het was een heel leerzame leuke cursus

Door de goede cursus heb ik in eenvoudig mijn Klein Vaarbewijs 1 gehaald.

leuk aanbod, ervaren instructeurs en goede kennisoverdracht

Theorie VB1 en theorie op de boot als zeer waardevol ervaren. Varen in het donker volgt nog en het examen ook. De aanmelding en begeleiding omtrend het stap-budget verliep rommelig, maar dat lag ook deels aan het UWV. Onduidelijk of het examen ook binnen de opleing(sgelden) viel, maar blijkt van niet. Wel nieuwsgierig naar het stuk VB2... Wil hier zeker mee verder...

Goede combinatie tussen theorie en praktijk.

Door een goede combinatie tussen theorie en praktijk is het prettig leren. Vaarbewijs gehaald. Nu wachten op het diploma

Duidelijk en lekker praktisch!

De dagcursus heeft er zeker aan bijgedragen dat de lesstof uit het boek goed te doen was. De cursusleider gaf duidelijk aan wat belangrijk is, wat ter kennisgeving en vooral hoe je het je het beste ‘eigen’ maakt. Zonder de cursus was het examen denk toch wat spannender geweest.

Te weinig les

Ik vindt de theorie stof teveel om op 1 dag te krijgen. Je krijgt op de dag zalen een boek en dan zie hoeveel stof je moet leren. Daarbij krijg je online het idee dat het allemaal wel meevalt, terwijl het toch niet zo simpel is. De leraar van de theorieles was wel kundig. De praktijk les stelde weinig voor, ik had er meer van verwacht. Als ik dit had geweten, had ik meer tijd genomen om te leren.

Leuke cursussen!

Ik heb een opleiding medewerker watersportbedrijf gevolgd via het STAP budget, en daarvoor krijg je een leuk en uitgebreid pakket aan cursussen. Vooral de veiligheidstraining en het varen in het donker vond ik erg leuk. Het examen voor het klein vaarbewijs deel 1 was ook echt een makkie na deze cursus. Het enige dat ik mis is een certificaat voor het volgen van de volledige cursus.

Leuke en praktische opleiding!

Fijne praktische uitleg door ervaren instructeurs.

Uitstekende docenten die systematisch de lesstof met humor presenteren.

Plezierige docenten, interactief en positief.

Leerzaam

Leerzame cursus. Veel doen en ervaren zodat je het echt in de vingers krijgt. Fijne instructeur die het goed uitlegt zonder het zelf steeds voor te doen (wat lestijd kost).

Uitstekende cursus

Zowel de theoriedag in Zwolle als de praktijkmiddag op het water in Harderwijk waren zéér leerzaam. Beide trainers hadden een hele prettige interactie met de groep. De cursus is geen moment saai, zelfs niet tijdens de behandeling van de ‘taaie’ stof. Wat ik heel prettig vond tijdens de praktijkmiddag was het echt ‘zien’ van zaken die je dient te kennen voor het examen (betonning etc.) Ik ben afgelopen maandag meteen de eerste keer geslaagd voor Vaarbewijs 1. Uitstekende cursus!

Super leuke en leerzame ervaring bij Vaarplezier.

Wat een plezierige vaarschool is Vaarplezier. Leuke instructeurs met humor, geduld en veel kennis. Ook de backoffice is heel professioneel. Ik kan Vaarplezier dus echt aanraden!

Op een zeer prettige manier goede uitleg en voorbereiding voor het examen

Vier verschillende instructeurs gehad (dag theorieles, middag theorie op de boot, avond theorie op de boot en een dag bij het KNRM) en allemaal zeer gekwalificeerd om op een leuke en interessante manier les te geven. Nog veel zelfstudie gedaan met het boek van vaarplezier en veel examens gemaakt. En daarmee in 1 keer geslaagd!

Aanrader!

Zeker een aanrader. Na de theoriedag en zeker na de praktijkdag is alles veel duidelijker in het leerboek. Je neemt alles sneller en beter tot je. Blij met me vaarbewijs!

Theorie op de boot is echt een aanvulling!

Zonder vaarplezier had ik het examen niet in 1 keer kunnen halen. Duidelijke uitleg op zowel de boot als de theoriedag. Ik zal Vaarplezier zeker aanbevelen!

heel goede uitleg

mijn ervaring is heel goed zondag Cursus in Loosdrecht gehad theorie Maandag halve dag praktijk dinsdag examen en GESLAAGD in 1 keer.

Duidelijke uitleg van theorie en praktijk!

Na het volgen van de cursus Klein Vaarbewijs 1 van Vaarplezier in een keer geslaagd! Een jaar eerder probeerde ik het KVB 1 op eigen houtje te halen, maar die poging mislukte. Het is veel theorie en best droge stof, en daarom kostte het veel tijd om het voor te bereiden. Dat is de reden dat ik koos voor de cursus van Vaarplezier. Tijdens de theoriedag nam Arjan ons enthousiast mee door de examenstof. Hij behandelt de onderwerpen in logische volgorde en leert je handige ezelsbruggetjes. Tijdens de theoriedag op de boot komt de geleerde stof tot leven. Na drie uur varen over de drukke Amsterdamse waterwegen, met verschillende situaties, had ik meer inzicht in de voorrangsregels, betonning en verkeersborden. Kortom een aanrader.

Leuke toegankelijke en leerzame cursus

Ik vaar al meer dan 15 jaar rond met mijn sloepje, maar het is er nooit van gekomen mn vaarbewijs te halen, de drempel was gewoon te hoog. Met de cursus van vaarplezier, heb ik in 1.5 dag super veel geleerd en mijn examen KVB1 in 1 keer met 70 punten gehaald. Enthousiaste instructeurs, halve dag op de boot was ook super leerzaam en nu door voor KVB2 :-)

Duidelijk

Hele duidelijke uitleg gehad op de theoriedag. De theorie-op-de-boot-dag is echt een aanvulling vooral als je totaal geen vaar ervaring hebt, zoals ik. Je begrijpt de lesstof beter als je het in de praktijk uitgelegd krijgt.

Super leuk en leerzaam

1 dag theorie gehad en theorie op de boot. Bij de theorie op de boot gaat het allemaal wat meer leven. Je ziet ook werkelijk de borden, de boeien e.d. Duidelijke uitleg en in 1x geslaagd!

Ik vind Vaarplezier een erg fijne en goede vaarschool waar ik met veel plezier lessen heb gevolgd.

Ik heb de cursussen voor KVB1 en 2 achter elkaar gedaan. De theorielessen waren lang maar van goede kwaliteit. De praktijklessen waren erg waardevol. Bij de praktijklessen ging de theorie 'leven'. Bovendien kon je tijdens het varen alle vragen over de theorie die je nog had bespreken met de instructeur. Dat werkte erg goed. Vaarplezier heeft heel goede instructeurs en ze zijn flexibel.

Fijne en zeer duidelijke training

Goeie communicatie met Vaarplezier! De trainingen zijn perfect geregeld. Wij hebben er veel aan gehad en zijn inmiddels allebei geslaagd. Het is een perfecte aanvulling als je gaat leren voor het examen.

Service en resultaat

Concrete cursus met goede tips. Denken in oplossingen en maatwerk bij de planning. Zonder probleem vervolgens geslaagd voor het examen

Duidelijk en zeer leerzaam

Duidelijk en zeer leerzaam en op de praktijk dag heb ik ook nog zeer handige tips gekregen. Ben toch blij dat ik geen zelfstudie gedaan hebt in één keer geslaagd!

Bevlogen club.

Ik ben prima begeleid door 2 topinstructeurs. Mijn 2 dagen voelde maar aan als een uitje dan als leren. En, in één keer geslaagd

Echt goed!

Deze cursus is een aanrader! Juist de combinatie met de halve dag op het water, waar je alle theorie nog een keer doorneemt terwijl je vaart, maakt de stof heel inzichtelijk. Nu snap je meteen wat ze bedoelen met al die regels en uitzonderingen. Ook de filmpjes die ze hebben en praktijksituaties laten zien maken het heel overzichtelijk. Erg prettig!

Swammerdamstraat 82

1221 DH Hilversum

Over Vaarplezier

Vaarplezier begon met het idee dat het véél leuker is om je Klein Vaarbewijs te halen met theorie én theorie-op-de-boot en niet alleen in een zaaltje. Dat bleek te werken: inmiddels werken we met een flink aantal partners samen en zijn veel watersporters dankzij de combinatie van theorie en praktijk in onze cursussen geslaagd voor het Klein Vaarbewijs. Inmiddels doet Vaarplezier meer: Vaarles, beginners-, gevorderden- en experttrainingen, NauPro Vaarbewijs, Rondvaartschippersopleiding en speciaal op maat gemaakte vaarcursussen en -trainingen. Graag stellen we ons team (en daaronder) onze partners aan u voor. We zijn er trots op uw vaaropleiding te mogen verzorgen. Want varen wordt leuker als je weet wat je doet!