Geweldige hulp

Duidelijke instructies die mij en mijn hond geholpen hebben, een aanrader

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via via
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Huddle community & e-learning

Zeer positief

Na 4 gediplomeerde gedragstherapeuten gehad te hebben voor mijn hond zonder enige vooruitgang nu toch weer een beetje hoopvol.ik heb de 5 masterclasses gevolgd eigenlijk vanwege de mooie aanbieding maar wat een openbaring. Onze hond een Groenendaeler,valt uit naar andere honden, wandelaars hardlopers en ja ze heeft met 6 maanden een traumatische gebeurtenis meegemaakt toen is ze door een groep van 8 honden aangevallen met alle gevolgen van dien. Haar gedrag is vanaf toen gaan escaleren uitvallen naar alles en iedereen niet meer op de vloer / vloeren durven lopen ,blaffen in de auto. Inmiddels is ze drie en van alles geprobeerd maar niemand kan ons helpen. Nu met de verschillende tips gaan sommige dingen een klein beetje beter het erbij houden de verbinding , en zeker het woordje Yes. Eigenlijk had ik geen vertrouwen meer dat een honden gedragstherapeut nog iets voor ons zou kunnen betekenen maar Aniek heeft dus toch goede hulpzame tips en dat voor 30 euro terwijl we al 2700 euro kwijt zijn zonder vooruitgang. Misschien dat ik toch ook nog de online cursus ga doen . Dank je Aniek wij zijn weer een klein beetje positief. De masterclasses kan ik zeker aanraden , ze zijn duidelijk met goede tips.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Website
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? E book impulscontrole en 5 masterclasses

Heel waardevolle informatie.

Mijn man en ik hebben pas naar één online workshop gekeken. Onze hond zendt veel meer signalen uit dan dat wij in de gaten hadden. We zijn Jet, onze boomer van 5 jaar, nu dagelijks aan het observeren. We interpreteren nog steeds regelmatig haar gedrag. Heel leerzaam voor ons. Wij dachten dat ze speelde als ze met andere honden in contact komt op het strand of ergens anders waar ze los kan lopen. We komen er nu achter dat dit lang niet altijd spel is. Ook lang niet altijd leuk voor haar. We zorgen nu dat we in contact blijven met haar en komen er achter dat ze veel minder 'speelt' dan dat ze altijd heeft gedaan. We zijn benieuwd naar de andere worshops. Nog 4 te gaan!!

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Jaren geleden online training gedaan. Jet luisterde niet als ze losliep. Altijd mails blijven ontvangen.
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Online training een paar jaar geleden. Nu workshops.

Fijn om te volgen

Ik ben de masterclass van Aniek tegengekomen op internet tijdens mijn zoektocht naar tips voor het socialiseren van mijn pup. Mijn man en ik hebben een laekense herder (een kwart mechels) van nog net geen 5 maanden. Saar is een energieke pup. We zijn een wat kalmere laekense herder gewend. Dus dat is zoeken voor ons. Moeilijk voor Saar en voor ons is dat Saar op twee heel verschillende plekken moet socialiseren: ín Friesland tussen de weilanden, bossen en paarden en in Amsterdam tussen de waanzin van verkeer, winkels en stadshonden. Bij deze opdracht kan ik wel wat hulp gebruiken en zo ben ik Aniek Wendt tegen gekomen. Ik heb ingeschreven op haar masterclasses omdat haar toon mij aanspreekt en de masterclasses in de aanbieding waren. De masterclasses waren zeer de moeite waard. Ik heb er iedere dag één gedaan en soms heb ik twee dagen over één gedaan. Want het is heel veel uitleg. Wat dat betreft zouden soms wat filmpjes een welkome afwisseling zijn. De lezing over verwachtingen management heeft mijn gedrag ten aanzien van Saar echt verandert. Ik was gewend om bij ongewenst gedrag ‘Nee’ te zeggen en grenzen te stellen. Bij voorbeeld als ik in de tuin aan het harken ben en Saar in de hark springt. Dat was een hele klus. Sinds de masterclass geef ik Saar de bezem als ik aan het harken ben en dat gaat dan best een tijdje goed en als ze dan weer op mijn hark afvliegt geef ik haar weer wat anders wat wel mag en dat werkt dan weer een tijdje. Deze methode van Saar duidelijkheid geven over wat ik van haar verwacht terwijl ik zelf met iets bezig ben, werkt op zeer veel gebieden. Het heeft mij vooral ook doen inzien dat Saar niet speciaal mijn aandacht wil opeisen, als ik ergens aan begin maar dat ze gewoon ook wat te doen wil hebben. Dat maakt dat ik me veel minder geïrriteerd voel als ze op mijn karweitje afvliegt. Ik kan het nu beter begrijpen. Mijn aanvankelijke vraag ‘van de stad en het platteland’ is nog niet beantwoord maar de geleerde lessen van de ma

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Internet
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? 5?Masterclasses

iedere honden bezitter kan het gebruiken.

De masterclass was gewoon goed. De hond geeft vele signalen wat hij van de situatie denkt. Door te weten wat het betekend heb je en krijg je meer verbinding met je hond.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Ik geloof via Instagram
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? De masterclass

Super duidelijke beschrijving Ga hier zeker nee aan de slag

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Internet
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Puppy en hersenwerkjes

Veel van opgestoken

Ik kwam door het scrollen over internet naar meer informatie over honden de site van Aniek tegen. Ik ben blij dat ik dit heb gedaan. Want ik realiseerde mij dat wat ik altijd doe met honden, is dat ook werkelijk goed voor de hond en wat zijn de behoeften van een hond. Ik ben door Anniek hier veel over te weten gekomen. Ook door verwijzingen van Anniek naar de juiste liteatuur om over bepaalde onderwerpen meer kennis en inzicht te krijgen over honden. Ik smulde van de inzichten die zij mij gaf. Echt een aanrader.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via internet
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Online cursussen gevolgd zoals challenge your dog. lichaamstaal, over en onderprikkeling, verbinding maken met je hond.

Ik kijk met andere ogen naar mijn hond

Hallo Aniek. Ik heb een labradorteef van 2,5 jaar. De drukste uit het nest, heel onstuimig en lomp. Ik had meerdere hulpvragen, zoals trekken aan de lijn, eten van de straat en op iedereen en alles afvliegen. Bij de socialisatie heb ik haar met iedereen en elke hond laten kennismaken. Door jouw cursus heb ik geleerd dat ze mensen en honden ook kan negeren. Met behulp van snoepjes lukt dat al vrij aardig. Het trekken aan de lijn gaat ook steeds beter. Het eten van de straat is moeilijk voor haar, het is toch een labrador, hè. Door de lichaamstaal van honden, kijk ik nu anders naar mijn hond en begrijp haar beter. Hierdoor wordt het wandelen een plezier en geen gevecht meer. Dankjewel!

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via hulpvragen bij mijn hond
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Dog fundamentals en 5 x masterclasses

Keiblij met al het advies

Inmiddels heb ik al heel wat cursussen, lezingen en ebooks van Aniek gelezen. Verschillende hulpvragen worden duidelijk uitgelegd, allerlei them’s worden besproken, je kunt met andere hondeneigenaren overleggen, Anieks team springt daar ook bij met antwoorden en tips. Ons hondje is er eentje met een Chinese handleiding en dankzij alle info van Aniek begrijpen we elkaar al veel veel beter en heeft ook Zoé zoveel meer rust gevonden :-) De workshop over lichaamstaal zal ik vaak gaan herhalen om dan ook zelf meer te kunnen begrijpen. Er hangen briefjes aan de deur en we bespreken vaker thema’s thuis. Anieks mening over socialisatie had me gelijk te pakken, was blij dat te lezen en was daarna altijd weer benieuwd naar nieuwe cursussen ed Ook zocht ik altijd volledig de fout bij mezelf, hoorde je ook vaak van verschillende mensen, maar ook daar heeft ze mij gerust gesteld en kan ik dat allemaal nu anders benaderen. De ebooks, cursussen, mails maken me altijd weer enthousiast.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via internet
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Dog Fundamentals, Ontspannen Hond, Challenge your dog, Project calm dog, Gedragsproblemen, lezing Lichaamstaal, overprikkeling en onderprikkeling, tips meer verbinding, 5 redenen waarom je hond uitvalt, 5 redenen waarom je hond niet luistert als je hem roept, de wandelmeditatie en verschillende ebooks :-)

Een Goede ervaring met Aniek ze is er voor welzijn van mens en dier! Ik heb meerdere trainingen gevolgd maar Aniek geeft goede Tips en Leerstof. O.a. De neus van de hond bestaat uit 60 procent brein . Mentaal ,Fysiek wil de hond graag uitgedaagd worden .Snuffelen heel belangrijk voor het welzijn van de hond . Mijn hond leren begrijpen ik wist niet dat dat zo moeilijk was waar je allemaal op kan letten ,samen leren en waar je tegen aanloopt.Ik leer nog steeds .Dank je wel het werkt .Ik doe een werkwandeling met Marley en leer ze van de tips van Aniek. Het is geweldig als ik dat eerder geweten had! Vuurwerkangst deurbel etc

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Internet surfen, podcast geluisterd .
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Workshop spiegelen ebooks gelezen hoe begrijp ik mijn hond.

Top Hondencoach!

Ik volg Aniek al een tijdje en toen ze jarig was trakteerde ze op de bundel 5x Masterclasses + haar Ebook voor een mooie prijs. Ik ben begonnen met de masterclass omdat ik nu een puber reu(niet gecastreerd) geadopteerd heb toen hij 6 maanden was en alleen maar in een stal/erf had gezeten zonder enkele opvoeding. Een behoorlijke uitdaging en waar ik vooral tegen aanloop is dat hij vreselijk snel in de overprikkeling raakt en dan reactief gedrag vertoond. Tijdens wandelen aan de riem heeft hij met sommige andere honden zo’n groot probleem dat hij vreselijk, snel, uitvalt. Hij is nogal sterk dus dat is echt een probleem als ik hem niet bij me kan houden. De adviezen die Aniek geeft pas ik nu ook toe. En wat voor erg belangrijk is, is het advies niet teveel zelf bij te dragen aan de overprikkeling maar meer de balans te zoeken tussen rust, spelen etc. Soms is hij door het de hele dag buiten zijn al in de overprikkeling voordat we gaan wandelen. Ik zou de lessen van Aniek zeker aanraden aan anderen. Ik leer veel van haar online maar als ik problemen blijf houden zou ik ook zeker een persoonlijk traject met haar in willen gaan.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? website
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? 5xmasterclass

Eye opener

Ik heb meteen de 3 principes toegepast die we in de challenge leren en ik zag eigenlijk onmiddellijk een verschil in opwindingsniveau bij mijn hond. Het valt mij nu pas op hoe vaak ik dingen deed gedurende de dag waardoor mijn hond zo hoog in de opwinding schiet. Ik ben erg blij met de nieuwe inzichten en handvaten en ik denk mijn hond ook.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Facebook
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? 3 daagse challenge

Herkenbare voorbeelden

Wij hebben twee honden van verschillend ras. De een is een Pumi. Een herdershondje iets afstandelijk en beschermend naar vreemden. Reageert blaffende op mensen die je aanspreken en rammelende fietsen en karretjes. De andere is een australian doodle. Dol enthousiast en springerig naar mensen. Erg kwaad op kleine langharige hondjes en witte hershonden. Mijn probleem is het grootst wanneer ik met twee honden wandel in de eigen buurt. Ik kan dan in bepaalde situaties niet de aandacht van met name de labradoodle krijgen. De masterclass was heel herkenbaar maar ik onder de aangereikte tools wat summier en kort. Had hier graag meer meer beeld van gezien in situaties.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Naar aanleiding van mail die ik altijd krijg
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? (Re)activieit

Zinvolle challenge

De 3 punten die genoemd worden waren me niet (allemaal) onbekend, maar was wel heel heel fijn om weer eens goed bewust van te worden, aangezien ze zoooo hulpvol zijn. Gelijk mee gestart om om te zetten. Ons doorgaans stuiterballetje Zoé vond deze verandering vast ook super; er kwam veel meer rust en juist dat helpt haar keigoed in allerlei situaties. Zelf weer hoop, dat er toch wel iets te veranderen is, thx thx!!

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via internet door zoeken naar hulp bij ons hondje
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Verschillende ebooks gelezen, haar mailtjes, curus Challenge your dog, Project Calm your Dog, gedragsproblemen en nu bezig met de cursus Ontspannen Hond

Nuchter, doelgericht en een gevoelsmens met veel ervaring.

Een prettige en doelgerichte sessie met Aniek gehad. Ze heeft ons een nuchtere kijk gegeven op onze hulpvragen. Dankjewel Aniek

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Facebook
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Een videobelsessie

Het consult heeft mij veel meer gebracht, dan ik had durven hopen.

Murfy is onze zesde (jacht) hond. Met al onze honden heb ik altijd getraind op verschillende hondenscholen, ook diverse jachttrainingen heb ik met veel plezier gedaan. Maar toch met Murfy, een schat van een Duitse Staande, is het anders. Hij komt uit Spanje, als zwerfhond. We hebben hem gekregen rond zijn eerste levensjaar. Ook met hem heb ik getraind, maar ondanks de trainingen, beklijft het niet. Hij blijft trekken aan de lijn. Wat ik afgelopen zaterdag van Aniek heb mogen leren en inzien door een totaal andere bril, zal voor ons echt het verschil gaan maken! Geweldig, ik heb er echt zin in, om met de nieuwe inzichten aan het werk te gaan. Aniek ontzettend bedankt!

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via mailing
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Individuele training van twee en half uur

Erg leerzaam en het werkt.

Ben net bezig met oefening 1. Rustig aan begonnen en langzaam opbouwen. Queen, mijn oudduitse herder van 4 is een herplaatser, enthousiast maar ook onzeker. De oefening gaat goed, al sta ik zelf van binnen te lachen hoor maar laat dat niet merken. Ze reageert al veel rustiger op mijn hand, je ziet haar gewoon denken, dan kijkt ze mij aan en...........beloning, zonder aanraking en stem Nu gaat ze 2 tellen snuffelen, dan gaat ze rustig zitten staart naar mijn hand en pas dan kijkt ze naar mij, top. Volgende stap wordt hand open als ze naar mij kijkt, dat wordt weer spannend maar ze leert snel, de knappert. We bouwen rustig op en ik ervaar al meer rust met haar. Ook met mijn lichaamstaal gaat ze netjes op de deurmat zitten voordat we rustig naar buiten gaan, zo ook op het kleed wachten op haar eten, en pas komt als ik zeg eet smakelijk! Ze vindt het leuk en ik ook want het werkt echt!

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via facebook
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Impulscontrole e-book

Een echt goede honden coach

Ik heb een opleiding Honden Gedragsdeskundige gevolgd dus weet wel iets van honden. Aniek is de beste hondencoach die ik ken. Ze geeft goede aanwijzingen over hoe je met een hond om moet gaan zodat het geen gedragsproblemen ontwikkeld. Mijn opleiding was het behandelen van honden gedragsproblemen en niet hou ze te voorkomen. Het is en geweldige aanvulling op mijn kennis.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via een artikel dat mijn vrouw op het internet gevonden had over balletje gooien.
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Lichaamstaal en overprikkeling.

Uitstekende uitleg over verbinding met je hond

Ik ben al een tijdje op deze manier met mijn hond bezig,zeker al een jaar. Ondanks dat ik er volledig achter sta en resultaat zie op een heleboel vlakken, blijft uitlaten erg moeilijk,eigenlijk kan alleen ik het doen.ze is sterk en groot en valt aan de lijn regelmatig uit naar mens en dier,echter soms gaat het ook heel goed en is er niets aan de hand,die onzekerheid voor mij is erg lastig om mee om te gaan.Signalen van de hond in je stresslevel grafiek begrijp ik heel goed,alleen ze presteert het om binnen enkele seconden van 2 naar 9 te gaan,daarna is het alleen maar damagecontroll.prikkel weg ook zo weer relax.ze is nu 2.5 jaar is er een tijdsindicatie te geven ivm training ,ik lees nergens hoe lang het heeft geduurd met nimrod.al je adviesen zijn voor mij een teken dat ik goed bezig ben 'n ik ga onverminderd door met de begeleiding van mijn hond. Dank

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Internet

Hoi Willem, Dankjewel voor je reactie! Fijn om te lezen! Ik begrijp je vraag! Het is een beetje lastig om een tijdsindicatie er aan te koppelen. Sommige dingen gingen heel snel en andere dingen minder snel. Sommige dingen hingen ook nog af van de leeftijd. En nu hij ruim 12 is zie ik ook nog weer andere punten wat meer terugkomen. Niet drastisch, maar ik heb nu weer te dealen met andere en zelfs wel nieuwe dingetjes. Je bent sowieso goed bezig, dat zit hem al in het feit dat je gewoon actief opzoek bent naar hoe je je hond kan helpen. Ik denk dat de emotie veranderen richting andere honden wel een klusje kan zijn. Maar ik kan natuurlijk niet inschatten op welke punten er nog winst te behalen valt en niet! En of er punten zijn die dat proces versnellen bijvoorbeeld. Groetjes, Aniek Wendt

Een leuke en duidelijke uitleg

De uitleg is duidelijk en dmv plaatjes enz leuk om te volgen. Een “must” voor iedere hondeneigenaar. Met de insteek om vanuit de signalen/ behoeften van je hond te kijken.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via google
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Meer verbinding met je hond

Heel duidelijk en leerzaam

Ik volg Aniek nu al een tijdje en vind haar kijk op hondengedrag geweldig.Ik leer er veel van. Zo wilde ik graag weten hoe ik beter in verbinding kon komen met mijn hond. (Ik ben erachter gekomen dat het eigenlijk heel goed gaat met onze verbinding.) Ik dacht dat er geen goede verbinding was omdat als we ergens liepen waar we niet vaak kwamen, hij dan heel erg trok aan de lijn en ik geen contact met hem kreeg. Als we een wandeling maken op "bekend" gebied dan loopt hij heel goed en rustig met me mee. Mijn hond is hoogsensetief en kan de nieuwe omgeving niet handelen, (ben ik nu achter)ik zou de masterclass zeker aanraden omdat ik vind dat je je hond veel beter gaat begrijpen waarom hij doet wat hij doet. Ik hoop dat Aniek wat wil gaan schrijven over hoogssensetiviteit bij honden zodat er meer duidelijkheid komt over dit onderwerp. M.v.g mirjam en Jake( mijn gevoelige labrador)

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via sociale media
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Deze masterclass

Alleen maar woorden, geen praktijk, niets nieuws.

Ik hoor je in de video veel praten, veel zinnen die telkens weer herhaald worden en ook in het werkblad weer terug komen. Ik mis echter meer concrete voorbeelden, echte praktijksituaties, laat iets zien met je hond (of een hond). En vervolgens eindigen dag 2 en dag 3 heel abrupt. Helaas voor mij en mijn Tervuur Oakey niets nieuws in deze challenge. Jammer, want gelet op hetgeen ik zie/lees op Social Media waren mijn verwachtingen hoger gespannen.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via Social Media (Insta)
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Deze challenge is het eerste. Verder alleen posts op Social Media.

Ha Chantal, Jammer om te horen natuurlijk. En tegelijkertijd bedankt voor je feedback. Je hebt een mini 3 daagse challenge gekocht waar je elke dag 1 video krijgt. Voor 15,- kan ik inhoudelijk natuurlijk niet alles weergeven. Daar heb ik hele uitgebreide trainingen over met meer dan 90 lessen bijvoorbeeld. Wat betreft de afgekapte filmpjes, dat is natuurlijk nooit de bedoeling. Die technische fout gaan we even oplossen. Ik heb je even persoonlijk een reactie gestuurd zodat ik je hopelijk op die manier verder kan helpen. Met vriendelijke groet, Aniek Wendt

Basis kennis die ik veeeeel eerder had willen hebben op een toegankelijke manier gebracht.

In eerste instantie stond ik niet te springen een online training te doen maar ivm lockdowns was dat toen de enige optie. Maar ik ben er helemaal van teruggekomen. Online is JUIST goed om te doen omdat je een heleboel kennis en tools krijgt aangereikt die je zelf gaat inzetten bij het trainen en begeleiden van jouw hond die een uniek karakter en behoeftes heeft. Het is maatwerk wat je als baasje moet oppakken in plaats van dat iemand dat voor jou gaat doen. Aniek is pragmatisch, kijkt naar het hele plaatje en helpt jou dat ook doen in deze cursus waardoor je tot de specifieke issues met jouw hond komt. Maar ook als je (nog) geen hulpvraag hebt kan ik iedereen deze cursus aanbevelen. Ik zou willen dat ik hem een jaar eerder had gedaan, had me een hoop gedoe en geld gescheeld.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Google
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? De eerste online training voor ontspannen honden

Een leuke leerzame cursus voor baas en hond.

Ik ben met de cursus begonnen om wat meer te weten te komen over het gedrag van de hond en mijzelf en de gevolgen hiervan. Dit wordt niet behandeld bij de reguliere puppy en gevorderden honden cursus. We hebben samen veel geleerd en leren nog steeds. Een aanrader. Kijk ook naar je eigen handelen. Het is een leuke en zeer leerzame cursus.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Via Internet/ Instagram
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Dpg fundamentals

Leerzaam.

Heb een witte herder die altijd aanstaat. Hij is alles wat je omschrijft, te waakt, te dominant, te aanwezig. Meerdere trajecten doorlopen. Zit nu een keer in de week bij clubje honden die gezamenlijk uitgelaten worden. Ook blijft hij bij deze meneer paar uur thuis in de roedel. Hij zorgt voor onrust en laat de anderen moeilijk met rust. Nou heeft hij een bal die niet ingedaald is wat hier ook mee te maken kan hebben. Daarom wordt hij eind vd maand gecastereerd. Meerdere mensen denken dat dit gaat helpen. Mocht mijn hond toch deze drukte houden ga ik contact met je opnemen. Dit is mijn vierde herder, maar het valt mij niet mee. Groet Paul baas van Wodan.

• Hoe ben je bij Aniek terecht gekomen? Dacht via een boekje.
  • Wat heb je bij Aniek gevolgd? Wil je de naam, online training of als het om een traject gaat even benoemen? Simpele online training.

Over Aniek Wendt

Als hondencoach vindt Aniek het belangrijk dat we vooral kijken naar dat wat de hond nodig heeft om goed te kunnen functioneren in onze maatschappij. Wat we vaak tegenkomen is dat we de hond eigenlijk niet helemaal begrijpen en daardoor met miscommunicatie te maken krijgen. Aniek Wendt heeft een groot online platform met verschillende online training. En ook 1-op-1 en in groepsverband verzorgd ze verschillende trajecten en workshops. Je kan voor je hulpvragen met je hond terecht bij Aniek en haar team. Zij help je verder op weg met de problemen die er liggen. Of natuurlijk met de problemen die je juist wilt voorkomen in het opvoeden van je hond. Aniek heeft een holistische kijk op het gedrag van de hond. Dit betekent dat ze kijkt naar het totaalplaatje, maar vooral ook naar de onderliggende oorzaak. Wat speelt er nou echt? Daarnaast staat Aniek heel erg voor vertrouwen. De opvoeding met je hond eigen maken en het zelf kunnen oppakken. Met rust laten wat er allemaal wel niet als adviezen zijn en vertrouwen op je eigen kompas. Met een beetje van de juiste kennis en een beetje van jezelf, kom je dan een heel eind!