijn. Dit is met name ook de reden dat wij adviseren de larven uit te strooien over de gewassen of het zakje op te hangen in het gewas en niet met de hand uit te zetten. Ook al is de bedoeling nog zo goed, voor de larven is dit vaak minder prettig. Ik hoop dan ook dat u het zakje heeft opgehangen in de Vlinderstruik, zodat de larven op hun eigen tempo de struik in konden klimmen. De lege velletjes die u in het zakje zag, zijn de achtergebleven vervelhuidjes van de larven en dat is dus een goed teken. Want elke velletje geeft aan dat er weer een larve groter is geworden. Ik ben benieuwd of u ook ziet dat het aantal luizen is afgenomen, want dat is natuurlijk wel de bedoeling. Mocht dat niet zo zijn voelt u zich dan vrij om mij wat foto's van de struik en de luizen te sturen dan kijk ik even met u mee. Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Heel tevreden na overleg

Aanvankelijk een ‘probleempje’ bij levering. Na overleg prima opgelost. Product daarna in goede orde ontvangen. Snel en goed geholpen. En nu even geduld, dan is het probleem in mijn tuin straks ook op natuurlijke wijze opgelost!

Fantastisch en zorgzaam

Door de coronacrisis zou de post langer onderweg kunnen zijn. Ze belde me om te overleggen, zodat ik het op de juiste datum zou ontvangen. Daarnaast ook nog nuttige informatie ontvangen. Heel vriendelijk!!

uitstekend

goede snelle levering met duidelijke site

Luis weg, volop komkommers

Voor het eerst in ruim twintig jaar komkommerplant in hobbykas vol met groene luis. Klein zakje met larven besteld; binnen een week vrijwel alle luis weg. Geniet sindsdien van grote komkommeroogst. Superoplossing!

Werkt super

Op een maandag besteld de dag erna al in huis. De larven hebben hun werk perfect gedaan. Zou het zeker aanbevelen.

many ladybugs arrived already dead

many ladybugs arrived already dead. this makes the actual price per ladybug quite high

Beste Marco, Dank voor je reactie en fijn dat je deze ervaring deelt. Kan het zijn dat de dode larven achtergelaten vervellingen zijn? Deze lijken veel op dode larven, echter het verschil is dat er doorheen kunt kijken. Doordat de larven ook in het zakje vervellen, levert dit nog wel eens verwarring op. Ook lijken de larven die aan het vervellen zijn dood, maar niks is minder waar, zij bereiden zich voor op een volgende levensfase. Mocht je een andere ervaring hebben, dan hierboven beschreven dan hoor ik dat graag van je. Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Wat een leuke manier om mijn roos weer helemaal gezond te krijgen!

Van het gebruik van larven van lieveheersbeestjes tegen luizen had ik al wel eerder gehoord. Toen was het raak in mijn eigen roos en stond ik in het tuincentrum te dubben welke maatregelen ik zou gaan nemen. Uiteindelijk zonder iets naar huis gegaan en eerst Google geraadpleegd. Daar kwam ik Rood met Zwarte stippen tegen. Het resoneerde direct. Wat een leuke site en een nog leukere visie! Direct besteld. De dag dat ze binnenkwamen waren we verwachtingsvol. Het weer was perfect dus hebben we het zakje direct open in de rozenstruik gehangen. Als kleine soldaatjes kropen ze uit de verpakking. Het was feestelijk en zelfs een vriendin kwam op "kraamvisite" haha. Na een uurtje of twee was er niet één meer te zien. Maar mijn roos knapte per dag op. De knoppen die voorheen overbevolkt waren door de luizen werden steeds schoner en sprongen prachtig open! Inmiddels staat mijn roos weer in volle glorie en raad ik overal en iedereen deze verkoper aan! Ik zal het een volgende keer zo weer doen. Ik heb direct achter de rozenstruik een lieveheersbeestjeshotel opgehangen en hoop dat ze daar komen logeren in de winter. Bedankt!

Beste Sara, Dank voor het delen van je ervaring. Ik heb genoten van elke regel die je schrijft. Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

2e jaar dat ik larven van lieveheersbeestjes heb besteld voor de aanpak van luizen in mijn tuin. Binnen 2 weken alle luizen verdwenen. Ik raad deze milieuvriendelijke oplossing heel erg aan.

Snelle levering en weg luizen!

Erg blij met de natuurlijke bestrijding van de bladluizen in mijn tuin. De larven zijn snel geleverd en hebben zich goed kunnen voeden aan de luizen.

Geen lieveheersbeestje gezien

Wij hebben de larven in ons plantenkassen gedaan waar op enkele planten luizen zaten, maar helaas; ik zie nog steeds geen enkel lieveheersbeestje. Dus zending etc. Was prima geregeld, uitleg ook, maar dan wil ik toch ook graag wat lieveheersbeestjes !

Beste Mirjam, Je maakt me nieuwsgierig; heb je nog last van luizen in de kas? Wanneer de larven namelijk niet meer genoeg te eten hebben zullen ze elders op zoek gaan en dat geldt ook voor de volwassen lieveheersbeestjes. De larven groeien binnen 3 tot 5 weken uit tot volwassen lieveheersbeestjes. Wanneer er dan nog voldoende luizen zijn voor zowel de larven als de volwassen beestjes zullen ze eitjes leggen en zo zorgdragen voor een biologisch evenwicht. Echter wanneer er niet meer voldoende luizen zijn, zullen ze wegvliegen en zul je geen volwassen lieveheersbeestjes zien. Ik vind het interessant dat je het niet zien van volwassen lieveheersbeestjes aanpak als reden om ons onvoldoende te beoordelen en ons zelfs niet aan te bevelen. Volgens mij hebben zowel de larven als wij precies gedaan wat er van ons verwacht wordt en ben jij een nieuwe ervaring rijker. Laat de natuur je verwonderen! Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Super snelle service en resultaat binnen 2 gerarandeerd.

De bestelling werd netjes op tijd via brievenbus geleverd. Er zit een duidelijke beschrijving bij. Binnen een paar dagen zag je de eerste lieveheersbeestjes al aan het werk. Mooi om de natuur zijn werk te laten doen. Binnen 2 weken was ik met 50 lieveheersbeestjes van 3 grote struiken van 3 meter vol met bladluis af. Een echte aanrader.

geen verschil gezien na toepassing

Ik ben er helemaal voor natuurlijke bestrijdingdmiddelen te gebruiken , vooral in de tuin. Na bestelling van drie zakjes met larvene van onze-lieve-heer beestjes heb ik ze volgens instructies geplaatst. Ik heb geen verschil daarna gezien en weet ook nietof de larven nog wel in leven waren want ik heb geen enkele beweging waargenomen. JS

Beste Jim, Goed dat je mij laat weten dat je niet tevreden bent over de inzet van de larven. Dat je weinig beweging ziet is niet vreemd, echter het is wel de bedoeling dat je ziet dat de bladluizen overlast afneemt. Uit je mail lees ik dat dat niet zo is. Wanneer je mij wat foto's stuurt van de gewassen waar je de larven in hebt uitgezet en tevens wat foto's van de plaag, dan kijk ik even met je mee. Zou jij dan willen kijken of er mieren in het gewas aanwezig zijn? Ik hoor graag. Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

snelle, handige levering en direct resultaat!

snelle, handige levering en direct resultaat!

Snelle verzending en snelle werkers tegen bladluizen

Mijn kleine appelboom zat onder de bladluizen en mieren. Ik heb voor de zekerheid volwassenen en larven besteld, ze gingen meteen aan het werk (nadat ik de mieren heb afgespoeld en een mechanische barrière heb gemaakt zodat ze niet terug komen en de larven lastig vallen). Dinsdag avond uitgezet en eind van de weer geen bladluis meer te zien. De larven helaas ook niet meer. De volwassenen zijn daarna ook vetrokken, maar appelboom is weer blij en ik heb toch iets voor de natuur gedaan.

snel en goed verpakt

Snel en goed verpakt

Mijn rozenstruik bloeit weer bladluisvrij dankzij de larven van de lieveheersbeestjes. Ik zag al heel snel resultaat. Zeker een aanrader, heel duidelijke instructies ook.

Eindelijk een gifloos alternatief!

Wellicht wat duurder dan een flacon gif, maar net zo effectief! Via deze weg kun je de nieuwe generaties wel recht in de ogen aankijken :)

nette en snelle levering

Het pakketje was snel in huis aan bestelling. Ook zat er nog een duidelijke gebruiksaanwijzing bij. Ik ben tevreden en het werkt zichtbaar.

Over Rood met Zwarte Stippen

Rood met Zwarte Stippen is een webwinkel waar consumenten eenvoudig en snel lieveheersbeestjes en allerlei andere natuurlijke vijanden tegen plagen in de tuin kunnen bestellen. Uiterlijk de volgende werkdag worden ze verzonden en ze gaan gewoon door de brievenbus, wel zo handig. Het is onze missie om consumenten te laten ervaren hoe eenvoudig en effectief het is om de natuur in te zetten bij het bestrijden van plagen, zoals bijvoorbeeld bladluis, in de tuin. De natuur kan alles zelf oplossen, alleen heeft ze af en toe onze hulp nodig om weer in balans te komen. En die hulp kunt u eenvoudig organiseren. Nieuwsgierig? Lees verder op www.roodmetzwartestippen.nl