Superservice met gewenst resultaat

Larven werden een dag later verzonden omdat het te warm was en ze het anders niet tijdens de post zouden overleven. Kreeg hier een duidelijke mail over. Dat is nog eens meedenken. Alle luizen weg (boom wel half kaal omdat ik zelf te laat heb besteld) en overal in de tuin vind ik larven. TOP

Echt top!

Wat fijn dat we onze rozenstruik op een natuurlijke manier van bladluis konden ontdoen. Het zakje met larven ontvingen we redelijk snel. En binnen 2 weken was de luis weg, zoals aangegeven. Heel erg fijn!

Topervaring

Goede levering, ondanks dagje vertraging en redelijk wat regen zijn de bladluizen volledig verdwenen!

De bladluizen zijn bijna allemaal verdwenen

In slechts 2 weken zijn de bladluizen bijna allemaal verdwenen. En het insectenguisje wordt goed bezocht.

good product fast delivery

everything went fine, easy ordering, and fast delivery

Werkt perfect

Snel, makkelijk, zeer effectief, niet duur en goed voor het milieu, wat wil je nog meer? Zeer grote aanrader!

Snel en netjes geleverd, overal dikke larven te zien

Leuk om de natuur een handje te helpen. Nu na anderhalve week zijn er overal flinke larven van lieveheersbeestjes te vinden in mijn met luizen belaagde heg. Ze doen er zich tegoed en ik kijk uit naar de lieveheersbeestjes zelf en hoop dat ze nog even blijven ivm het luizenparadijs waarin ze verkeren!

Super concept, helaas wel weinig levende larfjes

Ik vind dit zo'n goed systeem! Ik had helaas wel veel dode larfjes in het zakje, en het heeft dan ook niet geholpen. Vorig jaar een gekoelde variant binnen gekregen, dat ging wel goed!

Hoi Sanne, Ik zie dat ik nog helemaal niet op jouw review heb gereageerd, excuus daarvoor dat was niet mijn bedoeling! Vervelend om te lezen dat je veel dode larven in het zakje hebt aangetroffen. Inmiddels is het natuurlijk alweer wat langer geleden dus ik kan me voorstellen dat je niet meer precies weet hoe dat er uit zag, maar het komt regelmatig voor dat de achter gebleven vervellingen worden aangezien voor dode larven. Behulpzaam om te weten is dat wij jonge larven versturen. Naast het feit dat deze langer op het gewas blijven heeft het ook voordelen wanneer we te maken krijgen met vertragingen die de postbezorging regelmatig op lopen. Kleiner larven vervellen snel achter elkaar en wanneer dat ook in het zakje gebeurt is dat prettig. Ze zitten dan namelijk 24 uur stil, lijken dood maar zijn volop in leven en ondertussen hebben ze geen last van de reis. Het nadeel van de kleinere larven is dat ze slechter zichtbaar zijn en het nadeel van het vervel proces kan zijn dat mensen denken dat de larven dood zijn omdat ze aan het vervellen zijn of de achter gebleven vervellingen aanzien voor dode larven. Het feit dat de inzet van de larven niet geholpen heeft, bevestigd natuurlijk de gedachten van de dode larven, maar kan ook zijn dat er mieren op het gewas aanwezig waren? Mieren beschermen namelijk de luizen en maken het de larven lastig om de luizen te bestrijden. En het kan natuurlijk ook gewoon een keer niet goed gaan. Wij behandelen de larven zo respectvol en zorgvuldig mogelijk, maar vanaf het moment dat ze met de post meegaan heb ik geen invloed meer op wat er dan met ze gebeurt. Dus er zijn vele opties voor uitleg waardoor je gezien hebt wat gezien hebt. Wanneer je na het lezen van dit bericht van mening bent dat het toch om dode larven ging, hoor ik dat graag van je en vinden we samen vast een passende oplossing. Hartelijke groet, Sandipa van Bruggen

Nu al veel minder bladluizen

Alle luizen zijn weg. Kamperfoelie groeit weer!

Zoals stond beschreven hing ik het zakje op en zag al gauw de larven kruipen. Mijn man was sceptisch maar inderdaad na een tijdje waren de luizen weg en zag je de kamperfoelie opknappen en verder groeien.. Echt een aanrader.

TOP

Wat een geweldige diertjes. De larven werken als gek en mijn rozen en andere planten zien er weer gezond uit. Diegene die beweren dat ze gif nodig hebben om luis weg te krijgen leven op een andere planeet. De winkel is snel, betrouwbaar, communicatief, en heeft uitstekende lieveheersbeestlarven. Gewoon TOP!

Werkt uitstekend, binnen een paar dagen alle luizen weg!

Bij droog weer het zakje opgehangen in de pruimenboom. De beestjes gingen gelijk aan het werk. Na een paar dagen zag de pruimenboom er goed uit. geen plakspul meer uit de boom, we konden er weer fijn onder zitten.

Snelle levering die voldoet aan omschrijving.

Inmiddels al twee jaren op rij lieveheersbeestjes larven gekocht. Beide keren was de levering snel en voldoet deze aan de omschrijving. Ze dragen zorg voor het pakket en de inhoud daarvan.

Werkt fantastisch!

Onze prachtige treurbeuk zat onder de wolluis. We hebben er een zakje laagje ingehangen. Binnen een week was alles weer normaal! Alle luis weg! En nu zien we dat de larfjes popjes worden. Leuk hoor!

Super goed

Ik kreeg Rood met Zwarte Stippen aanbevolen van mijn overbuurvrouw om de luizen in mijn klimroos te bestrijden. Online had ik wel allerlei middeltjes gevonden, maar ook veel opmerkingen dat het allemaal niet werkte. Na ontvangst meteen het zakje met de larven opgehangen en al vrij snel zag ik resultaat. Eerst herkende ik de zwarte beestjes niet als larve van het lieveheersbeestje. Maar als snel werd het mij duidelijk. De hele roos zat er vol mee en geen luis meer te bekennen.

Goede biologische oplossing.

Ik word altijd blij als ik lieveheersbeestjes zie. Ik weet dan dat de planten iets veiliger zijn. Ik had 100 larven besteld. Ik begrijp zeer zeker dat een precies aantal niet lukt. Maar ik had er wat te weinig gekregen. Verder ben ik tevreden.

Beste Erwin, We hebben naast deze review ook zeer prettig mailwisseling gehad, fijn dat dat zo kan. Tot op heden heb ik nog geen mail van je gehad over het uitblijven van resultaat, betekent dat dat ik er vanuit kan gaan dat de planten inmiddels luisvrij zijn? Ik hoor het graag. Hartelijke groet, Sandipa

Werkt super!

De beestjes doen hun werk uitstekend!

Werkt echt

Elk voorjaar opnieuw zitten mijn prachtige rozen onder de luizen (helaas), en ik bestel nu al een paar jaar 1x in het voorjaar 2 zakjes met lieveheersbeestlarfjes (voor elke roos 1) en dan ben ik binnen een paar weken (afhankelijk van hoe erg de roos onder de luis zit) voor de rest van dat jaar van de luizen af!

Geen bladluis meer

Top!!

50 beestjes uitgezet!

Gemakkelijk in gebruik, snelle levering, goed verpakt!

het werkt

Mijn planten die zwaar aangevallen werden door bladluizen, werden gered door een zakje lieveheersbeestjeslarven van "rood met zwarte stippen" en ze overleven de winter.

Erg tevreden: zwarte luizenplaag verholpen

Onze vlier was bedenkt met tienduizenden (!) zwarte luizen, helemaal vol, echt een plaag. Het ophangen van het zakje lieveheersbeestje-larven voelde als een grap, en na een paar dagen de zakjes weggehaald en de hoop opgegeven. Maar wonder boven wonder: na een paar weken zat de vlier vol met groot gegeten larven, netjes gedistribueerd over de hele plant, lekker te eten aan de luizen, en de plaag is mooi onder controle gekomen. Zonder een drupje bestrijdingsmiddel.

Het werkt!

De larven hebben hun werk goed gedaan.

Slecht

Omdat wij dopluis hadden in de appelboom heb ik de larven besteld maar helaas heeft het niets gedaan. Geen lieveheersbeestjes te zien en de appelboom zit nog steeds vol met wollige dopluis. 31 euro in de sloot gegooid helaas.

Hoi Kees, Wat vervelend dat de boom nog steeds vol zit met wollige dopluis. Dat maakt mij ook nieuwsgierig, zit er wollige dopluis of appelbloedluis in de boom? Wanneer er namelijk sprake is van appelbloedluis zal het lange tijd duren voordat je resultaat gaat zien, maar dat wil niet zeggen dat er niks gebeurt in de boom. De larven eten namelijk de eitjes die in de wol verstopt liggen weg en de luizen zelf. Doordat de wol niet weg gegeten wordt, kan het lijken alsof er niks gebeurt, maar dat is zeker niet het geval. Ook is het verstandig om te kijken of er mieren tegen de stam van de boom omhoog lopen. Wanneer dat zo is, is het raadzaam om de mieren te weren. Meer hierover lees je hier: https://www.roodmetzwartestippen.nl/webshop/natuurlijke-vijanden/wollige-dopluis-en-appelbloedluis/waar-moet-ik-op-letten/ Dat je nog geen volwassen lieveheersbeestje hebt gezien is niet vreemd. De ontwikkeling van larve tot volwassen lieveheersbeestje duurt 3 tot 5 weken. Mocht je het fijn vinden wanneer ik met je meekijk, voel je dan vrij om foto's van de boom en meerdere foto's van de plaag en plaag druk te sturen. Voor een volgende keer nodig ik je uit om mij te mailen bij onvrede ipv te wachten op een uitnodiging voor een review. Je onvrede had ik dan al eerder weg kunnen nemen door informatie en advies te geven, waardoor jij vast een prettiger gevoel aan je aankoop had over gehouden. Ik hoop dat je de natuur de kans geeft om je te laten verwonderen, de natuur is vast harder voor je aan het werk dan je denkt! Hartelijke groeten, Sandipa van Bruggen

Lieveheersbeestjes to the rescue!

Net onze tuin opgeknapt (na de storm), bleek er bladluis in een van de bomen te zitten. De larven uitgezet en het lijkt te helpen (geen honingdauw meer). We hebben ook de anti-mieren tape gebruikt om zo de larven de beste kans te geven. Uitstekend ‘product’ en snelle levering!

Donkerstraat 17 4063CW Heesselt

+31 (0)611 711 010

Over Rood met Zwarte Stippen

Rood met Zwarte Stippen is een webwinkel waar u simpel en snel lieveheersbeestjes en allerlei andere natuurlijke vijanden tegen plagen in uw tuin kunnen bestellen. We verzenden het grootste gedeelte via briefpost, wel zo handig. Het is onze missie om u te laten ervaren hoe eenvoudig en effectief het is om de natuur in te zetten bij het bestrijden van plagen, zoals bijvoorbeeld bladluis, in de tuin. De natuur kan alles zelf oplossen, alleen willen wij daar vaak niet op wachten. Lieveheersbeestjes zijn dan een positieve en milieu vriendelijke oplossing voor beide partijen: Ze helpen u van de overlast af en tegelijkertijd wordt de natuur, op een voor haar passende manier, een handje geholpen om in balans te komen. En die hulp kunt u eenvoudig organiseren. Nieuwsgierig? Lees verder op www.roodmetzwartestippen.nl