Filter

Strong Complaint Against Company's Poor Service and Communication

I am writing to express my profound dissatisfaction with the abysmal level of service I have received from your company. My experience with your organization has been nothing short of a nightmare, and I feel compelled to outline the litany of issues I have encountered. First and foremost, your company's complete disregard for communication is utterly appalling. Attempting to reach your representatives by phone or email has been an exercise in futility. Days go by without any response, leaving customers like myself in a state of frustration and uncertainty. It is utterly unacceptable for a business to operate in such a negligent manner, especially when timely communication is crucial in resolving customer concerns. Furthermore, your website boldly advertises a delivery timeframe of 3-4 days. However, this promise has proven to be nothing but a cruel joke. I placed an order for 18 rolls of wallpaper over a month ago, expecting a prompt delivery as per your advertised timeline. Instead, I was left waiting for weeks on end, only to receive a partial shipment. Not only was the delivery incomplete, but the delay was inexcusable, causing significant inconvenience and frustration. To add insult to injury, when I attempted to cancel the order due to the ongoing delays and lack of communication, I was met with further incompetence. Your company failed to acknowledge my cancellation request for a staggering seven days, only to claim that the order had already been dispatched. This response is both deceitful and unethical, as it is abundantly clear that the delay was entirely on your end, not mine. Even after receiving partial deliveries, the ordeal is far from over. I am still awaiting the remaining rolls of wallpaper, which seem to have vanished into thin air. This level of incompetence and disregard for customer satisfaction is utterly reprehensible and reflects poorly on your company's professionalism and integrity. In light of these egregious failures, I must vehement

• Skulle du rekommendera oss? Nej

Tapeterna motsvarade inte bilden på sidan

Lång leveranstid. Tapeterna såg inte alls ut som på bilderna

Dålig

Har beställt för 1,5 månade sedan men varorna har ej levererats .

Nöjd

Fina tapeter och snabb leverans!

Mycket bra sida

Super kvalitet på tapeter och golv

Noll

Hej. Gjorde min beställning den 20:e februari och idag, den 25:e mars, har inte fått den än. Kontaktade Bricoflor den 13:e mars och berättade om detta. Fick ett "tack för ditt meddelande" automatiskt svar. Inget mer. Väldigt oseriöst.

Bluff företag

Köpte en vara som jag var missnöjd med och ville skicka tillbaka. Men när jag kontaktade kundservice så sa dom att de var okej och sända tillbaka till leverantören och jag skulle stå för kostnaden som var på över 800kr och varorna kostade 1300 så nej jag sket i det och fick lära mig att aldrig beställa varor från ett företag som jag inte kände igen.

Noll respons

Skickat flertal förfrågningar och separata mail med frågor. Tog 3veckor att få en återkoppling, men inga svar på de frågor jag ställde. Rekommenderas ej.

Dålig passform

Krångligt å montera fick skrapa med bladkniv i skårorna kunde vara plastrestr kvr dör

Urusel

Tog mycket lång tid att få hem beställd provtapet trots att ni skriver att leveranstiden skulle vara max 3-4 dagar och får varan först efter två påstötningar per telefon. Personerna i kundtjänst talar varken svenska eller engelska trots att hemsidan skriver på svenska då ni är på den svenska marknaden. Kommer aldrig mer att vara kund hos er eller rekommendera er till vänner. Mvh Marianne Reinthal

Svåra att nå.

Svåra att nå. Dyr frakt vid reklamation.

• Skulle du rekommendera oss? Nej

Fick aldrig min beställda produkt

Ringde kundtjänst och hamnade hos en tysktalande person som knappt kunde engelska. Hans skulle kolla min order och återkomma - men det hände ju inte... Nu har det gått 6 veckor, har fått betala men har fortfarande inte fått min produkt.

Skit!

Fel mått på hemsidan vilket resulterade i felbeställning på 3 pkt. Tog 5 veckor att få första beställningen o den andra uteblev. Rekommenderar absolut inte!!

Bara positivt

Bara positivt, snabb leverans och rätt artiklar med mycket god kvalitet. Tack för det.

• Skulle du rekommendera oss? Ja

Bra kvalité och bra pris ,mycket nöjd

Snygga tapeter har nyss beställt ytterligare tapeter

• Skulle du rekommendera oss? Ja

Varorna kom ej fram. Mycket svårt att kontakta företaget

Varor kom ej fram utan gick i retur automatiskt utan min vetskap

• Skulle du rekommendera oss? Nej

Korrekt produkt, snabb leverans.

Mycket bra produkt, nästan bättre än på bild. Och snabb leverans.

• Skulle du rekommendera oss? Ja

Snabb leverans, bra pris, bra produkt. Mycket nöjd!

Mycket Nöjd, snabb leverans, bra produkter

• Skulle du rekommendera oss? Ja

Bra och snabb leverans. Rieker skor allt bra skor

Första köp, ingen erfarenhet men inget att klaga på.

Kvalitetstapet

Bra info och inget krångel, smärtfritt.

Perfekt

Snabbt enkelt

Uselt

Beställt och betalat för tapeter som inte kommit. Ringt 2 gånger till Bricoflor vars personal knappt kunde prata Engelska. Har inte återkopplat till mig. Bara sagt att dom ska kontakta fabriken. Orsaken tror dom är att fabriken inte fått någon order? Hur kan det gå till när man fått ordernummer. Webbsida och telefonnummer till Sverige. Finns tydligen inte någon kontaktperson i Sverige. Händer ingenting så ska pengarna betalas tillbaka lika fort som dom drogs. Så dåligt skött.

• Would you recommend us? No

Dålig

Proverna kom efter beställningen av golvet. 08 nummer gick till Tyskland. Ingen info om leverans trots tel.samtal och önskan om detta. Avdrag för betalning av prover föll platt. Beställer aldrig mer från detta företag.

Dålig information och utbud

Vi beställde en provbit och skrev en offertförfrågan angående ett golv listat på hemsidan. Provbiten skickades och en räkning på 95:- med den, några dagar senare svarar de på offertförfrågan och meddelar att golvet inte längre finns i deras sortiment. Tre veckor senare får vi provbiten hem i posten. Ett rimligt företag tar ner produkter de inte säljer från hemsidan, eller åtminstone säljer de inte provbitar av ett golv som inte ens finns att köpa. Det allra minsta de hade kunnat göra är att inte ta betalt för provbiten när det uppdagas att de inte ens säljer det golvet längre. Mitt tips är att vända sig till ett annat företag eller åtminstone maila Bricoflor innan och fråga dem om de har golv att sälja, innan ni går vidare. Det tog som sagt tre veckor att få provbiten till golvet (som inte fanns i sortiment), så har ni det minsta tajt med tid och behöver ert golv inom en rimlig tid skulle jag vända mig till ett annat företag.

Värdelös

Jag har inte fått de tapeter jag beställt och jag får inga svar på mail. Jessica Weström Jecca621@gmail. Com

Om BRICOFLOR.SE

Vi är Europas största nätbutik för golv och väggar. Vi är stolta över att ha kunnat erbjuda de bästa priserna och förstklassig produkter sedan 2006.

Kiyoh Recensioner