Werelds

Gewoon goed

Overweldigend resultaat!

Makkelijk bestellen. Snel geleverd. Biologisch de dynamiek niet in de war sturen. Een prachtige, grote vlier, dit jaar onder miljoenen luizen. Alle groene takken en de onderkant van alle bladeren bedekt met een laag luizen. Dit jaar is luizen jaar (weinig vorst, veel vocht). Maar nu, na 2 weken: van miljoenen luizen naar honderden larven. Ze hebben de Vlier overgenomen en gered! Dus: een absolute aanrader! Doe alle chemie in de ban en laat de natuurlijk haar werk doen. Klein nadeel: wel wat prijzig.

Snel en duidelijk

Snelle levering, duidelijke uitleg op de verpakking over het uitzetten. Tip: mogelijkheid uitleggen om de larven te verdelen over meerdere bomen.

mooi natuurlijk alternatief

Een fijne website,mooi product. Snel geleverd ennetjes verpakt. En een uitstekend alternatief voor chemische bestrijdingsmiddelen.

Betrouwbare webshop met lovenswaardige missie en sympathieke service

In mei dit jaar schreef ik een review over mijn ervaringen met Rood Met Zwarte Stippen en de werking van lieveheersbeestlarven. Ik had ze besteld omdat ik twee geraniums binnen op de vensterbank heb staan die onder de bladluis zaten. Ondanks dat er ruim voldoende larven waren ingezet was er na vier, vijf weken nog weinig resultaat te zien. Maar inmiddels is daar tot mijn grote vreugde verandering in gekomen: drie maanden na het inzetten van de larven zijn de luizen volledig verdwenen! Overal op de geraniums zie ik nu kleine zwarte kevertjes zitten. Ze ogen levenloos, maar zijn kennelijk nog uiterst hongerig en vitaal. Nergens lieveheersbeestjes te zien, maar ook geen honingdauw meer op de vensterbank. Wel verschijnt er mooi fris groen blad aan de planten. Zo blijkt maar weer eens: geduld en vertrouwen zijn een groot goed, zeker waar het gaat om natuurlijke processen. Ik heb hier weer veel van opgestoken en ben onder de indruk van (en heel dankbaar voor!) dit wondertje van moeder natuur.

Dank voor je mooie woorden Erica! Hartelijke groeten, Sandipa

Geweldige manier om m’n planten te helpen

Heb al meerdere keren m’n planten kunnen redden Van luis en spint

Prettig

Duidelijke website, snelle levering en binnen 3 weken zijn de rozen zonder luis.

Geen lieveheersbeestje gezien

Met geduld gewacht op het lieveheersbeestje….gebeurde niet…er waren geen mieren….wel nog de nodige luis

Beste Anneke, Wat vervelend dat er nog wel luis op het gewas aanwezig is, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Goed dat je gecontroleerd hebt of er mieren in het gewas aanwezig zijn. Soms zijn dat er meer dan je denkt te zien. Mieren melken namelijk de luizen en nemen de voeding mee naar hun nest. Zo kan het dus zijn dat je niet heel veel mieren in het gewas ziet, maar dat de stroom mieren de plant in en uit groot is. Mieren maken het de larven lastig en soms onmogelijk om de luizen te eten. Een dikke laag Vaseline of uierzalf om de onderzijde van de stam van het gewas, geeft meestal snel zicht op de aanwezigheid van mieren. Dat je nog geen lieveheersbeestjes ziet is niet vreemd, de ontwikkeling van larve tot volwassen lieveheersbeestje duurt 3 tot 5 weken. In de tussentijd eten de larven wel al volop luizen. Wanneer er niet meer voldoende luizen zijn voor zowel de larven als de volwassen beestjes zullen de volwassen lieveheersbeestjes wegvliegen. Wanneer er meer dan genoeg te eten is, zullen ze eitjes leggen. Op deze manier zorgen ze zelf voor een biologisch evenwicht. Omdat je aangeeft dat er geen mieren zijn en de larven lang genoeg in de plant zitten om de luizen weg te eten, ben ik benieuwd wat er aan de hand is. Wellicht kun je mijn tip van de Vaseline of uierzalf toepassen om nogmaals de aanwezigheid van mieren te checken. Mocht je die dan niet signaleren voel je dan vrij om mij wat foto's te sturen van het gewas een een paar foto's in groot formaat waarop ik de plaag en de plaag druk goed kan zien, dan kijk ik even met je mee. Hartelijke groet, Sandipa van Bruggen

Goed geholpen en blije beestjes

De lieveheersbeestlarves kruipen enthousiast door de struiken en de bladluis neemt goed af!

uitstekend

binnen een paar dagen was ik van de luis in mijn zwartebessen struiken af

't werkt zoals beschreven

gewoon goed!

Dit is echt zo'n leuk bedrijf om iets te bestellen!

Ik ben echt heel erg blij met het werk dat de larven doen. Ik heb er misschien wel wat veel gekocht, maar ik ben bijna luizenvrij. Omdat ik de larven natuurlijk een zo goed mogelijke omgeving wil geven heb ik naderhand nog een lieveheersbeestjes huisje gekocht, maar ze hadden mijn bestelling per ongeluk verwart met een bestelling voor larven, die worden alleen op vaste dagen verstuurt. Daarom duurde het ietsjes langer, wat absoluut geen probleem was, maar ze hadden het verstuurd met een handgeschreven excuusbriefje. Super sympathiek!! Ook wordt alles verstuurt met duidelijke en leuk geschreven gebruiksaanwijzing. Ik raad ze absoluut aan!

Dank voor je positieve review. Erg leuk om je enthousiasme te lezen, daar doe ik het voor! Hartelijke groet, Sandipa

Binnen 2 weken waren alle planten luisvrij

Lekker natuurlijk

Natuurlijke bestrijding luis werkt prima. Niet goedkoop en ook niet het snelst maar wel lekker natuurlijk

Bijzonder aardige, behulpzame en klantvriendelijke benadering.

Sandipa is een ontzettende aardige vrouw die je ten alle tijden helpt met raad en daad. Ik heb voor het eerst larven van lieveheersbeestjes gekocht. Als beginner had ik wat vragen en heb twee keer gebeld met Sandipa. Beide keren werd ik uitgebreid te woord gestaan met goede adviezen. De larven zijn nu hun maaltijd aan het nuttigen in mijn sambucus. Ik ben heel blij dat ik op deze natuurlijke manier van de bladluizen af kom.

Snel van de luizen af

Voor het tweede achtereenvolgende jaar zit mijn net geplante komkommerplant vol bladluizen. Even lieveheersbeestlarfjes bestellen bij Rood met Zwarte Stippen en twee dagen later kruipen de eerste jonge lafjes hongerig over de plant. In no-time is de hobbykas luisvrij en groeit de komkommerplant naar hartenlust. Voor volgend jaar hoef ik niet meer te twijfelen.

Eerdere jaren leek de kwaliteit beter……

Zoals een aantal jaar weer een bestelling gedaan ivm bladluis in de fruitplanten en boompjes. Eerdere jaren was het vrij snel actie vanuit de larven en nam het aantal bladluizen snel af. Je zag de larven ook vrij snel boven in de planten en bomen hun werk doen. Dit jaar echter lijkt de kwaliteit slechter. Minder larven zijn uit het zakje gekropen…..we snappen niet of dit komt door wellicht het weer of de kwaliteit van de larven zelf….. ze niet nat geregend in elk geval. Levering van de larven was zoals elk jaar prima!

Hoi Erik, Hartelijk dank voor je review. Fijn dat je laat weten dat je minder tevreden bent dan anders en tegelijkertijd vind ik je review ook streng: Een dikke onvoldoende en je beveelt ons niet aan, dat zijn best pittige termen in deze online wereld waar mensen eerder geneigd zijn naar de cijfers te kijken en minder vaak de tijd nemen om jouw woorden te lezen. Vorig jaar had je de larven half mei besteld en dan is zowel de nacht als dag temperatuur een stuk hoger dan half april dit jaar. De larven hebben wanneer de nachten koud zijn veel tijd nodig om op te warmen en zijn daardoor een groot deel van de dag trager dan met de temperatuur zoals we die nu hebben. Doordat ze traag zijn, zijn ze ook minder hongerig en duurt het langer voordat de luizen bestreden zijn. De kwaliteit van de larven is hetzelfde als vorige jaar, de omstandigheden anders. Soms geven de achter gebleven vervellingen de indruk dat de larven niet uit het zakje zijn gekropen en daar dood liggen, maar dat is vast niet het geval. Wanneer de voeding uit het zakje op is en de larven hun vervelling hebben afrond zullen ze op zoek zijn gaan naar vers voedsel en zo uiteindelijk jouw gewassen weer luisvrij eten! Mocht je dat resultaat dit jaar niet gaan ervaren, voel je dan vrij om mij wat foto's te sturen van de plaag, dan kijk ik even met je mee. Hartelijke groet, Sandipa van Bruggen

Snel geleverd, netjes verzorgd.

Met zeer vriendelijke belangstelling geholpen met een verbluffend goed resultaat!

Ik zat met een zeer intensief vervelend probleem: luizen aan de buitenkant op ons huis en in de dennenboom naast het huis. Het had mij al veel tijd gekost om te ontdekken wat er voor raar beestje plotseling op de muren van het huis zaten en ook waar het zo ineens vandaan kwam. Uiteindelijlk ontdekte ik via google lens dat het om een luis moest gaan ( gaf aan: Giant Willow Aphid, ofwel grote Wilgenluis ). Maar, wij hebben geen wilgen om het huis. Toen ik ontdekte dat ze in de dennenboom zaten probeerde ik ze te zoeken op: dennenluis, luis in den/ spar/ naaldboom enz. Ik kreeg niet meer informatie dan dat het bladluis moest zijn. Van daaruit ben ik gaan kijken hoe ik dat het beste kon bestrijden, want het werden er echt heel veel.... Ik was ook constant met een bezem de muren van het huis aan het afvegen en ik was nog niet rond of ze zaten er weer. Gekmakend in elk geval. Via internet zag ik wel mogelijkheden om "bladluizen" middels lieveheersbeestjes te bestrijden. Ook vernam ik om eventueel met Lavameel het huis te gaan bepoederen. Dat ben ik als eerste gaan doen en daarnaast zocht ik contact met Sandipa van Rood met zwarte stippen en legde haar het probleem uit. Uit mijn verhaal dacht zij dat het om de "takluis" gaat. Nou, google....., dat je die link niet kon leggen met dennenluis, luis in naaldboom etc..... Maar inderdaad, toen ik "takluis" googlede kwam er informatie naar boven! Je moet er maar opkomen als je van niets weet..... Dank Sandipa voor dat "simpele" woordje! Het was vlak voor Pasen en Sandipa vroeg mij wat foto's van ons "probleempje" door te sturen. Zij wilde toch graag even, na Pasen, navraag doen voordat zij echt kon zeggen welk insect wij konden gaan inzetten tegen deze plaag. Ik was dan ook zeer blij dat zij uiteindelijk aangaf dat wij het beste de 2-stippelige lieveheersbeestjes larven konden inzetten. Zo gezegd, meteen gedaan; een zakje met 250 larven en een zakje met 50 larven besteld alsmede zo'n plaklint voor om de stam tegen mieren.

Goede service veel kennis

Na mijn bestelling nam een medewerker contact op om te adviseren over wat de beste tijd was om de larven in te zetten. Aan de hand van de weersvoorspellingen suggereerde zij om nog een week te wachten om de effectiviteit te vergroten. Ik vond dit een prima service.

Verzending mag sneller.

product kwam netjes aan, verzending mag wat mij betreft wat meer Anno 2022, 3dagen voor een bestelling gedaan op dinsdag vind ik best wat lang. Wondelijk om te zien hoe de natuur een oplossing heeft voor een “probleem”… beestje doen hun werk en lijkt erop dat de bladluis aan het kortste eind gaat trekken.

goed product

Ik koop al een tijdje lieveheersbeestjes als bestrijding tegen bladluis in de tuin. Het werkt goed, ik ben zeer tevreden over deze manier van bestrijden.

Goed geholpen door deze mensen

Goed bereikbaar, snel, vriendelijk en duidelijk antwoord

Ik heb er larven besteld van lieveheersbeestjes tegen bladluis, echter...ze zijn er niet lang geweest. 2 dagen later lag t zakje zonder inhoud op de grond, ondanks dat ik het met een spijkertje had vastgezet. Of de wind of vogels...geen idee. Dus kan helaas niets zeggen over de lieveheersbeestjes zelf. Ook heb ik lijmband besteld en die doet redelijk goed z'n werk. Ik zie af en toe nog wel eens mieren kruipen in het kersenboompje, geen idee hoe dit kan. Mogelijk dat de band om het boompje niet zo strak zit en ze er onder door kruipen. Het is nog een jong boompje, dus dunne stam. Betreft de bladluis heb ik gesproeid met water en volgens mij zijn ze weg. Ik had graag de larven zien uitgroeien tot lieveheersbeestjes en zo weer de natuur gesteund te hebben.

Dat zo klein zo groot kan zijn.

Vol verwachting kwamen de larven. En toen zag ik er maar 10 geschat van de 250.gelukkig met wat geduld was het resultaat geweldig al dat wat ik niet zag eitjes en kleintjes. Hadden hun werk gedaan. Na 1 week was zeker de helft weg van de luizen nu na 2 weken zijn de lieveheersbeestje nog aan het werk om de laaste op te ruimen.

Donkerstraat 17

4063CW Heesselt

+31 (0)611 711 010

Over Rood met Zwarte Stippen

Rood met Zwarte Stippen is een webwinkel waar u simpel en snel lieveheersbeestjes en allerlei andere natuurlijke vijanden tegen plagen in uw tuin kunnen bestellen. We verzenden het grootste gedeelte via briefpost, wel zo handig. Het is onze missie om u te laten ervaren hoe eenvoudig en effectief het is om de natuur in te zetten bij het bestrijden van plagen, zoals bijvoorbeeld bladluis, in de tuin. De natuur kan alles zelf oplossen, alleen willen wij daar vaak niet op wachten. Lieveheersbeestjes zijn dan een positieve en milieu vriendelijke oplossing voor beide partijen: Ze helpen u van de overlast af en tegelijkertijd wordt de natuur, op een voor haar passende manier, een handje geholpen om in balans te komen. En die hulp kunt u eenvoudig organiseren. Nieuwsgierig? Lees verder op www.roodmetzwartestippen.nl