Onlangs hebben wij een Wuzzi Pebbles Green in gebruik genomen die we overnamen van een kennis van ons. In eerste instantie werkte het SOS alarm niet, de SIM kaart bleek verouderd en werd niet herkend door de provider. Na een aantal pogingen heeft men kosteloos een nieuwe Wuzzi opgestuurd, de oude hebben wij retour gestuurd naar Wuzzi. Echt goede service waar we blij mee zijn, hij is bedoeld voor mijn schoonmoeder van 84 die nu alleen woont, dit geeft haar en ons een veiliger gevoel. Dank jullie wel hiervoor!

Korter welkomstbericht bij alarm graag

Introductietekst bij alarm duurt te lang vanwege herhaling tekst en uitleg. Een alarm moet snellere actie mogelijk maken. Meldtekst bij alarm moet korter. Batterij zou langer moeten meegaan Systeem werkt

Beste Deen Verheijen, dank voor je beoordeling, De herhaalboodschap (wie/waar op dat moment) kan met een tweede '1' overruled worden. Daarna kun je direct met elkaar praten. Dit staat ook beschreven in de handleiding bij het onderwerp testoproep. Met vriendelijke groet, Het Wuzzi Alert Team

Na een dag van proberen een koppeling tot stand te brengen van onze nieuw aangeschafte Navi is het na een paar dagen eindelijk gelukt. Waarbij ik wel wil opmerken dat de medewerkers van Wuzzi hun stinkende best hebben gedaan om alles re regelen, voor de medewerkers een dikke10.

Beste Joris, dank voor je beoordeling, Het komt soms weleens voor dat de koppeling van het mobiele apparaatje niet gelukt is in de winkel. Het alsnog koppelen op afstand is vrij eenvoudig. Hiervoor zijn de unieke laatste cijfers of complete barcode voor nodig. Na ontvangst op zaterdag (in het weekend) is de koppeling alsnog succesvol gedaan. De opmerking we gaan maandag verder past natuurlijk. We zullen onze klantenservice hier op aanspreken. Zeker omdat we zaterdags ook bereikbaar zijn en per email ook op zondag. Als je de beoordeling nog wilt herzien, dan kan dit. Met vriendelijke groet, Het Wuzzi Alert Team

Wuzzi locatie in Turkmenistan

Na eerdere problemen met de locatie bepaling van de Wuzzi heeft mijn moeder een nieuwe Wuzzi ontvangen. Toen ze daarmee nog geen maand later op vakantie naar Spanje ging, gaf de Wuzzi aan dat ze in Turkmenistan was. Omdat we haar telefonisch niet konden bereiken, werden we toch wat ongerust. Na contact opgenomen te hebben met de klantenservice van Wuzzi waarin ik duidelijk heb aangegeven dat mijn moeder: A niet te bereiken was, B alleen de reislader had meegenomen en niet het basisstation en C niet in staat is om te begrijpen hoe een reset moet worden uitgevoerd, zou ik worden teruggebeld. Vervolgens kreeg ik doodleuk per e-mail een reactie terug van de klantenservice dat mijn moeder met het basisstation een reset moest uitvoeren....Toen ik wederom heb aangegeven dat dit geen optie was, heb ik niets meer van Wuzzi vernomen...

Beste Mark, bedankt voor je beoordeling, Ons mobiel alarm werkt in alle EU-landen. Het apparaatje zoekt zelf naar het sterkst beschikbare mobiele netwerk. Bij in ritme en regelmaat opladen is er altijd een werkende dienstverlening. De locatie in Turkmenistan had te maken met de speciale leestekens. Dit is na melding toch keurig opgelost en teruggekoppeld. Er kon dus wel gealarmeerd en met elkaar afgestemd worden (spreek/luister- verbinding). Een handmatige herstart van het oplaadstationnetje terwijl deze niet mee op vakantie was heeft inderdaad niet zoveel nut. We zien terug dat er wel degelijk afstemming/ terugkoppeling is geweest. Elk telefoongesprek en emailbehandeling wordt keurig bijgehouden (en kan door onze klantenservice terug gekeken worden). Mocht je toch nog informatie te kort komen, laat het dan gerust even weten: Klantenservice@wuzzialert.com . Dan komen we hier uiteraard zo snel mogelijk op terug. Met vriendelijke groet, Het Wuzzi Alert Team

Meer zekerheid en veiligheid

Na een paar keer getest te hebben, was het voor mij duidelijk. Mocht er iets zijn sta ik er niet alleen voor.

opladen komt precies

voor mijn moeder gekocht, het is voor haar lastig de wuzzi precies goed in de lader te zetten zodat ie oplaad. Tot nu toe 1x contact gehad maar ze verstond niet wat er werd gezegd. Het was vals alarm. Ze riep dat er niks aan de hand was, maar de eerste contactpersoon stond later wel op de stoep dus nog niet echt een goede ervaring.

Beste Froukje, dank voor je beoordeling, Er zit een magnetische werking in het oplaadstationnetje waardoor het apparaatje er in 'getrokken' wordt. Dan volgt ook de melding dat de batterij wordt opgeladen. We adviseren om het apparaatje wat hoger te dragen om valse alarmeringen te voorkomen. Het meegeleverde halskoord kan ingekort worden of de kledingclip kan gebruikt worden. Aan de voorzijde rechtsonder zit een 'gaatje'. Dit is de microfoon. Aan de achterzijde zit de luidspeker. Vanwege het spontane alarm was je moeder wellicht verrast en kon ze niet goed verstaan wat er gezegd werd. Er mag uiteraard altijd (samen) een testoproep gedaan worden. Hierbij kunnen wij desgewenst ook mee assiteren. Met vriendelijke groet, Het Wuzzi Alert Team

Werkt goed

Vind jammer dat apparaat niet aangeeft dat batterij leeg is..

Beste Jan, dank voor je beoordeling, We adviseren sowieso om het apparaatje in een ritme en regelmaat op te laden. Dit kan bijvoorbeeld elke nacht binnen handbereik, om de dag, tijdens een rustig koffiemoment enzovoorts. Zo is er namelijk altijd een werkende dienstverlening. Zowel de gebruiker als de contactpersonen kunnen altijd inloggen/meekijken in het klantenportaal/ app Mijn Wuzzi en zien hoevol de batterij is. Als extra kan ook nog een SMS-notificatie ingesteld worden. Met vriendelijke groet, Het Wuzzi Alert Team

Misschien een wat korter koord voor om de hals.

Mijn moeder heeft nogal een probleem met het koord, stoot het nogal ergens tegen aan en dan gaat het alarm af.

Beste Carla, dank voor je beoordeling, Het halskoord kan ingekort worden om valse alarmeringen te voorkomen. We hebben ook een antiwurg- halskoord in het assortiment. Deze is wat dunner en neemt makkelijk vocht op. Als deze handiger is/ lijkt, laat het dan even weten: klantenservice@wuzzialert.com Dan sturen we deze op. Met vriendelijke groet, Het Wuzzi Alert Team

Nuttig en goed gericht op de doelgroep

De functionaliteit is prima en goed doordacht. De communicatie met de app is niet optimaal. De positie wordt niet up to dat aangegeven. Loopt dagen achter. De batterij conditie loopt ook uren achter

Beste Gerben, Bij actief gebruik van het mobiele apparaatje wordt er in een ritme en regelmaat een positiebepaling doorgegeven/ zichtbaar in het klantenportaal/ app Mijn Wuzzi. Net zo als de batterijstatus. Kan het zijn dat er een lokale instelling op de mobiele telefoon niet goed staat? En dat er daarom niet naar de laatste informatie wordt gekeken? Wil je dit eens controleren, eventueel aanpassen een paar dagen in de gaten houden? Met vriendelijke groet, Het Wuzzi Alert Team

werkt goed

mijn vader gebruikt hem. de alarmering werkt goed.

Heel erg goed

Simpel in gebruik en de werking van de app is super ook om aanpassingen te doen. De test is goed doorstaan en je word gelijk doorgebeld met de Centrale.

Veilig gevoel

Wetende dat er iemand reageert op de alarmering van mijn moeder....geeft rust voor ons als kinderen.

Zeer goed!

Werkt perfect voor mijn moeder.

goed idee, heb nog geen ervaringmaar let op een juiste uitwerking

heb nog geen echte ervaring. De test verliep goed. Jammer van de korte batterijduur. Let op de correcte invoering van gegevens aan de hand van het inschrijfformulier. Daar zaten wat foutjes in.

Nee mensen, dit is niks.

Vandaag was mijn vader er weer op eigen houtje vandoor, dat doet hij gelukkig maar zelden. Maar van de 10 keer in de afgelopen 2 of 3 jaar dat hij weg was, werkte de wuzzi pebbles minstens drie keer niet naar behoren. Ik heb het dan alleen nog maar over de plaatsbepaling, omdat ik die nodig heb om mijn vader te gaan zoeken. Nu net kwam hij gelukkig zelf weer aanlopen, maar daarvoor hebben wij dit ding niet. Wij zijn al aan ons derde apparaatje toe, wat eigenlijk ook best veelzeggend is. Ik wil hierbij alle mensen waarschuwen: het kan er best zo uit zien, alsof de wuzzi werkt, mooi geladen en zo, maar het gebeurt dus gewoon dat hij eigenlijk gewoon uit is, en geen andere locatie aangeeft dan 'home', compleet met het poppetje. Wat helemáál niet werkt is de safe zone. Die hadden wij eerst te krap bemeten, en om de havenklap ging het alarm (bij ons zelf, gelukkig hoefden we anderen hier niet mee op te zadelen!). Maar ook bij een honderden meters grotere cirkel kregen we heel vaak de mededeling dat de persoon om wie het ging via een bepaalde straat de veilige zone verlaten had, terwijl hij bij ons aan tafel zat! Dit gebeurde helaas ook 's nachts, en dan is het niet leuk meer. Dus de veilige zone ook maar uitgezet. En ook de alarmfunctie hebben we nu maar uitgezet. In het begin werd toen ook nog de centrale gebeld, en hoorde mijn arme vader, met zijn slechte oren, een vage stem die iets vroeg, waar hij helemaal niets van kon maken. Daarna wilden wij dat wij zelf gebeld zouden worden bij een alarm. Dat gebeurde inderdaad regelmatig, maar helaas ook zónder dat hij per ongeluk op de knop drukte. De alarmfunctie hebben we toen ook maar uitgeschakeld, en nu is er inderdaad rust. Het enige waarvoor we de wuzzi nu nog hebben, is voor de plaatsbepaling. En die werkt dus regelmatig niet.... Wij wonen vlak bij de wuzzi vestiging in Breda, en daar ben ik langsgegaan en bijzonder aardig geholpen. In de praktijk kon men, behalve weer een nieuw apparaat geven, helaas niets doen.

Beste Erik, bedankt voor je beoordeling, Onze dienstverlening werkt voor iedereen hetzelfde. Bij een in een ritme en regelmaat opladen is er altijd een werkende dienstverlening. Als contactpersoon kun je realtime meekijken in het klantenportaal/app Mijn Wuzzi. Als het apparaatje minder GPS-satellieten kan ontvangen in een gebouw/ woning dan kan er een afwijking ontstaan. Hoe minder GPS-ontvangst hoe groter de afwijking zal zijn. Stel dat de GPS een keer blijft vastzitten dan kan het apparaatje een keer handmatig uit- en weer aangezet worden. Fijn dat je goed bent geholpen. Mochten we je verder van dienst zijn dan vernemen we dit graag. Met vriendelijke groet, Het Wuzzi Alert Team

Laat je niet in de steek

Als mantelzorger van de persoon waar dit alarm voor aangevraagd is, krijg ik positieve reacties. Hij geeft zelfs een melding als hij weer opgeladen moet worden

ik heb nog geen ervaring

ik heb nog geen ervaring

Is goed

Werkt prima, maar gps is niet nauwkeurig en traag

Voor mijn moeder van 90 jaar perfect.

In het begin effe wat kleine probleempjes gehad, maar daarna werkt het allemaal perfect. Tevens erg tevreden op reactie van het bedrijf. Ze reageren binnen een dag op mijn mail.

Over algemeen wel goed, alleen de accu slecht

Doet wat hij moet doen, alleen batterij slecht. Ook voor oudere mensen zie je slecht dat deze oplaad. Ook als hij bijna leeg is, een paar keertje melding dat hij bijna leeg is zou fijn zijn. De zusters van mijn moeder hebben problemen met opladen. Sluiten aan en leggen weg en laad dan niet meer op. Beter zou zijn constant beeld aan met een oplaadsymbool o.i.d. Dus in kort, tevreden maar stroomvoorziening zou beter kunnen

Beste Lies, dank voor je beoordeling, Het is sowieso handig en verstandig om het mobiele apparaatje in een ritme en regelmaat op te laden (elke nacht binnen handbereik, om de dag, tijdens een rustig koffiemoment, enzovoorts). Als contactpersonen kunnen jullie realtime in het klantenportaal/app Mijn Wuzzi meekijken en onder andere zien hoe vol de batterij is. Als extra kan ook nog een SMS-notificatie ingesteld worden. Wat ook nog weleens wil helpen is om de koperen contactpuntjes te reinigen en daarna weer droog te maken. Met vriendelijke groet, Het Wuzzi Alert Team

Locatie bepaling werkt regelmatig niet goed

Mijn moeder woont alleen en heeft een Wuzzi zodat ze in geval van nood iemand kan bereiken. We hebben nu al 3! keer geconstateerd dat de positiebepaling van de Wuzzi niet klopt (een plek waar ze al 3 uur niet meer is op meer dan 80 km afstand). Dit geeft een groot gevoel van onveiligheid omdat we er geen vertrouwen meer in hebben dat de locatie van mijn moeder correct is in geval van nood. We hebben dit gemeld en krijgen als reactie dat we een afspraak kunnen maken voor een 'test' of de wuzzi op dat moment een goede locatie afgeeft. Het gaat erom dat de wuzzi ALTIJD de juiste locatie aan moet geven. Als alternatief konden we onder het mom van 'coulance' met korting een ander apparaat aanschaffen. Inmiddels hebben we (na het weekend) iemand gesproken die het probleem wel begreep en netjes heeft opgelost.

Beste Mark, bedankt voor je beoordeling, Onze dienstverlening is uiteraard volledig geautomatiseerd/ gestandaardiseerd. Bij actief gebruik wordt er in een regelmaat een nieuwe positie zichtbaar in het klantenportaal/app Mijn Wuzzi. Als het apparaatje in een woning of gebouw minder GPS-satellieten kan ontvangen dan kan er afwijking ontstaan in de positiebepaling. Hoe minder GPS-ontvangst, hoe groter de afwijking zal zijn. Fijn dat het opgelost. Met vriendelijke groet, Het Wuzzi Alert Team

Succes

Mijn vader heeft deze pas , ik kan er nog niet echt over oordelen. Wel kan ik zeggen dat mijn vader perongeluk 1 keer de knop heeft gebruikt en dat alles werkt zoals wij het ook verwachtte

Niet tevreden.

Heeft het wuzzi horloge geen zomertijd. Ik probeer jullie al twee dagen te bereiken. Het enige wat ik hoor is, al onze medewerkers zijn in gesprek, u wordt z.s.m.geholpen, en dan wordt de verbinding verbroken. Alleen maar tu,tu tu, tu enz. Wie kan me helpen met de zomertijd instelling? Met vriendelijke groet, J.Heuts Roermond

Beste Sjaak, dank voor je beoordeling, Als het alarmhorloge niet automatisch de tijd overneemt van het mobiele netwerk, dan sturen we een commando en is de tijd alsnog binnen 20 seconden aangepast. We herkennen ons helemaal niet in het niet bereikbaar zijn, in gesprek zijn en de verbinding verbreken. Kunt u aangeven wanneer u ongeveer heeft gebeld met welke telefoonnummer? Dit kunt u mailen naar klantenservice@wuzzialert.com/ 088- 800 7788. Dan gaan we verder dit uitzoeken. Voor de zekerheid hebben we zojuist een commando gestuurd naar het alarmhorloge omdat we niet zeker weten of de tijd nu goed staat. Als u kort op de SOS-knop drukt, dan 'licht' het display op en komt (als het goed is) de juiste tijd in beeld. Met vriendelijke groet, Het Wuzzi Alert Team

Werkt niet of onbetrouwbaar

We hebben de pebbels II. Deze wordt nog steeds verkocht en werkt op 2G. Ze zeggen zelf dat het bereik hiervan niet overal even goed is. Een aantal keer geprobeerd maar kreeg geen verbinding of pas 15 min. later. Ook locatie is niet up to date. Na iets meer dan een week abonnement opgezegd en ze gaan nog een extra maand afschrijven voor een dienst die onbruikbaar is. Hierover geklaagd maar er wordt gezegd dat dit nu eenmaal de regels zijn. Dus een product dat niet werkt en de klantenservice is erg klantonvriendelijk. Voor ons dus nooit meer een Wuzzi

Beste Jeroen, bedankt voor je beoordeling, De Pebbles II maakt inderdaad gebruik van alle 2G mobiele netwerken. Het apparaatje gaat zelf op zoek naar het sterkst beschikbare mobiele netwerk. In Nederland is 2G dekking doorgaans helemaakl geen probleem. De 2G mobiele netwerken worden ook minimaal tot en met 2025 ondersteund en waarschijnlijk nog langer. Sinds oktober 2021 kan er ook al gekozen worden voor een 4G variant. Deze maakt gebruik van zowel alle 2G als alle 4G mobiele netwerken. Als er al sprake was/is van geen/ minimale 2G dekking dan had het apparaatje met bijbetaling omgeruild kunnen worden. Deze omruiling (met bijbetaling van circa 30 Euro) was misschien het makkelijkste geweest. Dit is (nogmaals voor zover het voorkomt) een standaard aanbod vanuit onze klantenservice. Mocht je hier alsnog van gebruik willen maken, laat het dan even weten. Met vriendelijke groet, Het Wuzzi Alert Team

Het opladen geeft problemen

Opladen in de avond op het nachtkastje geen goed idee Mevr. Moet in de nacht vaak naar het toilet als ze dan valt ligt het op haar nachtkastje Nu voor gekozen voor het ontbijt op tafel het horloge op te laden iedere dag daarna rustig de krant lezen en voordat ze zich wast etc. Het horloge weer om haar arm te doen We gaan het uit proberen

Beste Adrie, dank voor je beoordeling, We adviseren in onze communicatie om het alarmhorloge in een ritme en regelmaat op te laden. Dan is er namelijk altijd een werkende dienstverlening. Dit kan ook nog eens gecontroleerd worden met betrokken contactpersonen en/of met extra SMS-notificatie voor als het opladen een keer niet goed zou gaan. Dit kan elke nacht binnen handbereik zijn, of om de dag of tijdens een rustig koffiemoment, enzovoorts. Dit is een persoonlijke keuze. Met het ontbijt opladen/ krant lezen is helemaal geen gek idee. Met vriendelijke groet, Het Wuzzi Alert Team

Over wuzzialert

Wij Wuzzi Alert®, samen Wuzzi Alert®, Wuzzi Alert® mobiel alarm is volledig vraag gestuurd ontwikkeld, samen met gebruikers, betrokken familie, mantelzorgers en zorg- & welzijnsorganisaties. Zo is er met Wuzzi Alert® een bijzonder gebruiksvriendelijke, eenvoudige en betaalbare dienstverlening is ontstaan. Iedere dag werken wij met een heel team van betrokken mensen met veel plezier aan onze doelstelling; om zoveel mogelijk mensen in EU-landen vrijheid en veiligheid te bieden met onze dienstverlening. Voor de een betekend deze vrijheid zelfstandig op diverse locaties en tijdstippen kunnen sporten, voor de ander de mogelijk om zelf naar school of dagopvang te kunnen reizen. Weer een ander biedt het de ideale oplossing om zo lang en veilig mogelijk in de eigen vertrouwde omgeving te kunnen blijven wonen.