blij dat ik nog nederlands kan lezen! Excellente cursus!

Ik had al diverse malen naar Engelse websites gekeken nadat de dokter mij had verteld dat ik pre-diabetic was. Ik woon al zo'n 40 jaar in Canada, maar heb mijn Nederlandse taal goed bijgehouden. Wat ik aan websites vond was allemaal stikvol advertenties, zaken die je vooral moest kopen etc. Erg Amerikaans. Bij toeval vond ik de website van Ziektevrijleven, en dit sprak mij direct aan. Als ik een vraag had werd daar meteen op gereageerd door Ben, als ik iets niet begreep werd het mij heel duidelijk en vooral geduldig, uitgelegd, en op het eind van de cursus toen ik de kookboeken wel wilde kopen heeft Ben mij opnieuw heel duidelijk en geduldig uitgelegd hoe wij dat aan konden pakken. Vooral als je oud bent en niet zo bekneisd met computers is al die gemakkelijk te begrijpen hulp heel belangrijk.

vertrouwen hebben in de cursus, volledig volgen..........zeker resultaat !!!

moeilijke start, doorgezet....met resultaat ! doch, ik ben 76-jaar, 1m68 en 60kg !!! diabetisch2.......juist op het randje van unsiline te spuiten (reden van beginnen met cursus) op een bepaalde moment tijdelijk gestopt.....vermagerde naar 55,..kg

duidelijke omschrijving en way of living om deze ziekte te genezen

heb zelf [nog] geen diabetes [maar broer en zus wel] maar heb bij deze een leidraad gevonden om te zorgen dat ik het niet krijg,of indien ik het wel zou krijgen dit weer om te buigen of te minimaliseren .

Fijne ervaring en goed voor de gezondheid

Heb er erg veel aan gehad. Goede ondersteuning bij deze cursus.

Het werkt, mijn waardes zijn giga gedaald in een paar weken

Heb de cursus van 12 weken gevolgd en heb zeker resultaten bereikt. Ben blij dat ik er mee begonnen ben. Nu nadat ik een paar weken verder ben is alles nog steeds dalende. Verminderen met Metformine is al aan de orde gekomen. Iets waar ik me wel aan kan irriteren is de regelmatige commerciële mailtjes die ik ontvang, die iedere keer op de kookboeken en andere producten uitkomen. Denk dat, na 12 weken de cursus volgen, dat wel bekend is en zou wel wat minder of anders kunnen.

heel goed

alles verliep vlootjes ik kan het aan andere mensen aanraden al se er naar vragen

Het kan echt

Je krijgt een goed beeld wat belangrijk is voor je suikerspiegel. Het moeilijkste is om je aan je dieet te houden, zeker als je partner alles kan eten. Maar het omkeren werkt echt en ik gebruik helemaal geen medicatie meer. (was 4 x 500 Metformine.

Dit is een geweldige cursus voor mensen met diabetes en mensen die willen afvallen!

Afgelopen April ben ik begonnen met de cursus Diabetes Omkeren Methode omdat dat ik een jaar eerder de diagnose diabetes had gekregen. Ik zag al een tijdje de cursus op Facebook langs komen. Ik twijfelde of dat bij mij zou werken. Toen heb ik mij toch maar ingeschreven met het idee van baat het niet dan schaadt het niet. Nooit verwacht dat het zo redelijk makkelijk is te volgen. Binnen een paar weken had ik al helemaal geen behoefte meer aan zoetigheid en aan al de verkeerde voedingsmiddelen. De cursus is prima te volgen, het wordt goed uitgelegd en gaat ook rustig aan zodat je kunt wennen aan een ander eet patroon. Eigenlijk is het een andere levensstijl. En langzamerhand ging mijn bloedsuiker naar beneden en voelde ik mij steeds beter en fitter worden. Ik heb nu de 12 weken gehad. Ik gebruik geen medicijnen meer. In augustus moet ik voor controle voor de lange termijn bloedwaarden. Zeer waarschijnlijk is die goed! Ik wil deze cursus zeer zeker aanraden! En dat doe ik ook aan iedereen die het wil horen. Ik heb mijn leven weer terug. Ik ben niet ziek meer en ik heb geen ziekte meer. Ik ben Marloes en Ben heel dankbaar dat zij deze cursus hebben opgestart! En het fijne is dat ik mijn hele leven toegang heb tot de cursus om als ik vragen heb voor Ben, ik die gewoon kan stellen!

Jammer dat ik deze website niet eerder hebt gevonden

Ik zie al veel veranderingen in mijn suiker gehaltes, de recepten zijn erg gemakkelijk te volgen. Al is het voor mij hier in Eswatini (voorheen Swaziland) een uitdaging om alle producten te vinden heb ik er geen moeite mee. Ook het etenspatroon veranderen was niet zwaar voor mij als ik al aan "een soort diet" bezig was en suiker al vermeed, het verschil voor mij lag in de Koolhydraten die ik gebruikte.

De cursus motiveert je om je eetpatroon te veranderen

De cursus heb ik als positief ervaren. Het was voor mij, vooral mijn eetgewoontes die ik moest veranderen, hetgeen mij in mijn eentje niet zou lukken. Ik heb geleerd waar ik op moest letten bij boodschappen doen en ik ben dankbaar dat ik heb geleerd hoe om te gaan met ouderdomssuiker. Nu weet ik hoe ik ziektevrij kan leven en ziektevrij door het leven gaan.

Een absolute aanrader voor mensen met type diabetes2

Deze omkeer methode heeft mij heel erg bewust gemaakt,hoe ontzettend belangrijk voeding is,als je je gezondheid optimaal wilt houden.! Er sluipen makkelijk,ongezonde patronen in je levensstijl en zijn vaak heel lastig alleen te veranderen.... Door deze omkeer methode stapje voor stapje toe te passen,in de wetenschap,dat er iemand op de achtergrond,altijd bereid is je te helpen met vragen, heeft mij overtuigd van het belang van deze andere manier van boodschappen doen,koken en eten. Ik ben 10 kilo afgevallen en mijn bloedwaarden zitten weer in de veilige zone! Voor iedereen zou ik zeggen: niet langer denken,maar doen!!!

Blij dat hier tegenaan ben gelopen...

Ik was zo teleurgesteld toen in te horen kreeg dat ik diabetes-2 had en aan de medicatie moest. Dat zag ik totaal niet zitten. Achteraf sta ik er ook van te kijken dat een huisarts je niet op alternatieven wijst, zoals je voedingspatroon. Des te groter de vreugde toen ik online het verhaal van Ziektevrij Leven - Diabetes Omkeer Methode las. Ik heb me meteen opgegeven. Eerst twijfelde ik aan het verhaal, maar ik ben blij dat ik er aan begonnen ben en heb doorgezet! Ik leef weer zonder medicatie, ben een aantal kilo's kwijt en de glucosemetingen toveren een glimlach op m'n gezicht. Ik vond de cursus de moeite waard en zal ook in de toekomst DOM blijven gebruiken.

Nieuwe discipline t.a.v. eetgewoonte en meer kennis over voeding

Het uitgangspunt om binnen 12 weken van Diabetes 2 af te kunnen zijn, is m.i. wat hoog gegrepen. Het doel wat ik mezelf gesteld had was: niet insuline te hoeven spuiten en de pillen verminderen. Dit is nu gelukt. HbAc1 in 12 weken gedaald van 71 naar 55. Gliclazide pillen van 4 naar 1. Metformine nog 4 per dag. De gemiddelde waarden liggen nu tussen de 6 en 8 per dag, met een enkele uitschieter naar boven of beneden. Met behulp van de goede papieren cursus blijf ik doorgaan en wil ik nog meer balans brengen in de suikerwaarden. Dus wat mij betreft is deze cursus geslaagd!

Zeer gedegen methode.

Ik heb de methode gevolg maar mijn project werd onderbroken door twee operaties. Toch heb ik volgehouden en mijn bloedsuiker is behoorlijk gedaald. Nog niet genoeg om de medicijnen te minderen. Maar we proberen het vol te houden!

Cursus doet wat ze belooft!

Ik heb de cursus vanwege tijdgebrek nog niet helemaal kunnen doornemen, maar de resultaten zijn nu al meer dan bemoedigend! Mijn nuchtere bloedsuikerwaarde is inmiddels al een paar keer 6.zoveel geweest en zelfs 1x 5.7!! Vóór de cursus was deze regelmatig 9 à 10, met een uitschieter boven 11. Gelijktijdig ben ik tijdens de afgelopen 3 maanden maar liefst 9 à 10 kg afgevallen. Dankzij o.a. de recepten in het “diabetes omkeren” boek. Niets dan lof dus voor jullie. Keep up with the good work. Ik wens jullie veel cursisten, vooral voor de cusisten zelf!

Cursus Heeft echt geholpen

Goede cursus erg leerzaam om gezond te leren eten

Diabetis vrij

Ik ben begonnen met deze cursus omdat ik mijn suiker niet onder controle kan krijgen. En door met de cursus te starten heb ik gezien waar mijn val kuilen zaten. En het niet weten omgaam met Diabetis. Was echt frustreren voor mij. Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb. Nu heb ik mijn bloedsuiker onder controle. En niet alleen dat. Ben sinds een maand helemaal gestopt met medicijnen te slikken. Wat ik ook mooi vind aan deze cursus zijn de recepten(alles in de winkel te kopen), en heel veel tips hoe om te gaan met je diabetis. Ik ben Ben en Marloes heel dankbaar voor. En heel veel zegen, om mensen te blijven helpen met diabetis om te keren.

met nieuwe leefstijl zonder pillen in 5 weken

bij mijn man werd diab type 2 geconstateerd en ben direct het internet op gedoken en kwam deze training binnen. Heb de kookboeken ter ondersteuning gekocht (dit helpt écht!) en we zijn voortvarend aan de slag gegaan. Met als resultaat dat mijn man tussen week 4-5 al zonder medicatie verder kon (natuurlijk met/na afstemming huisarts/POH). Ze waren en zijn zeer verrast, ook met het feit dat we deze leefstijl (aanpassing eetpatroon) goed kunnen volhouden. Dus chapeau Ben en Marloes!!!! Ben blij dat ik jullie gevonden heb. Voelen ons (ook ik dus) stukken beter en zijn behoorlijk afgevallen (waardoor je je ook beter voelt!). Nu gestart, ondanks ons drukke bestaan, met de training. Ben benieuwd hoe deze gaat bevallen. PS: enige commentaar dat ik heb is de hoeveelheid mails die we ontvangen.

Beter dan de Huisartsen samen.

Interessant, slim, hulpzaam, vriendelijk. Jullie hebben mijn ogen geopend met belangrijke informatie over mijn gezondheid die zelfs een Dietiste met heel veel ervaring niet eens weet. Mijn Huisarts is alleen geintereseerd om mij vergif te verkopen in de vorm van Statin en Metformin en heeft geen vooruitzicht of plan voor mijn velzijn. Ik ben blij, deze stap te hebben genomen. Ik zie nu een duidelijke weg door de bomen en uiteindelijk uit het bos. Vriendelijk bedankt, ik heb weer zin in het leven.

goed onderbouwde en gestructureerde info voor zelfontwikkeling

Ben al tijden bezig om het in verval raken van mijn leven tegen te gaan. Gewaarschuwd door medici met medicatie voorstellen en mijn afkeer hiervan mijn pad verlegd naar levensstijl verandering voeding en bewegen zijn de pijlers. Door externe omstandigheden (gemakzucht en onbekendheid in vele zaken) heeft dit traject veel uitstel gehad. Door veelzijdig uitzoeken juiste handgrepen tot mij genomen en langzaam weer een doelgerichte structuur opbouwen kom ik nu langzaam in een beter lichaam en geest terecht. Het rustig nalezen van de zeer vele beschikbare data laat alles beter tot zijn recht komen. Heb nog veel werk te doen maar doel is nog steeds positief terwijl de jaren toch wel vorderen nu.

Ze maken hun belofte waar!

Goede begeleiding met persoonlijke aandacht.

Gebracht wat ik verwachtte.

Voor ik aan de cursus begon, moest ik weer meer medicatie nemen. De voorspelling van insuline spuiten was voor mij de druppel…Samen met mijn vrouw zijn we de uitdaging aan gegaan, en gaandeweg, boekten we resultaat. De suiker is mooi gezakt en ik ben bijna 10 kilo in gewicht verloren. Nu de cursus ‘klaar’ is, zijn we op het punt dat we aan deze levensstijl zijn gewend, en gaan hier gewoon mee door! In het begin was het zoeken, maar wende snel. Wij zouden het een ieder willen aanraden deze cursus te volgen, en daarna een gezonder en prettiger leven te ervaren! Veel succes met alles wat jullie doen, en voor ons, een dikke dank je wel!

Super!!!

Even wennen, is een verandering van levensstijl. Maar als je je draai hebt gevonden is het niet eens moeilijk. Helpen waar ze kunnen, goeie tips. Lekker en anders koken bevalt uitstekend ,heel goed te doen in het gezin. Ben benieuwd naar mijn waardes eind juni. Dank je wel voor alles, wij gaan verder met deze levensstijl

Suiker is aanzienlijk gedaald en mijn gewicht ook

Datgene wat gegeten mag worden is meer dan voldoende keus en erg goed vol te houden. (levenslang). Ik kom weinig beperkingen tegen en voor het meeste is er wel een alternatief te vinden. Ik ga er in ieder geval mee door.

M'n diabetis is omgekeerd

Wekelijks handvaten ontvangen gedurende 12 weken met als doel een bloedsuiker die acceptabel is om zonder medicijnen de rest van m'n leven te leven. Contact met Ben of Marloes ging gemakkelijk.

Over Ziektevrijleven

Ziektevrijleven (bekend van RTL 4, Nu.nl, HP de Tijd en meer) is een medisch initiatief van Ben Kuiper & Marloes Schuurman waarvan het doel is om mensen ziektevrij door het leven te laten gaan. Sinds de oprichting in 2017 zijn al meer dan 8500 mensen persoonlijk geholpen en online meer dan 150.000 mensen geholpen.