In essentie ondersteunt dit programma je op weg naar diabetes vrij zijn

De info stukken waren interessant, er zitten een goede overdenkingen in die je letterlijk aan het denken zetten. Mijn advies aan Ben is dat hij informatie en adviesmails aan cursisten niet meer ook gebruikt om boeken te verkopen. Je krijgt anders het idee dat het niet om mijn gezondheid gaat maar om de verkoop van boeken.

Hallo Arend, Wat een spijtige reactie. Je geeft aan dat onze cursus geen diepgang heeft. Dat is vreemd aangezien dit tegen elke andere recensie ingaat van cursisten. Welke diepgang mis je precies? Het is een beetje raar om dit nu aan te kaarten. Je hebt een 60 dagen niet goed geld terug garantie waar je geen gebruik van hebt gemaakt. Als jij je aan alles wat wij doen irriteert en aangeeft dat de cursus geen diepgang geeft, waarom maak je dan geen gebruik van je niet goed geld terug garantie? Daarnaast geef je aan dat we enkel uit zijn op boeken verkopen. Dit is helaas niet waar. Wij geven keer op keer aan dat als je lid bent van onze cursus, je GEEN kookboeken nodig hebt. Dat is juist de reden dat we de cursus hebben gemaakt: om mensen niet meer afhankelijk te maken van recepten. Als laatst valt mij op dat je zowel de reflectie momenten van week 5 als van week 12 nooit hebt opgestuurd naar ons. Tevens heb je ons voor, tijdens en na de cursus nog NOOIT een vraag gesteld of om hulp gevraagd. Het is heel lastig om iemand te helpen die nooit om hulp vraagt of een mailtje stuurt. Ik krijg heel eerlijk het gevoel dat je een cursus hebt gekocht waar je weinig mee hebt gedaan en daardoor spijt hebt gekregen van de aanschaf. Dat kan natuurlijk en dat is niet leuk om te lezen, maar het is in mijn optiek erg onredelijk om dit bericht te schrijven en het bijbehorende cijfer te geven. We willen natuurlijk je zoveel mogelijk helpen en je het maximale uit de cursus laten halen. We horen in ieder geval graag van je en indien niet, dan wensen we je veel succes met alles in het leven. Groetjes, Ben

Ben geeft hoop! Niet deelnemen kost je je leven!

Kennis, kunde en belangstelling Ik werd gewoon met een Nuchtere Glucose van 25 naar huis gestuurd. Ik heb toen zelf gebeld met de vraag ik geen medicatie nodig had?! In de middag ben ik gaan goochelen en las ik over diabetes omkeren. Godzij dank ben ik tegen deze cursus aangelopen. Hierdoor werd in 1 oog opslag helder hoe verkeerd ik at. Ik heb gezond leren eten en vooral anders leren eten. En belangrijker van 2000mg medicatie naar 500 gegaan en een gemiddelde glucose van 125 naar minder dan 53. Ik heb hard gewerkt en ook elke dag een uur gesport. Hierdoor rond 70cm afgevallen. Wat ik erg gewaardeerd heb zijn de deskundige adviezen die Ben geeft en de zorg om alle mails zorgvuldig te beantwoorden. Alle vragen kunnen worden gesteld. Als ik op mijn huisarts moest wachten en de POH zat ik nu aan de light frisdranken. Die lieten me alles zelf uitzoeken. De cursus geeft hoop en sleept je door de moeilijke tijden heen. Geeft uitleg over waarom wel of niet en tips. Dit is die €200 meer dan waard! En 3 maanden later (vandaag) is mijn waarde 2 uur na het eten 5.4 terwijl ik om 9 uur vanochtend 500g meltformine ingenomen heb. Ik werk er naartoe om te stoppen. Hier heeft mijn arts nog nooit van gehoord. Hij was tevreden met een waarde van 8. “Het zou nooit meer onder de 7 komen. En zie nu! Heel fijn! Dankjewel!

DOM methode geeft je je levenskwaliteit terug

In maart 2022 werd bij mij diabetisch type 2 gediagnosticeerd. Na bezoek huisarts metformine voorgeschreven gekregen 2 x 500 mg. Gelijk ook gestart met DOM. Best even schrikken als je bepaald fruit niet meer mag eten :). Het is omdenken wat mag ik wel. Op zoek gaan naar andere voeding en recepten, maakt het ook weer leuk en als je ziet welke resultaten je haalt, geeft dat een zeer positief gevoel. Eind juni zijn de waardes zo goed dat een pil metformine minder ingenomen hoeft te worden. De waarde hba1c van 115 naar 46 geeft vertrouwen dat in september 2022 ook de laatste pil weg kan.

vrij goed

Ik vind het alleen jammer dat ik na een dure cursus ook ook nog dure receptenboeken moet kopen. Dat vind ik een groot minpunt. Je bent niet verplicht om ze te kopen, maar het wordt wel aangeraden. Beetje jammer

Hallo Jan, Bedankt voor je review :) Kleine correct: je hoeft de kookboeken niet te kopen en nergens raden we aan om dit te doen. Als je de cursus hebt, heb je juist de kookboeken NIET nodig. Dat is wat we keer op keer zeggen :) Succes met alles in ieder geval! Groetjes, Ben

Uiterst zinvolle omkeermethode!

Na een lange periode van een bourgondische levensstijl werden de negatieve gevolgen daarvan duidelijk merkbaar en moest er iets gaan veranderen. Mezelf aangemeld en de volledige 12 weken gevolgd, met als gevolg 12 kg gewichtsafname, een lagere bloeddruk, een bijna normale suikerwaarde en me veel beter voelen. Deze levensstijlverandering werkt echt. Geen hongergevoel enz. En bij dit alles een hele prettige, niet dwingende begeleiding van Ben en Loes. Dank!

Goede uitleg die motiveerd

Doordat er eerst goed wordt uitgelegd hoe het lichaam werkt en waarom het zo werkt word je gemotiveerd om er mee aan de gang te gaan Met als gevolg dat ik lichamelijk nu beter in mijn vel zit. Goedr bloedsuikers heb en als cadeautje 8 kilo ben afgevallen .

Heeft mij geholpen met inzicht EN omkeren!

Heel fijn dat je aan de hand meegenomen wordt. Mijn bloedsuiker, cholesterol en bloedruk is nu zo goed als in orde :) Kookboeken zijn ook heel handig.

DOM werkt!

Als pre- diabetes begonnen met 3 maandelijkse controles bij praktijkondersteuner. Waarden steeds op het randje maar nog geen medicijnen. Voor laatste controle was het mis. Nuchter 10 en HBAC1 64….. DOM cursus nauwgezet gevolgd met als resultaat - 9 kg als bijkomstigheid en waarden na 12 weken nuchter 6,8 en HBAC1 37!! Conclusie DOM werkt!

Ik ben prima en duidelijk begeleid

Een volledig ander eetpatroon is gewoon een kwestie van doorzetten. De cursus heeft mij in fases geleerd om iedere week een stapje extra te zetten ik heb op de enkele vragen die ik tijdens de cursus had een snel en duidelijk antwoord gekregen. De cursus werd voor mij prima gedoceerd en je moet het zelf wel doen maar ondersteuning is wel een vereiste. De informatie over voeding heeft mij verrast en is nu vast onderdeel van mijn vrouw en mij geworden

ervaring verrijkend, avontuurlijk , leerzaam

elke week was het weer een avontuur te bezien wat mij te doen stond. geweldige keuze ruimte, het gaat erom wat je wel mag en dat is heel veel en niet wat niet mag. De cursus is het geld dubbel en dwars waard.

Iedereen die het ‘zelf’ wilt, kan slagen.

Verhelderend, laagdrempelig, realistisch en praktisch toepasbaar

In deze cursus word je in heldere taal uitgelegd hoe je diabetes kunt omkeren. Het is eenvoudig geschreven, zodat het voor iedereen toegankelijk is. De informatie wordt beetje bij beetje in eenvoudige stappen aangereikt waardoor je voldoende tijd hebt om deze informatie te verwerken en te leren toe te passen in het dagelijkse leven. Wat ik prettig vindt is dat deze leefwijze binnen ieders budget past.

GEWELDIGE RESULTATEN VOOR ONS BEIDE!!

We zijn aan ziektevrijleven begonnen omdat mijn partner zou moeten gaan spuiten en dat ging hem net iets te ver. Het 'knopje' moest om bij hem en samen zijn we voor de 'cursus' en overheerlijke gerechten gegaan. Het was echt even omdenken en de smaken waren in het begin 'wennen' omdat we het gezonde pure eten nergens meer op ons bord kregen. We keken wekelijks uit naar de nieuwe informatie en 'opdrachten'. Met de week ging het beter en nu willen we niet anders meer! Met als resultaat dat hij op dit moment, na jaren medicatie te hebben geslikt, nog maar één tabletje heeft tegen de suiker en die gaan we ook nog afbouwen..... Na 12 weken nog maar één pilletje: geweldig resultaat! Ben en Marlous, bedankt voor dit CADEAU! een mooier konden we ons niet wensen........

Ik vind het eten vlug gewoon lekker

Ik heb de kookboek direct aangeschaft en nu ook de sausen boek. Alles is gemakkelijk te maken en is bovendien lekker. Alles kan ik niet volgen zoals oefeningen, maar ik doe wat ik kan. Ik voel mij uitstekend.

Dag Ben , ik vind de cursus zeer goed ,heb veel geleerd over gezond eten.

Ik heb meer bezig geweest om gezond te eten. Ik ga binnenkort naar de dokter voor een bloedafname. Door gezond te eten ben ik toch enkele kg afgevallen . Ik ben er nog dagelijks mee bezig en probeer een voorbeeld te zijn voor andere mensen. Ik ga bewuster boodschappen doen ,daar ik een weekmenu plan. Had enkele problemen met Facebook. Waarom ik deze cursus genomen heb ,ik ben nog niet begonnen met medicatie . En wou eerst beginnen met gezonde voeding. Zo ben ik bij jou gekomen . Ik ga wel regelmatig je cursus doornemen. En zeker verder doen. Ik voel me goed ,groeten lut

Het werkt en nog snel ook

Al na 3 dagen zichtbaar resultaat. Goed vol te houden. Ik ben zeer tevreden. Met dank aan Ben en Marloes.

Uitstekende cursus.

De keurig uitgevoerde cursus zit ook didactisch goed in elkaar en is prettig om te volgen. Naast de lessen wordt volop extra hulp geboden indien gewenst via mail-vragen die snel beantwoord worden. Ik ervaar de cursus als een grote hulp om van mijn diabetes type 2 af te komen wat zeker gaat lukken. De eerste medicijn reducties zijn al een feit

E-boek helaas niet ontvangen

Heel raag zou ik het e-boek ontvangen, zeker na het lezen van alle goede reviews. Na verscheidene pogingen heb ik echter nog steeds niets binnen gekregen. Zou u ervoor kunnen zorgen dat ik dit e-boek alsnog ontvang? Vr.gr. P. Visser

Geweldige ervaring met resultaat en voor altijd belangrijke handvaten.

Geweldige ervaring met resultaat en belangrijke handvat voor altijd.

Eenvoud is een van de kenmerken van kwaliteit. Dit is goed te doen.

Wanneer je de discipline opbrengt om de cursus stipt te volgen daalt de glucose in je bloed.

Eindelijk iets wat wel werkt en vol te houden is.

Ik heb diverse dingen geprobeerd ,diëtist, weightwatchers enz enz om gewicht te verliezen en beginnend diabetische onder controle te houden,bloeddruk en cholesterol te verbeteren . Geen suiker,geen zout,geen vetten maar viel regelmatig terug in oude gewoontes of wist niet waar precies op gelet moest worden. Dankzij deze cursus en informatie en de manier waarop is mijn voedingspatroon wel gewijzigd en ben nu zo, 9 kilogram al afgenomen terwijl ik eerst in de obesitas zat. Dit is nu niet meer en ik neem nog steeds in gewicht af terwijl ik goed en best eet. Mijn bloeddruk en suikerwaardens waren laatste controle perfect incl cholesterol en we zouden volgende controle weer medicatie mogen gaan minderen.ik blijf dus de koolhydraten/vezels goed in de gaten houden en heb aardappelen/rijst en pasta’s verbannen en blijft de andere geleerde wijzigingen uitvoeren/volgen en zijn goed te doen. Mocht ik een keer zondigen dan weet ik dat goed op te vangen en weer te herstellen.

Zeer positief

Mooie resultaten, goede begeleiding en duidelijke uitleg

toppie

goede begeleiding en het helpt echt.

Ik kan mij geen betere ervaring bedenken dan deze cursus te volgen als jij je diabetes wilt omkeren.

Een hele goede begeleiding. Heel snel antwoord op een gestelde vraag en opmerking. Veel over voeding geleerd die geen van de dieetistes mij ooit vertelde.

Heel goed af en toe moeilijk om er aan te houden

Mijn ervaring is in week 7 over Meten is ( w ) eten dit is voor mij overbodig dit volgens mijn idee voor cursisten met overgewicht daar heb ik geen last van met mijn gewicht van 67 kilo en mijn leeftijd van 81 Daarom heb ik ook geen weegschaal aangeschaft. Over week 9 heb ik ook niet aan mee gedaan dat vindt een overbodige Opgave om een tijdvenster in mijn eetgewoonten in te lasten want ik eet 3 keer per dag smorgens kolidraadarm brood en tussen de middag ook het zelfde en het avondeten is veel bonen en veel groente met vis of vlees daarom vind ik overbodig om alles af te wegen

Over Ziektevrijleven

Ziektevrijleven (bekend van RTL 4, Nu.nl, HP de Tijd en meer) is een medisch initiatief van Ben Kuiper & Marloes Schuurman waarvan het doel is om mensen ziektevrij door het leven te laten gaan. Sinds de oprichting in 2017 zijn al meer dan 10000 mensen persoonlijk geholpen en online meer dan 250.000 mensen geholpen.